Mode & Beauty alle pijlers

waterproof make up

17-08-2015 06:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er goede waterproof make up. Ik ben op zoek naar een eyeliner, mascara en oogschaduw.

Ik draag niet vaak make up en ik heb nog nooit waterproof make up gekocht.

Nu gaan we een trash the dress shoot doen in Jamaica en wil ik toch wel wat make up op doen.

Ik wil alleen niet straks met panda ogen op de foto staan.
Waarom heb je dan per se waterproof nodig?

Ik heb alleen ervaring met high ends mascara en eyeliner. De duurdere merken dus. Ik weet niet wat je budget ongeveer is?
We gaa nde foto's maken bij een waterval waarbij ik zelf ook het water in ga met mijn trouwjurk
Lancôme heeft goede waterproof mascara, en die van de Etos vind ik ook oké.
Etos huismerk of Manhattan Go4Big maar ik weet niet of Manhattan in Nederland nog te koop is, ik heb hem van DM.
verba volant, scripta manent.
Mascara: maybelline volum'express (lichtblauwe/grijze huls)

eyeliner: MAC fluidline blacktrack.

blijven allebei zitten als een huis, gebruik al jaren niks anders meer. De eyeliner is rond de 18 euro maar ik doe er echt heel lang mee, zeker zijn geld waard.
Mascara: Max Factor waterproof.

Oogpotlood: Action (Max Mara o.i.d) waterproof.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Max Factor heeft idd hele goede betaalbare waterproof mascara. Gaat er alleen af met olie(pads).
.
Ik wil eigenlijk alles van 1 lijn dus mascara eyeliner en oogschaduw. Voornamelijk oogschaduw is volgens mij lastig.
Mascara l'oreal telescopic

Eyeliner l'oreal infallible lacquer liner.

Oogschaduw maybelline color tattoo
Love the life you live. Otherwise make it the life you love
quote:impala schreef op 17 augustus 2015 @ 08:42:

Max Factor heeft idd hele goede betaalbare waterproof mascara. Gaat er alleen af met olie(pads).Welke pads gebruik jij impala? Ik gebruik die van kruidvat maar krijg niet alles eraf, komen vaak ook wimpertjes los. Wel fijne mascara, en echt waterproof!
Maxfactor heeft een fijne waterproof mascara en eyeliner. Over oogschaduw heb ik geen idee. Ik heb altijd oogschaduw van L'oreal, die blijft bij mij altijd goed zitten.
Ik gebruik oogschaduw van John van G. Wanneer ik er een base van hetzelfde merk onder doe dan blijft de oogschaduw perfect zitten, bijv. ook na het zwemmen en een fikse regenbui. Ik lees echter dat je alles van èèn merkt wilt hebben, de waterproofmascara van dit merk vind ik echter niet goed.
Waarom wil je alles van één merk?

quote:zomersterre80 schreef op 17 augustus 2015 @ 09:54:

[...]

Welke pads gebruik jij impala? Ik gebruik die van kruidvat maar krijg niet alles eraf, komen vaak ook wimpertjes los. Wel fijne mascara, en echt waterproof!

Ik gebruik sinds kort Nivea Double Effect Eye Make-up remover en dat is echt de eerste die bij mij alle waterproof make up goed weghaalt en geen vettig laagje achterlaat op je gezicht.

Pads schijnen trouwens niet zo heel goed te zijn voor je huid vanwege conserveringsmiddelen e.d.

L’Oréal Paris Color Infallible is ook waterproof oogschaduw. Ik weet niet of alle kleuren waterproof zijn.

1 merk gewoon omdat dat het makkelijkste is. Geen zin om tig winkels af te gaan om alles bij elkaar te sprokkelen . en omdat voor mijn gevoel dan alles beter op elkaar is afgestemd.
quote:zomersterre80 schreef op 17 augustus 2015 @ 09:54:

[...]

Welke pads gebruik jij impala? Ik gebruik die van kruidvat maar krijg niet alles eraf, komen vaak ook wimpertjes los. Wel fijne mascara, en echt waterproof!De van Kruidvat zijn idd flut. De oliepads van Etos doen het wel goed.
.
Dank jullie wel, JeMappelle en impala, ga ik eens proberen!
Collistar, super!
[foutje
impala wijzigde dit bericht op 17-08-2015 17:53
Reden: ..
% gewijzigd
.
TO, top idee!

Ga naar de MAC store en laat je daar een volledige waterproof make-up opzetten. Even aangeven waarvoor het is, welk weer je verwacht en je plannen. Ga je daarna thuis onder de douche staan en dan weet je of je tevreden bent

Wat betreft waterproof make-up verwijderen, gewoon iets meer tijd nemen. Pads zijn prima te gebruiken. Welk spul je ook gebruikt: druk een watje met olie zachtjes tegen je wimpers (hou ong. een halve minuut vast), daarna kun je de mascara er zacht vanaf vegen. Als je een double effect verwijderaar gebruikt en het is niet helemaal weg, drenk dan een wattenstaafje in het spul, hou een droog watje aan de onderkant tegen de onderste wimperlijn, maak je oog dicht en wrijf zachtjes met het staafje van ooglid naar beneden. De olie verwijdert, het watje 'zuigt' de rotzooi op.

Eigenlijk moet je je gezicht twee keer reinigen. 1 Keer de make-up verwijderen, tweede keer een zachte reiniging (facewash en moisturizer bijvoorbeeld.) Dan maakt het gebruik van pads niet uit. De reinigingsdoekjes echt alleen in noodzaak gebruiken en ook daarna even goed wassen (al is het met water en zeep).
Ow, en ik hou me natuurlijk aanbevolen als personal makeup artist
Sals je in de buurt van Eindhoven zit ;) de rest is allemaal wat ver weg.
Koop lekker eyeliner van de hema, ben je 2 euro kwijt. Beter als 30 euro voor mascara die je 1 of 2 keer gebruikt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven