Wit dragen op een bruiloft
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:00
Hallo dames ( en heren ),
In oktober trouwen goeie vrienden van ons. Ik heb een mooie donkerblauwe feestelijke jurk gekocht maar wel een zonder mouwen. Kan ik hier een kort wit jasje op dragen? Ik twijfel omdat wit op een bruiloft echt niet kan, maar geldt dat ook voor alleen een wit jasje? Bedankt alvast!
In oktober trouwen goeie vrienden van ons. Ik heb een mooie donkerblauwe feestelijke jurk gekocht maar wel een zonder mouwen. Kan ik hier een kort wit jasje op dragen? Ik twijfel omdat wit op een bruiloft echt niet kan, maar geldt dat ook voor alleen een wit jasje? Bedankt alvast!
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:10
+1Snoesje666 schreef: ↑28-08-2020 13:07
Wat een geëmmer.
Geen witte jurk kan ik nog inkomen, maar mogen de heren ook geen wit overhemd?
Waarom maakt iedereen het elkaar zo moeilijk? Straks mogen witte tanden ook niet meer.
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:14
vrijdag 28 augustus 2020 om 13:34
vrijdag 28 augustus 2020 om 14:22
Nee, dat is omdat als iemand anders ook wit draagt en dat helderder is, de jurk van de bruid grauw lijkt op foto's. (Mannen dragen in principe een colbert over hun overhemd, waardoor de twee soorten wit nooit direct langs elkaar staan op de foto's . En vanuit dat oogpunt zou ik dat jasje dus laten, maar ik zou het gewoon vragen aan de bruid.
vrijdag 28 augustus 2020 om 14:33
Als het een krijtwit jasje is heb je gelijk. Een iets warmere kleur wit, gebroken wit .... kan natuurlijk wel.simbalabimba schreef: ↑28-08-2020 13:53In oktober zou ik zelf niet gauw meer een wit jasje dragen, vind ik te zomers.
vrijdag 28 augustus 2020 om 14:39
dat van die foto's is er dan later bij bedacht, maar de oorsprong is echt, dat er maar 1 wit mag dragen: de bruid, om mogelijke verwarring te voorkomenMarée schreef: ↑28-08-2020 14:22Nee, dat is omdat als iemand anders ook wit draagt en dat helderder is, de jurk van de bruid grauw lijkt op foto's. (Mannen dragen in principe een colbert over hun overhemd, waardoor de twee soorten wit nooit direct langs elkaar staan op de foto's . En vanuit dat oogpunt zou ik dat jasje dus laten, maar ik zou het gewoon vragen aan de bruid.
zij is daarmee ook de meest maagdelijke (ahum) van het feest
en het wit dragen op een bruiloft is al ouder, dan de tijd dat er veel foto's gemaakt werden
En nooit vragen! Daarmee leg je jouw probleem bij de bruid. Want die wil het wellicht liever niet, maar ook niet als Bridzilla overkomen, zegt ze uit beleefdheid Ja
vrijdag 28 augustus 2020 om 14:41
Het is ook haar probleem, het is haar bruiloft. Als ze dan uit beleefdheid zegt dat het oké is, heeft ze dat zichzelf aangedaan.lilalinda schreef: ↑28-08-2020 14:39dat van die foto's is er dan later bij bedacht, maar de oorsprong is echt, dat er maar 1 wit mag dragen: de bruid, om mogelijke verwarring te voorkomen
zij is daarmee ook de meest maagdelijke (ahum) van het feest
en het wit dragen op een bruiloft is al ouder, dan de tijd dat er veel foto's gemaakt werden
En nooit vragen! Daarmee leg je jouw probleem bij de bruid. Want die wil het wellicht liever niet, maar ook niet als Bridzilla overkomen, zegt ze uit beleefdheid Ja
vrijdag 28 augustus 2020 om 18:12
Er staan zo vreselijk veel kleuren mooi bij donkerblauw. Waarom moet je jasje dan perse wit zijn? Nou hou ik zelf sowieso niet van wit, je zult me nooit in een wit jasje betrappen. Maar eerlijk gezegd: ik vind het weinig mensen echt flatteren. Het contrast tussen wit en donkerblauw is vrij hard en kan wat streng of maritiem ogen.
Waarom geen jasje in een mooie koraaltint? Of zandkleur? Of een pasteltint? Ik kan wel honderd voorbeelden bedenken die bij de meeste mensen mooier staan in combinatie met donkerblauw dan wit.
Waarom geen jasje in een mooie koraaltint? Of zandkleur? Of een pasteltint? Ik kan wel honderd voorbeelden bedenken die bij de meeste mensen mooier staan in combinatie met donkerblauw dan wit.
vrijdag 28 augustus 2020 om 18:18
Precies! Ik snap ook nooit zo goed waarom je zo nodig wit aan moet op een bruiloft, kies lekker een andere kleur. Je hoeft de bruid dan niet te belasten met vragen of het goed is (als je moet vragen of het 'mag' dan weet je eigenlijk zelf als dat het niet heel erg oke/gepast is).Jufjoke schreef: ↑28-08-2020 18:12Er staan zo vreselijk veel kleuren mooi bij donkerblauw. Waarom moet je jasje dan perse wit zijn? Maar eerlijk gezegd: ik vind het weinig mensen echt flatteren. Het contrast tussen wit en donkerblauw is vrij hard en kan wat streng of maritiem ogen.
Kies iets moois anders bij je blauwe jurk. En wat ook gezegd is, wit of een hele lichte kleur kan te zomers zijn als het tegen die tijd herfstachtig wordt.
summer is a state of mind
vrijdag 28 augustus 2020 om 18:25
Trek nooit iets wits aan op een bruiloft, maakt niet uit wat het is want voor je het weet sta je op iemands tenen. Iemand vertelde me eens dat op een foto wit meer licht trekt en voor je het weet is de bruid het middelpunt niet. Wat iemand al schreef, er zijn weinig kleuren die niet met blauw gaan, probeer roze of groen van rood krijg je een winterlook.