Wimperserum vergeten op vakantie
vrijdag 18 juli 2025 om 23:58
zaterdag 19 juli 2025 om 11:45
zaterdag 19 juli 2025 om 12:07
Je knipt je wimpers bij??Cesarinajoy schreef: ↑19-07-2025 11:45Zie mijn topic over wimperserum. Ik gebruik het nu al 3 maanden niet en ze vallen nog steeds niet uit. Waardoor ik dus de meest eigenwijze haren heb moeten uittrekken en sommige haartjes bijknip omdat ze echt te lang worden nog steeds. Dus ik zou me niet al te druk maken.
Er is echt een wereld buiten de mijne waar ik het bestaan niet van kende.
Het forum verbreedt mijn blikveld.
zaterdag 19 juli 2025 om 12:07
Ik krijg een beetje knoop in m’n maag als ik erover nadenk hoe zo’n wimperserum ontdekt/ontwikkeld is. Dat is natuurlijk bij veel make-up, schoonheidsmiddelen en medicijnen, maar voor zoiets onnodigs als wimpers? Als je ze helemaal niet hebt is dat wel rot natuurlijk. Maar alleen voor dikkere/langere wimpers?
Klaar mee
zaterdag 19 juli 2025 om 12:24
Is het daar niet te koop? Ik gebruik een bepaalde gezichtscreme en als ik daar mee stop heb ik binnen een paar dagen puistjes. Dus toen ik die was vergeten op vakantie heb ik online gezocht waar in de buurt verkooppunten waren van het merk.exquise schreef: ↑19-07-2025 09:26Exact dit, aangezien de meeste van mijn wimpers nu veel langer zijn dan normaal, verwacht ik dat er veel tegelijk zullen uitvallen. Mijn vraag was dus na hoeveel tijd dat dan gebeurt, maar vooralsnog hier geen ervaringsdeskundigenMisschien kom ik toch op tijd weer thuis en is er niks aan de hand. En anders, tja, dan wordt 't nieuwe kweken
Hoe dan ook bedankt voor het meedenken!
zaterdag 19 juli 2025 om 12:29
Daar hoef je je geen zorgen om te maken Buffie. Het is oorspronkelijk een medicijn tegen hoge oogdruk, een bijwerking die veel mensen opmerkten was dat hun wimpers er langer door werden. En toen is de beauty industrie ermee aan de haal gegaan. Het serum gebruik je niet in je ogen, maar je brengt het aan als eyeliner.
Interessant om jouw ervaring te lezen cesarinajoy, ik heb nooit aangedurfd om langer te stoppen dan een week, maar kennelijk kan het effect dus veel langer aanhouden
Interessant om jouw ervaring te lezen cesarinajoy, ik heb nooit aangedurfd om langer te stoppen dan een week, maar kennelijk kan het effect dus veel langer aanhouden
zaterdag 19 juli 2025 om 20:40
Met plakband!SunShine35 schreef: ↑19-07-2025 09:11Ik had hier nog nooit van gehoord…..
Misschien kan je ze vastlijmen![]()
zaterdag 19 juli 2025 om 21:12
Wimperserum is per toeval ontdekt in de medische wereld. Het begon met de behandeling van glaucoom, een oogaandoening, met speciale oogdruppels. Artsen merkten op dat de oogdruppels, die het stofje bimatoprost bevatten, ook de wimpergroei bevorderden. Dit effect werd verder onderzocht en later verwerkt in serums die als cosmetisch product op de markt werden gebracht.exquise schreef: ↑19-07-2025 12:29Daar hoef je je geen zorgen om te maken Buffie. Het is oorspronkelijk een medicijn tegen hoge oogdruk, een bijwerking die veel mensen opmerkten was dat hun wimpers er langer door werden. En toen is de beauty industrie ermee aan de haal gegaan. Het serum gebruik je niet in je ogen, maar je brengt het aan als eyeliner.
Je weet dat wimperserums die bimaprotost bevatten als onveilig worden bestempeld?
Bimatoprost is een geneesmiddel dat oorspronkelijk is bedoeld voor patiënten met de oogaandoening glaucoom. Patiënten met glaucoom merkten op dat de wimpers veel langer en voller uitzagen. Bij toeval werd er dus ontdekt dat haargroei een bijwerking is van het medicijn. Maar dat is niet de enige bijwerking. Wanneer je een wimperserum gebruikt met het ingredient bimatoprost kan dit leiden tot een verhoogde pigmentatie van de iris. Het kan ervoor zorgen dat de ogen blijvend bruin(er) worden. Ook kan er pigmentatie op de oogleden ontstaan. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft aan de bel getrokken toen bleek dat er wimperserums waren die bimatoprost bevatten. De meeste fabrikanten hebben na waarschuwingen van de Europese Commissie de formule aangepast en bimatoprost uit de wimperserums gehaald. Helaas zijn er nog altijd fabrikanten die bimatoprost of een verwante bestanddeel wel in hun wimperserums gebruiken. Controleer daarom altijd de verpakking van een wimperserum.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in