Mode & Beauty alle pijlers

Welke geur draag jij vandaag?

03-11-2010 10:44 3044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier gezellig mee over parfum!

Een aantal leuke links:



Poederachtige parfum



Top-3 van jullie favoriete geuren



Veel plezier!







Toevoeging Viva Angel3 op 07-12-2010 23:45u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een niche-geuren topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.



Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.



Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond



Dalida, je ruikt heerlijk! Plom, jij ook (vind ik)

Girl groot gelijk toch? Ik kan me niet voorstellen dat die geur hier niet zal worden verkocht, hij komt vast in je collectie terecht



Plom, arme echtgenoot



Steph, ik speel altijd zelf sinterklaas, dus ik koop het lekker zelf



Was vandaag in Lei van Mazzolari

Cocoa, labdanum, vanilla, patchouli, woods

Alle reacties Link kopieren
Berteke, dank je wel voor het proefje van Highness Rose, lief van je! Wat een prachtige, pure, volle, rijke geur, echt waanzinnig mooi!

Alleen die prijs...



Girl, we wachten het gewoon af, mijn aanbod blijft staan!



Steph, veel plezier vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Dakini fee,wat leuk dat je er weer bent meid



Ja Dutchsuzanne das waar, er kan altijd meer bij



Ik ben vandaag in Homage van Amouage. Uit Oman.

Zit een heel veld rozen in samen met oa frankincense, jasmijn, oud en sandelhout. Mee eens Marnie, ik betaal liever 270,- voor 12 ml. voor iets wat je een stukje hemel op aarde kunt noemen dan een lineaire rozengeur als Higness Rose.
Alle reacties Link kopieren
Beauties.....jaaaaaah die Homage van Amouage is GEWELDIG. Kreeg een paar maanden geleden van jou zo'n buisje met deze geur erin. Je doet met zelfs 2 ml een eeuwigheid.



Zelf ben ik niet zo van de Rozen maar de Roos van Frederic Malle "Une Rose" vind ik nog steeds onweerstaanbaar lekker. Net als Nahema van Guerlain, die heeft wat nootachtigs...mmmmmhhh.



Vandaag was ik in de Tuberoos van Mona Di Orio.



Iedereen fijne avond nog.



P.S Marnie nog bedankt voor de proefjes. Zo lieffffffffff!
Alle reacties Link kopieren
Marnie,

YSL is natuurlijk echt een klassiek ontwerper, en helaas niet meer onder ons.

Maar de orginele Paris vindt ik de mooiste uitvinding ooit, net zoals de orginele Opium!

Wat betreft mijn jonge jaren zal ik nooit vergeten hoe mooi die flessen waren voor die tijd, en dan die geuren!

Het is in deze dagen niet helemaal meer vergelijkbaar, net zoals alle andere klassieke geuren.

Helaas de Golden Oldies zijn bijna mainstream geworden, zoals ze dat tegenwoordig noemen!

Jammer, ik kreeg ook toen ik jong was een coffret van mijn ouders met de geuren, Mitsouko, Shalimar, en Nahema, ook weer van die schitterende flessen.

Geen miniaturen, maar van die tussenmaten, onvergetelijk hoe mooi deze geuren op mij overkwamen.

Toen was ik zo gelukkig, en toen is het begonnen, die liefde voor mooie parfums, en met name Guerlain natuurlijk!

Als ik ze nu ruik, heel mooi, maar toch wel een beetje anders, denkelijk de reformulering, of is misschien toch mijn smaak veranderd?



Deze flanker van YSL Roses Enchantees is ook heel moeilijk verkrijgbaar momenteel (flanker is inderdaad basis samenstelling van het orgineel, met elk jaar weer andere variabele toevoegingen, iets meer draagbaar voor op den dag).

Maar ik heb nu Premieres Roses 2011 gekocht, en sta ieder jaar weer bij wijze van spreken in de rij, voor die mooie nieuwe flankers van Paris, en Opium.

Alleen al om die mooie herinneringen van vroeger!



Ga nog net niet huilen, erg he!



Daarom begrijp ik jullie liefde voor de mooie Niche geuren, puur,

en zonder poespas mooie, en vooral natuurlijke geuren!

Zal best weer heel oudbollig overkomen, maar geuren zijn gewoon in mijn herinneringen heel belangrijk, en wordt ik weer een beetje nostalgish, maar ga ook weer back to the future met Madonna !!!

(Alhoewel zij bijna is net zo oud als ik, time flies) Zzz,Zzz.Zzz ha !!!! ha



Fijne avond allemaal,

007.
Weet wat je ruikt, ruik wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
Hola



Girlxxx ik ben ook wel benieuwd naar Madonna parfum.



Vandaag in Angelique Noir blijft toch zo'n mooie geur



Jaja Sint komt zaterdag weer, gezellige tijd vind ik dat
Alle reacties Link kopieren
blauwe armani!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Vandaag draag ik Coco M. altijd goed



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
007parfum, het is zo dat veel klassiekers niet meer zo ruiken als ze ooit roken, omdat sommige ingrediënten zoals eikenmos niet meer in dezelfde vorm gebruikt mogen worden. Wat mooi trouwens, dat je ouders je al jong mooie geuren cadeau gaven..en zo ook herinneringen..

Vandaag ben ik niet in een klassieker, maar 'n lekkere Italiaanse geur van Cerchi nell'Acqua, Piccolo Amore. Zachte patchouli, met vanille en musk, heerlijke knuffelgeur voor in een sjaal of trui
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Steph, leuke avond gehad?



Coco Mademoiselle is inderdaad een geur die altijd goed is, Yoie!



Vandaag in Highness Rose - Montale (proefje).



Fijne dag!



Alle reacties Link kopieren
Morning !



Yoie,je ruikt goed ,misschien ben je vandaag niet de enige die zo in je directe omgeving zo ruikt ..



Steph,hoe was het ?



Girl ..naaper hahaha ,goeie keus en we waren dus een setje gisteren



Berteke,manlief kwam gelukkig zonder niesgeluiden gisteravond thuis ,alleen nu ben ik heel de ochtend aan het niezen .



Vandaag in de ordinaire Coco EDP met bad-body-deo van Chanel ,flinke hoeveelheid want ik ruik het door mn verstopte neus heen .



fijne donderdag ,

liefs
Alle reacties Link kopieren
Dag dag



Vandaag in Vanille Absolu van Montale. Lekkere vanille geur die niet te zoet is. Maar mijn favoriet onder de Vanille geuren blijft toch Dulcis in Fundo. Citroencake met Vanille. Hmmmmmm.



Iedereen fijne dag.



OO7 Parfum leuk stuk heb je weer geschreven!
Alle reacties Link kopieren
#Taylor,Sint is niet de enige die komt ..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Dalida en Plom, het wat zoooo gaaf. Sister Act filmsongs. Zo leuk en zo vals meegezongen.



Yoie, het moet wel lekker ruiken maar ik ken het nog niet die geur.



Vandaag in J'adore.



Fijne dag
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Dakini, vandaag in J`adore L' Or Dior Parfum.

Parfum dus echt geconcentreerd, totaal andere geur dan

J' adore zelf.

Wist ik in het begin niet, en ik kon niet wachten om deze toen open te maken in de auto.

En ik heb toen in het bijzijn van mijn man er lustig op los gesprayt.

Afijn man bijna onwel , en een week later rook je nog de geursporen in de auto.

Terwijl hij wel even benadrukte, kon je weer niet wachten? Nee, als het om parfum gaat niet dus!

Totaal verlies van controlle, en zelfbeheersing!

Alleen gebruik ik nu bij deze wel een wat mindere dosis, wil ik mijn man behouden ha, ha.



Marnie, ik kreeg inderdaad al op jonge leeftijd geuren, maar ik heb deze liefde ook van geen vreemde, mijn moeder is er ook dol op!

De appel valt dus niet ver van de boom!
Weet wat je ruikt, ruik wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk 007 dat je moeder ook zo van parfum houdt



Ik heb vandaag op de 11de van de 11de van de 11de een oudje uit de kast gehaald,erg zonde dat sommige geuren maar blijven staan. Deze leek me erg geschikt voor vandaag:



quote:plompiedom schreef op 10 november 2011 @ 11:22:

#Taylor,Sint is niet de enige die komt ..Haha,nee dat klopt Plompietje,Amerigo komt ook mee maar blijkbaar zit Sinterklaas verder alleen op de boot en zijn ze de Pieten allemaal kwijt,spannend he op het Sinterklaas journaal? Vindt mijn zoontje ook en ik vind het ook nog steeds leuk om te kijken
Alle reacties Link kopieren
Your kidding Beauties, wel humor!

Als je het serieus meent, dan moet je mijn opmerking maar niet kwalijk nemen hoor!

Als je topgeuren gewend ben die jij gebruikt, zal je denkelijk niet meer aan een VanderBiltje kunnen wennen, lijkt mij zo!

Stoutertje!



Vandaag in Shalimar Initial.
Weet wat je ruikt, ruik wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
No kidding 007! Sommige geuren belanden op het toilet,sommigen in het stofzuigerfilter en sommigen achterin de 'mainstream' kast en dan is het zonde om er niets mee te doen,die moeten ook wel eens gebruikt worden. Het is niet elke dag niche geuren en als er dan weer plek is op toilet gaat er daar weer iets naartoe

Niche miskopen gaan ook de stofzuiger in vaak, Marnie en ik geloof ook Dakini fee die knallen allerlei soorten geuren in de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Ange ou démon van Givenchy
Alle reacties Link kopieren
Zeker een goed idee deze recycling, sorry voor mijn impulsieve reactie!



Maar ik bedoelde eigenlijk of je deze geuren nog zelf

op zou spuiten, maar het blijft toch altijd persoonlijk hoor!

Sommige mensen vinden Vanderbilt altijd nog heerlijk,

ik ruik het trouwens nog vaak genoeg om mij heen.

De allereerste uitgave heb ik ooit zelf nog eens gehad, met de

dop versiert met leuke Swarovski kristalletjes.

Leek wel of de geur naderhand ook weer is veranderd.



Zelf heb ik een Kate Moss Summer op het toillet staan ,

dus ik doe dat zelf ook!

Zelfs daar wordt deze niet vaak gebruikt, en pakt men liever de

gewone wc verfrisser humm!

In de stofzuiger doe ik altijd in de lege zak wat waspoeder, want als een geur mij echt irriteerd, wil ik het ook niet in mijn huis ruiken.



Zo heb ik een keer blind een Lampe Berger olie gekocht die niet lekker was, heb mij daar constant aan geergerd.

En zo´n fles go´s a long way, als je het niet lekker vindt.



Fijne dag verder.
Weet wat je ruikt, ruik wat je weet.
Alle reacties Link kopieren
Hola



Vandaag draag ik la petite robe noire 2 van

Guerlain.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag draag ik Coco Eau de Parfum van Chanel. De eerste 5 minuten dat ik 'm op heb vind ik 'm sterk, maar daarna verandert ie in een heerlijke geur. Elegant, sensueel, warm, sexy.
Alle reacties Link kopieren
Avond,



Yoie, ik doe met je mee vandaag, alleen dan met La Petite Robe Noire 1



Fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Avond



Stofzuigerzak van mij houdt erg van Chanel no 22 of La Pausa hihihi. Erg he! Coromandel ook vaak in de was gebruikt hmmm alles gaat er zo lekker naar ruiken.



Vandaag in Une Rose van Malle Fred met de bodylotion erbij.

Morgen lekker lunchen in Den-Haag en dan naar Celeste met onze GeurenKoningin en Sergekenner aller tijden Ik verheug me nu al op de Hamburger & verse frietjes in het vooruitzicht van al die nieuwe geuren die ons te wachten staan .



Trouwens die Van der Bilt is van Sophia Grossman, die ook de sensuele Spellbound, Paris van YSL en White Linnen heeft gemaakt. (Ook Kashaya van Kenzo). Dus Beauties een echte klassieker hoor.



Dag lieverds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven