Mode & Beauty alle pijlers

Welk kapsel?

25-07-2021 12:55 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al ongeveer 30 jaar hetzelfde kapsel, een korte bob. Heel af en toe wel eens afgewisseld met kort met lok. Nu is het weer tijd voor de kapper, dus ik waag nog eens een poging om iets anders te proberen.
Wat lijkt jullie een leuk kapsel bij: dun (weinig) en fijn haar dat snel pluist, een rond gezicht, net iets te wijkende haarinplant (nog geen Alexandra van Huffelen, maar dat scheelt niet veel). Kleur: middenbruin met 20% zilver :)
Heehoi..ik snap dat je die vraag stelt. Mijn dochter zegt ook wel eens dat ik al te lang hetzelfde kapsel heb. Maar bij sommige gezichtsvormen staat nu eenmaal een bepaalde cut het beste. Kun je je look ook aanpassen door nieuwe accessoires of een andere kleur? Bijvoorbeeld een hoofdband, diadeem, speld, andere scheiding? Ik varieer bijvoorbeeld wel eens tussen stijl en krul, een andere wijze van opsteken. maar ook andere make-up kan echt een nieuwe look maken.
Lisa00 schreef:
25-07-2021 13:06
Heehoi..ik snap dat je die vraag stelt. Mijn dochter zegt ook wel eens dat ik al te lang hetzelfde kapsel heb. Maar bij sommige gezichtsvormen staat nu eenmaal een bepaalde cut het beste. Kun je je look ook aanpassen door nieuwe accessoires of een andere kleur? Bijvoorbeeld een hoofdband, diadeem, speld, andere scheiding? Ik varieer bijvoorbeeld wel eens tussen stijl en krul, een andere wijze van opsteken. maar ook andere make-up kan echt een nieuwe look maken.
Aan kleuren wil ik eigenlijk niet beginnen. Ik twijfel wel eens, vooral nu het grijs echt zichtbaar wordt, maar dat is zo’n zwaktebod op je 48e :)
Een pixie!
Lady_Day schreef:
25-07-2021 13:11
Een pixie!
Ja een lekker kort pittig kapsel..... pfffff
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
25-07-2021 13:17
Pixie vind ik ook te kort en daar is mijn kinlijn niet strak genoeg voor. Ik ben een beetje bang voor een ‘moeke’ uitstraling. Die bob is tenminste nog stijlvol maar ik ben er zo klaar mee.
Madeliefjees schreef:
25-07-2021 13:17
Jij maakt er 'kort pittig' van en ik vermoed met een negatieve connotatie. Als dat zo is, waarom?
Moeilijk is dat hè, ik had ook ruim 20 jaar hetzelfde kapsel en ook nog van dat droge zelfgeverfde haar. Omdat ik besloten had niet meer te kleuren heb ik bijna 2 jaar voor joker gelopen met uitgroei en moest ik ook voor korter gaan. Mijn haar was halverwege mijn rug.

Ik heb het geluk dat ik een hele goede kapper heb gevonden, een die echt perfect knipt, zonder ingeknipte punten maar gewoon, hop uit de losse hand. Het is Turkse kapper en ik raad je aan om vooral naar een Turkse kapper te gaan. Mijn ervaring is dat zij veel beter knippen en haar bij een vrouw belangrijk vinden in tegenstelling tot Nederlandse kappers die ik vaak erg inspiratieloos vind.

Wel de reviews lezen want Turks staat natuurlijk niet altijd garant voor goed.

Verder kan ik je helaas geen tip geven omdat ik ook nooit inspiratie had qua ideëen of het lef had iets totaal anders te proberen.

Nu dus wel iets totaal anders en ik ben er erg blij mee. Inmiddels geheel mijn eigen haarkleur ook.
Wat Lisa00 zegt: de ene bob is de andere niet.
Heb je wel of geen pony, steil haar of krullen of slag. Op één lengte alles of toch wat lagen. Scheiding in het midden of naar één kant.
Ik zou vooral veel op pinterest kijken. Er is veel variatie mogelijk.
Iets langere bob een optie?
Wat meer laagjes ?
Gizmoreturns schreef:
25-07-2021 13:45
Wat meer laagjes ?
Helaas heb ik niet voldoende haar voor laagjes. Met een laag heb je het wel gehad. Ik kan zo ongeveer een staartje maken met een beugelelastiekje.
Dat klinkt alsof je überhaupt niet veel keus in kapsels hebt.

En extensions of een weave ofzo?
Am Yisrael Chai!
Zoiets denk ik aan, maar dat is misschien wat te ouwelijk.
Afbeelding
Plaatje lukt niet.
https://dutchpressphoto.photoshelter.co ... nbx26TuylQ
KamilleT schreef:
25-07-2021 14:03
Afbeelding
Plaatje lukt niet.
Dit is echt zo'n kapsel wat alleen hip en leuk is als je ook een hip en leuk hoofd hebt, en jong bent. Bij een vrouw van middelbare leeftijd is het denk ik vooral saai en oud inderdaad.
Am Yisrael Chai!
KamilleT schreef:
25-07-2021 13:52
Helaas heb ik niet voldoende haar voor laagjes. Met een laag heb je het wel gehad. Ik kan zo ongeveer een staartje maken met een beugelelastiekje.
Veel laagjes bij fijn haar wat snel pluist/kroest is ook niet ideaal. Ik heb ook fijn haar maar veel haar, ook haar wat met dit weer snel pluist en kroest en mijn laatste knipbeurt is in te veel laagjes geknipt (lees soort van helmpje) en na even buiten lopen loop ik met een verwaait hoofd rond met laagjes die alle kanten opstaan.
KamilleT schreef:
25-07-2021 14:03
Afbeelding
Plaatje lukt niet.

Bij haar is het niet ouwelijk. Maar dat komt met name door de kleur, maar ook door haar uitstraling, de kleding.

Hoe het bij jou gaat lijken is voor ons dus moeilijk te zeggen. Wel mooie zachte lijnen rondom het gezicht. Zo valt een hoge haargrens niet op (niet dat ik dat niet mooi vind, maar jij benoemde het :) )
Afbeelding
Ik zou dan kiezen voor een Bob die van voor langer is (vanwege de kinlijn die je noemt) en naar achteren toe hoger is opgeknipt. Niet een te extreem verschil maar net genoeg om er meer beweging in te krijgen.
Van voor een zijscheiding met een beetje gradueel verloop (en ja dat zal wel niet hip zijn met gen-Z figuren die enkel een middenscheiding hip vinden maar who cares die middenscheiding staat hooguit 20% van de mensen zelfs bij Gen-Z).

Zo heb je toch wat meer volume, voorhoofd en kinlijn ‘verzacht’ en je hoeft niet uren te stylen met krultangen.
KamilleT schreef:
25-07-2021 13:52
Laagjes laat je haar er voller uitzien.
fashionvictim schreef:
25-07-2021 14:10
Dit is echt zo'n kapsel wat alleen hip en leuk is als je ook een hip en leuk hoofd hebt, en jong bent. Bij een vrouw van middelbare leeftijd is het denk ik vooral saai en oud inderdaad.
Ja dat klopt wel, onze buuf heeft dit kapsel en het is de meest seksloze vrouw die ik ooit heb gezien.

En ach, grijs op je 48e vind ik een hele prestatie hoor TO, ik word al sinds mn 19e grijs ;-D
-
En zoiets? Insta dus kan de foto niet plakken helaas. Of lijkt dit teveel op wat je hebt? Dit is ook echt goed te doen met dun haar, gewoon voldoende volume spray erin en fohnen.
https://www.instagram.com/p/8LfbPHt6by/
https://www.instagram.com/p/BCs3Qs6N6fp/
https://www.instagram.com/p/BLGDhT7AQFK/
-
KamilleT schreef:
25-07-2021 13:09
Aan kleuren wil ik eigenlijk niet beginnen. Ik twijfel wel eens, vooral nu het grijs echt zichtbaar wordt, maar dat is zo’n zwaktebod op je 48e :)

Wat bedoel je met zwaktebod? Ik ben een heel stuk jonger en moet (nou ja, wil...) helaas al verven omdat ik grijs word.
Google op 50 plus thin Hair

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven