Mode & Beauty alle pijlers

Wie helpt mij met aankleden.

17-12-2016 12:51 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
ceylon wijzigde dit bericht op 03-02-2020 11:52
99.67% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
DIT vind ik erg leuk. Broek zal niet mogen, maar om jullie een idee te geven van hetgeen ik wel aan durf .



HIERVAN ben ik zeker dat dat helemaal prima is. Voor de zomer.



DEZE stijl droeg één van de andere dames. En ZOIETS heb ik ook gezien, maar dan in andere kleuren/stoffen.



DIT vind ik een super combinatie.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb maat 44 en ik krijg vaak complimenten als ik deze rok Klik draag met daaronder een dikke zwarte panty, enkellaarzen met een hak en een wat strakker shirt of vestje.
Deze bijvoorbeeld
Ik heb deze erop Klik
Wat ik ook leuk vind is bijvoorbeeld een zwarte strak vallende broek met enkellaarzen en bijvoorbeeld een spijkerbloes die wat losser valt.
Alle reacties Link kopieren
De rok vind ik erg leuk. De truien niet. Los daarvan vind ik het fijner om laagjes te dragen. In het magazijn is het koud, in de winkel is het warm. Te warm voor een trui in elk geval. En ik wil liever niet tegen een uur of drie (als het op z´n drukst is) naar zweet ruiken.



En een spijkerbroek mag niet. Ik gok er voorzichtig op dat ze van een spijkerblouse ook niet gelukkig worden .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de stijl die je laat zien wel behoorlijk casual. Moet dus niet zo moeilijk zijn om te vinden.

Een nette broek, shirtje of blouse en een soort van vestje. Daar hangt de hele stad mee vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou investeren in een tweetal broeken, 1 "formele" pantalon en 1 rechte casualbroek met wat stretch erin + 1 mooie zwarte kokerrok. (Zwart) Verder 1 of 2 mooie vesten, 1 heel lang 1 tot op de heup. Dit in neutrale kleuren, grijs/zwart/nude en combineren met de blousen doe je hebt.



Tips voor een niet te groot budget; c&a, miss etam (veel lange vesten) promiss en wehkamp's own. Vooral die laatste heeft vrij veel in de "chique casual stijl" die je volgens mij beschrijft.



Succes met shoppen en vooral met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Ja, en bij die zaken loop ik dus vast. De broeken van C&A zijn bijna standaard in lengtemaat 32 en ik heb 34 nodig. Wat dat betreft heb ik wel een bijkomend probleempje; ik ben een paar jaar geleden best veel afgevallen. En daarna heb ik gemerkt dat broeken, die kleiner zijn qua billen en taille, ook kleiner zijn qua lengte. Dus waar ik voorheen bij dat soort zaken gewoon broeken kocht in maat 48, die vervolgens lang genoeg waren, zijn ze nu bijna altijd te kort.



Maar.



Inmiddels mijn doos ontvangen. Een coated broek (niet mijn smaak maar dochter vindt hem geweldig), en twee ´chino´ broeken. Het vestje blijkt minder leuk dan op de foto, dus dat gaat terug. Maar de blouses die ik heb kunnen er wel prima bij.

Jasjes dan weer wat minder, bij die broeken past die zware stof echt niet. Maar ik heb nog twee weken de tijd, vrij tussen kerst en nieuwjaar en de uitverkoop begint op gang te komen.



En hier wel wat ideetjes opgedaan dus ik ga eens snuffelen. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik bij dat soort kleren altijd dacht; mooi, maar wanneer trek ik dat aan dan?

En dan was het me het geld niet waard. Maar nu heb ik een reden om eens iets anders aan te schaffen. Dat is ook wel eens leuk natuurlijk .



Bedankt voor het meedenken allemaal.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Gefeliciteerd Ceylon! Herkenbaar probleem met nieuwe baan hoor: of je stijl is te casual of weer te chique



Zou in eerste instantie inderdaad investeren in een zwarte strakke nette broek. Pantalon kan wel, maar denk dat een iets strakker model mooier staat bij het type bloezen dat je hebt. Zo'n broek met bloes kan prima met een paar goede pumps! Zou ook voor zwart kiezen omdat het dan minder opvalt als je m wat vaker aanhebt (bij wit ziet iedereen dat meteen). Een zwart colbertjasje ( ik haal ze vaak bij Steps) valt ook goed te combineren met veel dingen. En een coated broek ziet er vaak heel netjes uit als je het met een jasje combineert.



Wat je ook nog kan doen als je nog vrij hebt: een aantal vergelijkbare winkels inlopen en kijken wat de verkopers daar aan hebben. Dan krijg je misschien een beter beeld bij wat je wilt.



Overigens vind ik geen jeans altijd zo'n stomme regel: persoonlijk vind ik een nette broek & bloes even casual of chique als een nette donkere jeans met een jasje. Maar dat ben ik
Dit bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Die coated broeken lijken mij juist heel prima. Zwarte pantalon is denk ik ook vrij degelijk en dit is net wat jeugdiger.



Verder:

https://www.wehkamp.nl/da ... 2f_%2fN-1b6gZ1lh1&IsSeg=0



https://www.wehkamp.nl/da ... 2f_%2fN-1b6gZ1lh1&IsSeg=0



https://www.wehkamp.nl/da ... 2f_%2fN-1b6gZ1lh1&IsSeg=0



https://www.wehkamp.nl/da ... 2f_%2fN-1b6gZ1lh1&IsSeg=0



https://www.wehkamp.nl/da ... 2f_%2fN-1b6gZ1lh1&IsSeg=0



https://www.wehkamp.nl/da ... ate=%2f_%2fN-1xms&IsSeg=0



https://www.wehkamp.nl/da ... ate=%2f_%2fN-1xms&IsSeg=0



https://www.wehkamp.nl/da ... ate=%2f_%2fN-1xms&IsSeg=0
Alle reacties Link kopieren


Deze

blouse op een mooie blauwe of grijze broek



Of deze op een zwarte gecoate broek:





Vesten zijn altijd goed, dan heb je de laagjes wat je aangaf fijn te vinden:









Deze in allerlei kleuren
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!



Het is nu uitverkoop...dus een mooie gelegenheid om kleding te scoren...C&A heeft ook mooie kleding, jurken, jasjes, broeken, rokken, vesten, blousjes die gekleed zijn en toch vlot.

H& M, ook prima.



Ik zou gaan voor : wikkeljurk ( optisch, niet openvallend dus) met een patroon.

Rok met blouse, voor ' s winters een lang vest erbij, voorjaar/ herfst met korter vestje

Eenvoudige jerseyjurk in een "saaie" kleur, dwz zwart, grijs, donkerblauw, donkerrood, donkergroen, afstylen met ketting of shawl

Jurk met korte mouw, voor alle jaargetijden geschikt en nu ook wel te koop. Vestje, kort getailleerd jasje

Een mooie zwarte broek idd, mooie lichte blouse van soepelvallend materiaal erbij, met een mooie kraag. Er kan een jasje bij.



Keuze genoeg!
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Qua broeken:





Steps





Cassis (?)



Zo'n kleur is ook mooi te combineren met veel dingen:



Miss Etam



Pantalon, mooi met een zwarte top of zwart colbert erop:



Miss Etam
Alle reacties Link kopieren




























Allen in maat 44 bij Wehkamp
Alle reacties Link kopieren
Meauve01, wat een leuke post! De trui met shawl had ik al en ik ben direct overstag gegaan voor de Miss Etamjurk
De toekomst is niet meer wat het was
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik vind hier ook erg veel dingen leuk van .



Fijn shoppen. Maar nog fijner als je enig idee hebt wát je wilt shoppen. Dus bedankt voor het meezoeken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon, is het gelukt met je kleding én nog belangrijker; hoe bevalt je baan?
Alle reacties Link kopieren
Per 1 januari mijn vaste aanstelling gekregen, dus ja, die baan bevalt goed. Officieel werk ik 15 uur per week, in de praktijk zijn dat er meestal twintig of meer. Maar mij hoor je niet klagen, want ik heb ontdekt dat de broeken van expresso standaard passen en de jasjes van Claudia Sträter ook. Hoewel ik alles in de uitverkoop aanschaf zijn dat evengoed niet de allergoedkoopste kledingstukken.

Qua kleding ben ik overgestapt op ´smart casual´. Heel soms een jurk, maar dat hangt een beetje af van de collega waarmee ik die dag werk. Er is één dame die er vaak nogal slonzig bij loopt en dan vind ik te sjiek niks, maar de heren lopen allemaal strak in het pak. Behalve een jeans kunnen we eigenlijk aantrekken wat we willen, maar slonzige collega heeft wel het verzoek gekregen om haar jasje wat vaker te dragen.´

Dus al met al denk ik dat ik nog eventjes blijf.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven