Welk jurkje?
donderdag 2 maart 2017 om 16:14
Hoi,
Het lijkt me leuk om wat vaker jurkjes te gaan dragen, maar ik weet niet zo goed welk model bij mijn lichaam past. Dus ik hoop dat jullie met mij mee willen denken... ik ben 175 cm, heb lange benen, redelijk brede schouders en een vrij recht figuur. Geen duidelijke taille en gemiddelde borstomvang. Van mn vorige zwangerschap heb ik (nog) een klein buikje overgehouden. Dus die wil ik graag verbloemen. Wat zou mij staan denken jullie?
Bedankt!
Het lijkt me leuk om wat vaker jurkjes te gaan dragen, maar ik weet niet zo goed welk model bij mijn lichaam past. Dus ik hoop dat jullie met mij mee willen denken... ik ben 175 cm, heb lange benen, redelijk brede schouders en een vrij recht figuur. Geen duidelijke taille en gemiddelde borstomvang. Van mn vorige zwangerschap heb ik (nog) een klein buikje overgehouden. Dus die wil ik graag verbloemen. Wat zou mij staan denken jullie?
Bedankt!
donderdag 2 maart 2017 om 16:48
De standaardregels:
- accentueer het smalste deel (bij jou waarschijnlijk onder de borst)
- V-hals laat je schouders smaller lijken
- laat de jurk vanuit dat punt iets uitlopen, of rimpelen, zodat het buikje verdoezeld wordt
- leg nadruk op je benen en heupen om je schouders in balans te brengen.
Maar mijn eigen tip is: ga een heleboel verschillende modellen passen. Maak eventueel foto's van jezelf en/of neem iemand mee die er oog voor heeft. Je kunt niet altijd voorspellen wat je goed staat.
Dit voldoet aan alle 'regeltjes'
Maar misschien staat dit je ook prachtig:
Of dit
Of zelfs dit
- accentueer het smalste deel (bij jou waarschijnlijk onder de borst)
- V-hals laat je schouders smaller lijken
- laat de jurk vanuit dat punt iets uitlopen, of rimpelen, zodat het buikje verdoezeld wordt
- leg nadruk op je benen en heupen om je schouders in balans te brengen.
Maar mijn eigen tip is: ga een heleboel verschillende modellen passen. Maak eventueel foto's van jezelf en/of neem iemand mee die er oog voor heeft. Je kunt niet altijd voorspellen wat je goed staat.
Dit voldoet aan alle 'regeltjes'
Maar misschien staat dit je ook prachtig:
Of dit
Of zelfs dit
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
vrijdag 3 maart 2017 om 08:15
ik heb een beetje hetzelfde figuur, ben allleen een stukje langer en het helemaal geen taille meer. Rechte of a-lijn staat het beste, taillenaad zit nooit op de goede hoogte (misschien valt het bij jou mee want ik ben 7 cm langer). Draag momenteel graag wat sportieve jurkjes, deze bijv, die staan ook leuk met sneakers.
Laarzen tot de knie vind ik in de winter ook mooi.
[
als je liever geen hakken draagt staat bij sommige stijlen zo'n broque veterschoen ook leuk
Laarzen tot de knie vind ik in de winter ook mooi.
[
als je liever geen hakken draagt staat bij sommige stijlen zo'n broque veterschoen ook leuk
vrijdag 3 maart 2017 om 12:01
quote:Lianne87 schreef op 02 maart 2017 @ 17:48:
Bedankt voor de tips! Een a-lijn jurk lijkt me erg mooi. Wat voor schoenen kunnen daar onder in de winter?
Ligt aan de stijl en de lengte van de jurk.
Casual jurkjes kun je combineren met laarzen, enkellaarsjes, brogues, sneakers, pumps... waarmee eigenlijk niet?
Wat meer formele/nette jurkjes worden traditioneel gecombineerd met pumps. Als de jurk tot boven de knie komt, kunnen enkellaarsjes vaak ook. Komt de rok onder de knie, dan wordt je been visueel heel kort als je ook nog bij de enkel een breeklijn hebt, dus dan zijn pumps of juist hoge laarzen het mooist.
Spiekbriefje:
Bedankt voor de tips! Een a-lijn jurk lijkt me erg mooi. Wat voor schoenen kunnen daar onder in de winter?
Ligt aan de stijl en de lengte van de jurk.
Casual jurkjes kun je combineren met laarzen, enkellaarsjes, brogues, sneakers, pumps... waarmee eigenlijk niet?
Wat meer formele/nette jurkjes worden traditioneel gecombineerd met pumps. Als de jurk tot boven de knie komt, kunnen enkellaarsjes vaak ook. Komt de rok onder de knie, dan wordt je been visueel heel kort als je ook nog bij de enkel een breeklijn hebt, dus dan zijn pumps of juist hoge laarzen het mooist.
Spiekbriefje:
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.