Mode & Beauty alle pijlers

Weg ermee!

23-08-2013 19:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn kledingkast aan het uitruimen.

'Een jaar niet gedragen is weg, tenzij bijzonder.'

Met bovenstaand idee afkomstig van een collega ben ik door mijn kast aan het gaan. Er ligt nu echt een hele berg kleding voor me en die berg moet weg, maar ik kan het niet goed. Tegelijkertijd weet ik dat ik het maar beter weg kan doen, want het past niet meer/is verwassen/vind ik niet meer leuk. Ook zie ik uit naar een overzichtelijke kledingkast straks, maar moet wel afscheid nemen nu van mijn kleding nu

Hoe houden jullie orde in de kledingkast?
Tja, eens in de zoveel tijd rigoureus weggooien...meestal als ik zo'n zak voor het goede doel in de brievenbus krijg.

Ik wissel ieder seizoen ook mijn garderobe, dan gooi ik ook dingen weg die ik niet/weinig gedragen heb.

Afscheid nemen heb ik het eigenlijk niet zo moeilijk mee, vooral als dingen verwassen zijn geraakt of zo. Ik heb zóveel kleren, en hoe meer ik weg doe, hoe meer ruimte ik weer hebt voor nieuwe dingen.
Kledingruil doen of gewoon weggeven aan vriendinnen, dan weet je dat t goed terecht komt! (En zou je t altijd nog een keer kunnen lenen :-)
Verwassen kleding sowieso weg, op 1 set na, voor klussen etc.
Verder werk ik parttime bij een inloop waar een kast is waar mensen die op de straat leven, kosteloos kleding uit kunnen pakken. Ontzettend leuk om cliënten in 'mijn' oude kleding te zien lopen. Zelf hebben ze vaak geen geld om iets van bijvoorbeeld The Sting te kopen en zo kunnen ze toch wat kwalitatievere kleding dragen.
Als je weer nieuwe kleren gaat kopen om die gaten in de kledingkast weer op te vullen ben je dat afscheid nemen allang al weer vergeten.

Hier spreekt iemand met ervaring
Eventueel wat kleding waar je echt nog over twijfelt nog niet meteen weg doen, maar wel uit je kast halen en in een doos/vuilniszak op zolder bewaren. Als je het dan over een paar maanden nog niet gemist hebt, kun je het misschien makkelijker echt weg doen?
Ik geef het weg aan zus/ vriendinnen, verwassen etc gaat direct de kliko in.
Drie zakken maken: wat echt weggegooid kan, wat naar de kringloop kan en wat je weggeeft aan vriendinnen/zussen oid.

Mijn ervaring is dat een ander blij maken met goede kleding die je zelf niet draagt, het afscheid makkelijker maakt
Overigens heb ik laatst een doos van zolder gevist, met kleding die ik niet weg kon doen. Heeft er vijf jaar gestaan. Dat doe ik dus niet meer.......
Bewaren maar elders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven