Mode & Beauty alle pijlers

Wat voor make-up?

01-09-2015 14:47 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik draag normaal geen makeup maar nu heb ik rode vlekjes van puistjes op mijn huid. Ik wil die graag verbergen maar ik weet niet wat ik er voor moet gebruiken. Ik wil alleen een paar rode, kleine vlekjes bedekken. Wat kan ik daar het beste voor gebruiken, zonder dat het ''cakey'' word of opvalt dat ik er iets op heb? Ik wil verder rest geen makeup op mijn gezicht, alleen op die stipjes.

Wat is het beste, concealer, wat foundation (te dik?) of misschien bb cream? Ik dacht aan bb cream want dat is wat dunner (volgens mij). Ik wil iets goeds kiezen want misschien ziet het er raar uit als ik op een paar plekken dekking hebt en verder niets.
Ik heb van Nivea de BB dagcrème. Werkt bij mij goed voor de 'rode plekjes'
BB cream en foundation is meer bedoeld als (dun!) laagje voor je hele gezicht, concealer is dekkender en daardoor juist speciaal bedoeld voor individuele plekjes. Met BB cream of foundation (= minder dekkend) zul je de vlekjes er vaak toch doorheen zien schemeren, waardoor je snel teveel erop gaat smeren om toch die plekjes onzichtbaar te maken, en dat is niet mooi. Beter een dun laagje goed dekkende concealer, daar zie je niets van als je de juiste kleur en textuur kiest. Ik ben zelf erg tevreden over de radiant creamy concealer van NARS, en de double wear van Estee Lauder. Maar Catrice (te koop bij kruidvat) heeft bijvoorbeeld ook goedkope concealers die vaak best goed zijn!
ik zou de vlekjes aanstippen met de touche eclat van Yves Saint Laurent. Wereldspul. Ik tip dat op gekke vlekjes, zonder dat ik verder poeder of foundation gebruik. En als je goed kijkt zie je dat, maar het is veel minder opvallend dan die rode plekjes zelf.

Touche eclat is zo fijn omdat er een handig kwastje en doseersysteem op zit. Andere merken hebben vast iets vergelijkbaars.
quote:Katherina schreef op 01 september 2015 @ 15:10:

ik zou de vlekjes aanstippen met de touche eclat van Yves Saint Laurent. Wereldspul. Ik tip dat op gekke vlekjes, zonder dat ik verder poeder of foundation gebruik. En als je goed kijkt zie je dat, maar het is veel minder opvallend dan die rode plekjes zelf.

Touche eclat is zo fijn omdat er een handig kwastje en doseersysteem op zit. Andere merken hebben vast iets vergelijkbaars.Heel fijn spul inderdaad, heb ik ook gehad! Maar dit is meer bedoeld voor onder de ogen, toch? Het is een concealer met highlighter-effect, dus het weerkaatst licht. Dat is mooi onder je ogen, maar omdat het alles dus 'oplicht' kan het juist de aandacht trekken i.p.v. afleiden, wat dan weer niet handig is bij rode vlekken/pukkeltjes e.d. waar je juist de aandacht niet op wil vestigen...
Ik smeer de touche eclat op alles wat mijns inziens het daglicht niet kan verdragen. Gaat prima hoor. Is niet alleen voor je wallen. Daar wel uitermate geschikt voor.
quote:Katherina schreef op 01 september 2015 @ 15:51:

Ik smeer de touche eclat op alles wat mijns inziens het daglicht niet kan verdragen. Gaat prima hoor. Is niet alleen voor je wallen. Daar wel uitermate geschikt voor. Wonderspul!!! musthave.
Ik ben naar Ici Paris gegaan en me uitgebreid laten voorlichten (ook in zonlicht bekeken). Proefpotjes gevraagd en thuis uitgeprobeerd op verschillende dagen. Uiteindelijk op de foundation van Yves Saint Laurent (encre de peau) uitgekomen. Fan-tas-tisch, bijna waterdun en goed te smeren. Je kunt het ook op een deel van je gezicht smeren. Ik was altijd heel bang voor het plamuureffct, maar je ziet er dus nauwelijks iets van. Krijg opeens veel complimenten over mijn mooie, gave huid! Ik gebruik het in combinatie met de concealer die hier al genoemd is, double wear van Estee Lauder (paste bij vergelijk beter bij mijn huid dan Touche Eclat). Ik vind foundation zelfs op individuele plekjes beter camouflerend en minder opvallend dan de concealer, die koop ik niet meer denk ik (in verhouding vond ik 'm te duur). Ik vond de encre de peau ook duur (ben qua make-up hemaprijzen gewend), maar echt iedere euro waard!

Ik zou er vooral de tijd voor nemen en je goed laten voorlichten.
Ik voel me zo moedellooos
catrice heeft een hele goede 'nep' touche eclat, werkt prima bij vlekjes en andere onvolkomheden. Lichte foundation of bb cream en je bent mooi egaal
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Oh Monkeytown, dat is een goede tip! Hoe ziet het flesje eruit? Misschien het proberen waard? Vooral onder de ogen denk ik, he?
Ik voel me zo moedellooos
verpakking lijkt zelfs op touche eclat, goudkleurig met draaidop en met hetzelfde soort kwastje.
ik doe het inderdaad onder mn ogen en op puistjes/rode plekjes ed. Kan ook als highlighter onder je wenkbrauwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven