Weg ermee!
vrijdag 23 augustus 2013 om 19:32
Ik ben mijn kledingkast aan het uitruimen.
'Een jaar niet gedragen is weg, tenzij bijzonder.'
Met bovenstaand idee afkomstig van een collega ben ik door mijn kast aan het gaan. Er ligt nu echt een hele berg kleding voor me en die berg moet weg, maar ik kan het niet goed. Tegelijkertijd weet ik dat ik het maar beter weg kan doen, want het past niet meer/is verwassen/vind ik niet meer leuk. Ook zie ik uit naar een overzichtelijke kledingkast straks, maar moet wel afscheid nemen nu van mijn kleding nu
Hoe houden jullie orde in de kledingkast?
'Een jaar niet gedragen is weg, tenzij bijzonder.'
Met bovenstaand idee afkomstig van een collega ben ik door mijn kast aan het gaan. Er ligt nu echt een hele berg kleding voor me en die berg moet weg, maar ik kan het niet goed. Tegelijkertijd weet ik dat ik het maar beter weg kan doen, want het past niet meer/is verwassen/vind ik niet meer leuk. Ook zie ik uit naar een overzichtelijke kledingkast straks, maar moet wel afscheid nemen nu van mijn kleding nu
Hoe houden jullie orde in de kledingkast?
vrijdag 23 augustus 2013 om 20:06
Tja, eens in de zoveel tijd rigoureus weggooien...meestal als ik zo'n zak voor het goede doel in de brievenbus krijg.
Ik wissel ieder seizoen ook mijn garderobe, dan gooi ik ook dingen weg die ik niet/weinig gedragen heb.
Afscheid nemen heb ik het eigenlijk niet zo moeilijk mee, vooral als dingen verwassen zijn geraakt of zo. Ik heb zóveel kleren, en hoe meer ik weg doe, hoe meer ruimte ik weer hebt voor nieuwe dingen.
Ik wissel ieder seizoen ook mijn garderobe, dan gooi ik ook dingen weg die ik niet/weinig gedragen heb.
Afscheid nemen heb ik het eigenlijk niet zo moeilijk mee, vooral als dingen verwassen zijn geraakt of zo. Ik heb zóveel kleren, en hoe meer ik weg doe, hoe meer ruimte ik weer hebt voor nieuwe dingen.
vrijdag 23 augustus 2013 om 20:13
Verder werk ik parttime bij een inloop waar een kast is waar mensen die op de straat leven, kosteloos kleding uit kunnen pakken. Ontzettend leuk om cliënten in 'mijn' oude kleding te zien lopen. Zelf hebben ze vaak geen geld om iets van bijvoorbeeld The Sting te kopen en zo kunnen ze toch wat kwalitatievere kleding dragen.
vrijdag 23 augustus 2013 om 20:24