Mode & Beauty alle pijlers

Welke winterjas?

23-10-2011 13:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok ik ben eigenlijk helemaal geen fan van gewatteerde jassen, maar ik heb t nu al 2 jaar koud gehad in de winter en met de gedachte dat de winters steeds kouder worden moet ik er toch maar aan geloven. Mijn leren jasje en wollen jas zijn beide echt te koud voor de koudere winterdagen. Ik twijfel tussen deze 2. De 1e vind ik wat leuker, maar die is 100 euro duurder. Wel is die voor 90% gevoerd met dons en de Vila jas voor 50%

Welke zouden jullie kiezen?? De eerste 3 zijn dus dezelfde jassen, maar twijfel over de kleur. De laatste is een jas van Vila. Bontkraag kan er evt af..

Welke van deze jassen zouden jullie kiezen?

Totaal aantal stemmen: 34

Jas 1 (44%)
Jas 2 Geen stemmen
Jas 3 (3%)
Jas 4 (53%)
quote:lottekeNL schreef op 23 oktober 2011 @ 14:08:

[...]

Ja, eigenlijk liefst zonder dons én/of bont, maar die discussie hebben we onlangs al gehad bij een jas, en dat was niet heel gezellig meer Ja, en aangezien je uit deze twee móet kiezen omdat het de laatste winterjassen in de winkel zijn...
Ik niet, ik wil graag een warm holletje.

Maar die eerste drie jassen (die dus eigenlijk dezelfde zijn) vind ik heel weinig model in zitten, beetje ANWB model. Die tweede zit dan nog wel wat in, geloof ik. Maar weet TO al zeker dat het één van twee bovenstaande gaat worden, om mogen wel ook zelf nog wat leuks aandragen?
quote:emaille schreef op 23 oktober 2011 @ 14:31:

[...]

Ja, en aangezien je uit deze twee móet kiezen omdat het de laatste winterjassen in de winkel zijn...Nee hoor, wat mij betreft al helemaal niet, maar veel jassen zijn met dons en/of bont, en het wordt wel heel slecht aangegeven, vind ik, op kleding en dergelijke wat voor materiaal het nu precies is. Echt bont, nepbont, de verkopers hebben vaak ook geen flauw idee en roepen maar wat.
Ik vind ze alle vier niet zo mooi.

http://www.otto.nl/produc ... p=1&p=26&shop=Outdoorjack
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
waar is de eerste van ???

link

Naar mijn smaak zit hier de ceintuur op een mooier punt en wordt je lijf niet zo gek verdeeld.
quote:lottekeNL schreef op 23 oktober 2011 @ 14:32:

Ik niet, ik wil graag een warm holletje.

Maar die eerste drie jassen (die dus eigenlijk dezelfde zijn) vind ik heel weinig model in zitten, beetje ANWB model. Die tweede zit dan nog wel wat in, geloof ik. Maar weet TO al zeker dat het één van twee bovenstaande gaat worden, om mogen wel ook zelf nog wat leuks aandragen?Zoiets?

Geen idee wat het doet met je figuur, maar ik vind em niet zo saai als de 4 foto's.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ook niet mijn smaak, maar niet zo dikmakend; link
Of deze: jas

sorry, ik vind 'm heel eh.. apart

Bianca, die van Tom Tailor is precies die laatste van TO, maar dan inderdaad mooier.

Tickel, die is wel apart (en dan niet 'apart' op de manier waarmee je lelijk wil zeggen)

Maar ik heb net twee jassen besteld, dus ik ben (als het goed is) onder de pannen
link

Ook leuk.
jas
Even iets over dons:

Als je het zelf mag wassen, zorg dan dat je het goed droogt.

Natte veren geven een enorm ranzige geur.

Als het alleen chemisch gereinigd mag worden: Hou er rekening mee dat chemisch reinigen vet op lost. Dit houdt in dat de isolerende werking van het dons een stuk minder wordt na reiniging.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
jas
Ik wil ook graag een nieuwe winterjas, ik heb die weekend rond gekeken, maar ze zijn allemaal zo vreselijk lang! Ik ben maar 1.54 en met zo'n lange jas lijk ik helemaal een dwerg!
Ik zou gewoon geen gewatteerde jas kopen, maar een *goede* mooie wollen jas

Persoonlijk vind ik alle 4 de jassen uit de OP niet zo mooi, maar dat kan ook komen doordat ik een bepaalde associatie heb bij dit soort jassen.
Een wollen jas geeft geen warmte en staat oudollig en lijzig zeker als de jas ook nogeens lang is. Heb hier nog geen leuke jassen voorbij zien komen Tramontana heeft dit jaar trouwens er erg leuke modellen tussen zitten.
Als het echt een warme jas moet zijn, zou je ook even bij de north face winkel kunnen kijken?

Deze in de kleur Vintage white vind ik wel ok

Of deze in brunette brown

Staan nog wel meer op de website
Bedankt voor jullie hulp.. het is toch de jas van Modstrom geworden. Wel de zwarte zodat ik m kan opleuken met een mooie dikke sjaal in een leuk kleurtje..

Vind de vila jas toch te slaapzak/cherso achtig..
Ik vind de eerste heel erg mooi! Waar is die van? Zoiets zocht ik ook maar kon nergens een leuke vinden, nu heb ik ook een leuke van object
quote:itsssme schreef op 26 oktober 2011 @ 15:30:

Ik vind de eerste heel erg mooi! Waar is die van? Zoiets zocht ik ook maar kon nergens een leuke vinden, nu heb ik ook een leuke van object Hij is van Modstrom.. Het model heet Gone..
Ik vind de Modstrom-jassen heel leuk. Hoe valt hij? Ik heb maat 40 en ben 1.70. Denk dat ik een L moet hebben.
Wat vinden jullie van deze jas van Modstrom? Is echt een beetje legerachtig.

Leuk! Ik wil zoiets in een korter model, zijn ze wel lekker warm?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven