Mode & Beauty alle pijlers

welke shampoo

20-08-2012 21:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik heb last van een jeukende hoofdhuid. Nu het zo warm is wordt het haast ondragelijk.

Iemand tips voor goede shampoo en conditioner? Het liefst één die ook mijn beschadigde (gehighlighte) haar wat soepeler maakt.

Thanks! X
Vichy Dercos in een groen met wit flesje, bij de apotheek. Is speciaal voor een jeukende hoofdhuid.
Juist geen shampoo gebruiken, dar word je hoofdhuid nog droger en geïtereerder van.

Of bv 1x per week shampoo gebruiken,, en de rest van de week alleen uitspoelen met water.
Kies in ieder geval een shampoo zonder de volgende stof:

cocamidopropyl betaine. Dat veroorzaakt bij mij ook een jeukende hoofdhuid en dat is bij heel veel mensen het geval. Het is een middeltje dat je haar en huid zogenaamd lekker zacht maakt en je kunt er (na jaren!) ineens allergisch op reageren. Zit vooral in die meuk als Dove en Andrelon (zelfs Sanex wat zogenaamd goed voor je huid zou moeten zijn) en al die andere troep die vooral bedoeld is om lekker zacht te maken en waar grote marketingcampagnes achter zitten...

Een van de shampoos waar het in ieder geval niet in zit is Head en Shoulders. Daar gaan soms rare verhalen over de ronde, maar het is niet slecht voor je haar en huid. Ikzelf reageer er in ieder geval goed op! Ben blij dat ik na jaren tobben de oplossing heb gevonden.
Niet elke dag wassen idd.. Maar 1 keer in de week vind ik best wel vies! Dan word het toch vet en gaat het stinken?

Je heb nu ook van andrelon shampoo voor je hoofdhuid? Misschien is dat iets.. heb het nog niet geprobeerd.
andrelon is een prima shampoo
it's a big club and you ain't in it
Ik heb een lichte vorm van hoofdhuidexceem en ik moet om de 2 dagen mijn haar wassen met Head
Head en shoulders en niet vaker dan 2x per week je haar met shampoo wassen en dan nog met heel weinig shampoo.

Ik heb er eens in de zoveel tijd van, dan was ik een week of 3 met h&s mijn haar.
Als ik een jeukende hoofdhuid heb dan was ik altijd een tijdje alleen met bijv. neutral shampoo en voor mijn punten normale shampoo (zodat het toch lekker ruikt). Werkt altijd goed even mijn hoofdhuid rust geven.
M'n man gebruikt Sebamed en ik shampoo vd kapper, beiden speciaal tegen een jeukende hoofdhuid. We zijn allebei tevreden, gewoon uitproberen dus!
Hooguit 2 keer in de week wassen,en dan niet (wat veel mensen doen) met je vingers je kruin masseren,maar met de muis van je hand (het deel onder je duim zeg maar)

Dat werkt,ook bij hardnekkige roos.

Tip van mijn kapster,en werkt!
Sodium Laureth sulfate (SLS) is vaak een boosdoener als het gaat om een jeukende, droge hoofdhuid. Hier spreekt een ervaringsdeskundige..,

info

Op google is nog veel meer info te vinden. Er zijn verschillende merken die geen SLS in hun shampoo stoppen, o.a. Yes to en Dr. Organic
wow, H&S bij exceem? Mijn hoofd ontploft als ik h&s gebruik, heb in een keer echt overmatige schilfering, niet normaal, en een jeuk niet te houden!

Bij mij zijn juist de zachte shampoos zoals Andrelon voor gekleurd haar heel goed. Of gewoon een eigenmerk shampoo en conditioner in een, vooral niets tegen roos er in!

Bij mijn vriend houd h&s in dat hij elke dag zijn haar moet wassen. h&s eet het bovenste laagje van je dode huidcellen af, wat dus je roos is. Maar als je een gevoelige hoofdhuid hebt, dan reageert die hier direct op door nog meer huidcellen aan te maken (roos is eigenlijk een overmatige huidcelproductie) en dus nog meer roos tot gevolg. Hij doet het ook het beste met zachte shampo. Guhl werkt ook goed!
Je haar zal in het begin vet zijn als je maar 1x per week wast, omdat je hoofdhuid gewend is aan shampoo. Als je geen/minder shampoo gebruikt heeft je hoofdhuid geen reden om extra talg te produceren en heb je uiteindelijk geen vet haar als je een paar dagen geen shampoo gebruikt.

Maar als je een gevoelige hoofdhuid hebt, die natuurlijk word beschermd door talg, dan is het niet handig om steeds die beschermlaag weg te spoelen met shampoo.
Allepo zeep met laurier 16% of 32 % werkt goed bij eczeemklachten. Heeft geen parfum enzo Het enigste nadeel is je haar moeilijk kambaar is. Hoorde van iemand dat die keukenazijn gebruikt. (geen schoonmaakazijn). Ook wordt je huid heel zacht van de zeep vwg de olijfolie.Weet alleen of dat stinkt azijn in je haar.

Maar misschien meer voor natuurlijk producten kiezen ipv al die commerciële merken. Bij de tuinen of reformwinkel kom je al een heel eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven