Mode & Beauty alle pijlers

Witte blazer bruiloft?

08-06-2016 20:29 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Witte blazer naar een bruiloft, kan dat?

Ik heb morgen een bruiloft en neig er dus naar om een witte blazer aan te doen. De rest van de outfit is een topje met een broek dus lijkt in niks op een bruidsjurk.

Wat vinden jullie daarvan?
quote:YellowLemon schreef op 08 juni 2016 @ 21:16:

Ik zou me als bruid toch echt wel afvragen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om ook wit aan te doen.

Alleen voor de foto's al. Het enige wat in wit eruit zou moeten springen is haar jurk in mijn ogen. En dan niet nog een witte blazer van een gast.Dit inderdaad
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Dana schreef op 08 juni 2016 @ 21:16:

TO, draag gewoon wat je wilt. Het bruidspaar mag blij zijn dat je komt. Al die bridezilla-flauwekul komt me onderhand de neus uit.

Geen wit op een bruiloft is al jaar en dag een etiquette regel, niets bridezilla aan.

Kans is er inderdaad dat de bruid er niet om geeft, maar als je het niet zeker weet, wil je dan echt heel de dag ongemakkelijk rondlopen? Of zelfs als de bruid er niets om geeft, dat alle andere gasten je vreemd bekijken?
quote:Dana schreef op 08 juni 2016 @ 21:17:

[...]

Welja, joh. Jaag de bruiloftsgasten maar weer op onzinnige kosten.

Ze hoeft niet te gaan he.. Is eigen keuze..

Maar ik volg de etiquette. Wit is alleen voor de bruid. Vind het echt not done.

[...]

Welja, joh. Jaag de bruiloftsgasten maar weer op onzinnige kosten.

Want die witte blazer is het enige kledingstuk wat ze bezit?

Iets nieuws kopen is een optie. Die witte blazer dragen is een optie. Iets anders aandoen wat ze al heeft is ook een optie.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Persoonlijk zou het me niks kunnen schelen, maar deze etiquette-regel is zodanig algemeen bekend dat ik het niet zou doen als ik niet 100% zeker zou weten dat de bruid het geen probleem zou vinden.

[...]

Welja, joh. Jaag de bruiloftsgasten maar weer op onzinnige kosten.Want dat is het énige vest of blazer dat iemand heeft? Laat me niet lachen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Hoi TO, ikzelf zou het niet doen, omdat volgens de etiquette alleen de bruid wit "hoort" te dragen. Als jij het daar niet mee eens bent is dat natuurlijk jouw eigen keuze, maar hou er dan wel rekening mee dat sommige gasten (of de bruid zelf) dit niet zo leuk zouden vinden, en er misschien wel schande (achter je rug om natuurlijk...) over zouden kunnen spreken. Als je dit vervelend zou vinden, zou ik een ander kledingstuk kiezen, zoniet, dan lekker die witte blazer aan

(Maar goed, ik ken de gasten en het bruidspaar natuurlijk niet, misschien ken jij ze allemaal heel goed en weet je zeker dat ze het niet erg zullen vinden.

Fijne bruiloft !
quote:Broedkippetje schreef op 08 juni 2016 @ 21:26:

Persoonlijk zou het me niks kunnen schelen, maar deze etiquette-regel is zodanig algemeen bekend dat ik het niet zou doen als ik niet 100% zeker zou weten dat de bruid het geen probleem zou vinden.

Ik had er nog nooit van gehoord voor ik op dit forum kwam en ik zie het ook vaak zat dat mensen iets wits dragen.

En als het nou alleen om het wit zou gaan, welnee, als ik het vivaforum moet geloven is zo ongeveer alles fout. Het ene is te donker, het andere te bloot, het andere te somber, te eenvoudig, te goedkoop, te flodderig, te strak. Het heeft niets meer te maken met omgangsvormen, het is gewoon snobisme van de ergste soort: kijk mij eens goed weten hoe het heurt.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Monatala schreef op 08 juni 2016 @ 21:33:

[...]

Want dat is het énige vest of blazer dat iemand heeft? Laat me niet lachen.Ik ben van de donkere kleuren. Schijnt ook niet te mogen. Denk dat jullie massaal een rolberoerte krijgen als je mijn kledingkast opent. Tja, het zal wel.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Dana schreef op 08 juni 2016 @ 21:33:

[...]

Ik had er nog nooit van gehoord voor ik op dit forum kwam en ik zie het ook vaak zat dat mensen iets wits dragen.

En als het nou alleen om het wit zou gaan, welnee, als ik het vivaforum moet geloven is zo ongeveer alles fout. Het ene is te donker, het andere te bloot, het andere te somber, te eenvoudig, te goedkoop, te flodderig, te strak. Het heeft niets meer te maken met omgangsvormen, het is gewoon snobisme van de ergste soort: kijk mij eens goed weten hoe het heurt.

Dat wit voorbestemd is voor de bruid is echt een wijdverbreide, al lang bestaande en doorgaans goedbekende 'regel'.

Net zoiets als dat je naar een begrafenis in principe een beetje stemmig gekleed gaat en niet in je vrolijke zomerjurkje.

Tenzij dat specifiek past bij die ene gelegenheid en dat je dus zeker weet dat afstappen van de normale gebruiken in dit geval gepast is.
Ik ben absoluut geen bridezilla en ben ook niet in het wit getrouwd, maar ik vind wit alleen voor de bruid. Het hoort gewoon niet. Hoe moeilijk is het om een blazer met een kleur te dragen. Het heeft te maken met respect en etiquette. Het feit dat je zelf twijfelt zegt genoeg.

Ik zou me als bruid toch echt wel afvragen hoe iemand het in zijn hoofd haalt om ook wit aan te doen.

Ik niet, maar mijn jurk was dan ook rood.

Bij 2 van de 3 bruiloften waar ik afgelopen jaar was als gast, droeg de bruid geen wit. Dat is niet meer zo vanzelfsprekend. Als gast kun je dan dus prima wel iets wits dragen, zolang dat niet op een bruidsjurk lijkt.
Twijfel = nee

Beter iets anders kiezen dan spijt achteraf.
Ik vind het ook niet kunnen.

En wat ik dan wel bijzonder vind is dat er de avond voor de bruiloft om half 9 een topic hierover wordt geopend, terwijl TO al maanden wist dat deze bruiloft eraan zat te komen.

En dus meer dan tijd genoeg heeft gehad om hier eerder naar te kijken
@dana

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat etiquette-goeroe Beatrijs de witte blazer niet afkeurt en spreekt over 'geen overtreding'.

http://www.beatrijs.com/s ... aagt-ook-wit-op-bruiloft/

Dus ik keer terug op mijn schreden...
quote:Macaron_ schreef op 08 juni 2016 @ 20:31:

Ik was laatst op een bruiloft en zag ook iemand een witte blazer aan hebben, dus het kan. Maar persoonlijk vind ik wit op een bruiloft echt een no go.

Ik zag ook iemand in een korte broek en teenslippers op een bruiloft dus alles kan maar of het moet...?

Ik vind wit is voor de bruid, de gasten moeten andere kleuren dragen.
quote:Barbara1978 schreef op 08 juni 2016 @ 21:43:

[...]

Ik zag ook iemand in een korte broek en teenslippers op een bruiloft dus alles kan maar of het moet...?

Ik vind wit is voor de bruid, de gasten moeten andere kleuren dragen.Ik had een paar jaar geleden een bruiloft, ik weet niet meer hoe de bruiloft was, of wat de bruid aanhad, maar wel nog dat de zus van de bruidegom een witte blouse aanhad en teenslippers. Dat was zo een beetje het standaard onderwerp als ik mensen over die bruiloft hoorden vertellen achteraf. Echt iedereen vond het heel ongepast. Leuk voor het bruidspaar, als dat de impressie van je leuke dag was.
quote:Dana schreef op 08 juni 2016 @ 21:36:

[...]

Ik ben van de donkere kleuren. Schijnt ook niet te mogen. Denk dat jullie massaal een rolberoerte krijgen als je mijn kledingkast opent. Tja, het zal wel.Daar heb ik geen kijkje in je kledingkast voor nodig.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Alleen voor de foto's al. Het enige wat in wit eruit zou moeten springen is haar jurk in mijn ogen. En dan niet nog een witte blazer van een gast.Ik ook niet, maar mijn jurk was ook rood. En de foto's zijn geen viering van mijn bruid zijn, maar een herinnering aan een heerlijke dag. De dag dat man en ik trouwden en onze liefde vierden met heel veel lieve mensen om ons heen.
quote:Bibi1973 schreef op 08 juni 2016 @ 21:40:

[...]

Ik niet, maar mijn jurk was dan ook rood.

Bij 2 van de 3 bruiloften waar ik afgelopen jaar was als gast, droeg de bruid geen wit. Dat is niet meer zo vanzelfsprekend. Als gast kun je dan dus prima wel iets wits dragen, zolang dat niet op een bruidsjurk lijkt.Helemaal mee eens. Mij lijkt dat je van de bruid ook wel kunt inschatten of ze traditioneel in het wit gaat of juist niet. Mijn nichtje hadden een wit jurkje aan op mijn bruiloft. Die was er ook zeker van dat ik geen wit aan zou hebben ze had gelijk.
Niks moet, Niksen mag
Als het mijn bruiloft was geweest mocht je in je witte blazer komen, je aanwezigheid is het belangrijkste! Ben je getuige of ceremoniemeester zou ik het niet doen, maar een "gewone" gast geen probleem.
quote:aikidoka schreef op 08 juni 2016 @ 21:47:

[...]

Ik ook niet, maar mijn jurk was ook rood. En de foto's zijn geen viering van mijn bruid zijn, maar een herinnering aan een heerlijke dag. De dag dat man en ik trouwden en onze liefde vierden met heel veel lieve mensen om ons heen.

Dit inderdaad.

En dat gezeur over 'niet duidelijk wie de bruid is' snap ik ook niet. 50% van de aanwezigen loopt in pak, dan is toch ook niet meteen duidelijk wie de bruidegom is? Maar dat is kennelijk van ondergeschikt belang. (Nog nooit van een groomzilla gehoord. )
Wit kan best, een witte jurk kan niet.

http://www.beatrijs.com/geen-roomwit-op-bruiloft/

http://www.beatrijs.com/s ... aagt-ook-wit-op-bruiloft/

Zus Middleton droeg ook wit, zelfs een witte jurk die voor een trouwjurk door zou kunnen gaan.
quote:Geertjepeertje schreef op 08 juni 2016 @ 21:47:

[...]

Helemaal mee eens. Mij lijkt dat je van de bruid ook wel kunt inschatten of ze traditioneel in het wit gaat of juist niet. Mijn nichtje hadden een wit jurkje aan op mijn bruiloft. Die was er ook zeker van dat ik geen wit aan zou hebben ze had gelijk.

Het lijkt me dat als TO daar zo zeker van was, dat ze niet zou twijfelen over gaat witte blazer.

En dan snap ik dus oprecht niet waarom je niet gewoon even iets anders dan wit uit de kast kan pakken op die dag. Ik zou dan ook verder geen extreem nette kleren of wat dan ook verwachten, want zo is mijn kring niet. Maar als iemand wit aan zou hebben zou ik toch wel heel hard moeten slikken en ik kan me voorstellen dat ik er iets van zou zeggen. Dan maar egoïstisch hoor, die bruiloft daar droom ik al van jongs af aan over, inclusief witte jurk.
quote:nephthys schreef op 08 juni 2016 @ 21:46:

[...]

Ik had een paar jaar geleden een bruiloft, ik weet niet meer hoe de bruiloft was, of wat de bruid aanhad, maar wel nog dat de zus van de bruidegom een witte blouse aanhad en teenslippers. Dat was zo een beetje het standaard onderwerp als ik mensen over die bruiloft hoorden vertellen achteraf. Echt iedereen vond het heel ongepast. Leuk voor het bruidspaar, als dat de impressie van je leuke dag was.Wat belachelijk zeg. Iedereen moet even laten horen hoeveel beter ze het weten of zo? Ik geloof echt niet dat dat het enige is wat je hebt onthouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven