Mode & Beauty alle pijlers

Winterjas gezocht

18-11-2021 20:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar heb ik hele rare wensen. Ik zoek een waterdichte trenchcoat, met capuchon. En dan niet met die rare touwtjes, maar met een los strikkoord. En niet zo'n softshell geval, maar een gewone winterjas.
Iemand?
Trenchcoat lijkt mij lastig in een winteruitvoering. Het model is òf van wol (en niet waterdicht) of waterdicht (maar dan meer een tussenjas).

Ik heb de eisen alleen gezien in die jassen met quilt (losse ceintuur, waterdicht spul en trenchcoatmodel) op de site van Bijenkorf.

Als je een parka zoekt heb je heel veel meer mogelijkheden.
Een trenchcoat met capuchon heb ik niet vaak gezien, wel wollen winter trenchcoats, maar zelden met capuchon. Ik ga ook lekker meezoeken. Zelf heb ik een hekel aan capuchons, haha!
Heb je al bij Happyrainydays gekeken?
nounou
Trenchcoat is inderdaad lastig, de combi winterjas, waterdicht en capuchon gaat meer richting parka's.

Afbeelding
Danefæ, model Marianne. Tja, wel touwtjes.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Afbeelding
Zelfde merk, model Bornholm winter rain (is met capuchon).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
tyche schreef:
18-11-2021 21:22
Trenchcoat is inderdaad lastig, de combi winterjas, waterdicht en capuchon gaat meer richting parka's.

Afbeelding
Danefæ, model Marianne. Tja, wel touwtjes.
Deze vind ik nog wel wat, al is het ook wel softshell. Hij schijnt wel gevoerd te zijn. Iemand ervaring met dit merk? Is zoiets nog een beetje warm? Op hun site zie ik wel allemaal cijfers staan over winddoorlatendheid maar dat zegt me niet zoveel..

@Lemoos: Ik was er inderdaad ook al veel met quilt tegengekomen, maar dat vind ik ook niet mooi (zei ik al dat ik lastig was :-? ) Het liefst zou ik ook een wollen mantel hebben maarja, ik woon in Nederland en heb een fiets, dus consessies moeten gemaakt worden.

Rainydays ga ik ook even kijken, tnx!
montblanc schreef:
18-11-2021 21:53
Deze vind ik nog wel wat, al is het ook wel softshell. Hij schijnt wel gevoerd te zijn. Iemand ervaring met dit merk? Is zoiets nog een beetje warm? Op hun site zie ik wel allemaal cijfers staan over winddoorlatendheid maar dat zegt me niet zoveel..

@Lemoos: Ik was er inderdaad ook al veel met quilt tegengekomen, maar dat vind ik ook niet mooi (zei ik al dat ik lastig was :-? ) Het liefst zou ik ook een wollen mantel hebben maarja, ik woon in Nederland en heb een fiets, dus consessies moeten gemaakt worden.

Ik heb een ander model van Danefae. Warmste jas ever. Echt heerlijk. Ook een softshell van hen overigens. Topmerk. Wel prijzig.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-11-2021 21:56
Ik heb een ander model van Danefae. Warmste jas ever. Echt heerlijk. Ook een softshell van hen overigens. Topmerk. Wel prijzig.
Voelt de jouwe ook zo dun als de meeste softshells?
Prijs kan me niet zoveel meer schelen, als hij goed zit doe ik er wel een paar jaar mee.
montblanc schreef:
18-11-2021 22:01
Voelt de jouwe ook zo dun als de meeste softshells?
Prijs kan me niet zoveel meer schelen, als hij goed zit doe ik er wel een paar jaar mee.

Nee ik heb eentje met een soort bont van binnen. Zo heerlijk warm. De Lizzy was dat geloof ik. De winterjas dan.
Deze is een echte winterjas en dik in de aanbieding

https://danefae.dk/en/liv-winter-parka-dk-bordeaux.html
tyche schreef:
18-11-2021 21:27
You’re not ugly, you’re just not your type
montblanc schreef:
18-11-2021 21:53

Ik snap het, ben zelf ook lastig in dit soort zaken :-D. Die jassen van Danefae zijn wel heel lekker warm en praktisch (heel veel zakken), alleen niet zo gunstig voor mensen met een benedengemiddelde lengte helaas. Ik heb vorig jaar een soortgelijke zoektocht maar opgegeven en heb een parka van Airforce gekocht voor alle praktische zaken (zoals de hond uitlaten). En in de sale een wollen jas van Ted Baker.
https://www.wehkamp.nl/only-jas-onlmaas ... 2%5D%7D%7D

Ik heb net deze besteld…
Don't cry, buy a bag and move on.
lemoos2 schreef:
18-11-2021 22:39
Ik snap het, ben zelf ook lastig in dit soort zaken :-D. Die jassen van Danefae zijn wel heel lekker warm en praktisch (heel veel zakken), alleen niet zo gunstig voor mensen met een benedengemiddelde lengte helaas. Ik heb vorig jaar een soortgelijke zoektocht maar opgegeven en heb een parka van Airforce gekocht voor alle praktische zaken (zoals de hond uitlaten). En in de sale een wollen jas van Ted Baker.
Ohhh Ted Baker had 2 jaar geleden zon mooie! Een compleet onpraktische trenchcoatachtige jas, zonder rits en met maar twee knopen. Ook nog in zulke mooie kleuren :love:

Bedankt voor alle tips, ga vandaag gewoon een paar Danefaes bestellen en ze uitproberen!
Ik heb zo’n wollen jas van Anecdote*, zonder rits en geen knopen (toegegeven, ik heb ontzettend veel jassen en kan per gelegenheid heel specifiek kiezen wat ik aan doe), maar die jas is echt heel warm en je kunt jezelf er helemaal in wikkelen. Draag ‘m ook op tochtige perrons en op de fiets.

Ik ben dol op jassen.

*merk bestaat volgens mij niet meer, of richt zich nu volledig op loungewear
Nou uiteindelijk de Danefae Elise genomen (met BF korting :-D ). Lekker warm, en een capuchon, én een strikkoord, én het was een langer model. Extra pluspunt: de rits kan ook van onder omhoog geritst worden, voor op de fiets. Bedankt voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven