Mode & Beauty alle pijlers

Zalando kortingen

05-07-2021 21:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

ik had iets op het oog op zalando. In de sale voor 50%.
Ik kwam er niet meteen aan toe het aan te schaffen, en toen ik vanavond keek was de korting opeens nog maar 30%. Het gaat om best een duur item, dus dat scheelt aanzienlijk. Ik was eigenlijk niet zo op de hoogte dat de kortingen bij zalando zo schommelen. Is dat normaal, en gaat het ook nog wel eens terug naar 50%, of heb ik gewoon pech?
Ja dat kan, als je het in je mandje doet of meer mensen kijken er naar, dan schiet de prijs soms weer omhoog.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, dat is normaal. Ik had vorige week een joggingbroek gekocht met 60% korting. Vandaag zat er geen korting meer op. Omgekeerd gebeurt ook wel maar meestal gaat het niet van 0 naar 60 in 1 dag.

De korting kan inderdaad zo opeens ook weer terug naar 50 of 60 gaan. Als je het item niet per se nodig hebt zou ik gewoon even wachten.
ok bedankt voor de reacties. Ik wacht nog wel eventjes dan.
Ja, dat doen veel webwinkels. Als je iets voor een langere tijd in je mandje hebt zitten, zie je de prijs inderdaad vaak schommelen.
Ja, prijzen kunnen schommelen bij webwinkels zoals Zalando om verschillende redenen.
- soms zijn kortingen tijdelijk, bijv. met Black Friday
- grote webshops gebruiken vaak pricing tools, die bijv. kijken naar prijzen bij andere webshops, voorraad, doorverkoopsnelheid om te bepalen wat de beste prijs is op dat moment
- steeds meer webshops werken met externe verkopers, die hanteren weer hun eigen prijzen. Bij Bol en Amazon schieten de prijzen vaak omhoog als hun eigen voorraad op is en de prijzen van de externe verkoper gaan gelden

Op plekken waar ik vaak shop heb is meestal een wenslijstje om prijzen in de gaten te houden. Amazon waarschuwt als items in je winkelmandje van prijs zijn gewijzigd. Soms maak ik gebruik van apps zoals Web Alert om een seintje te krijgen als ergens een prijs is gedaald.
Ja dat kan erg schommelen. Ik zou het artikel op je verlanglijstje zetten, en dan in de gaten houden of de korting weer hoger wordt. Dat gebeurt soms namelijk ook weer!
amby schreef:
05-07-2021 22:27
Amazon waarschuwt als items in je winkelmandje van prijs zijn gewijzigd. Soms maak ik gebruik van apps zoals Web Alert om een seintje te krijgen als ergens een prijs is gedaald.
Dat doet Zalando ook als je iets in je winkelmandje legt.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
MrsNiceGuy schreef:
05-07-2021 22:45
Dat doet Zalando ook als je iets in je winkelmandje legt.
Nice, dat wist ik nog niet. Geloof dat Zalando ook nog wel eens mailtjes stuurt als iets in je mandje goedkoper is geworden, maar misschien ben ik in de war met een andere webshop. Ik shop eigenlijk zelden bij Zalando, maar werk wel in e-commerce dus daar baseer ik de ervaringen op. :-D
Ik heb bij Zalando regelmatig korting gekregen als die er kwam vlak na aanschaf/bezorgen artikel. Ik vraag dan altijd of ze nog iets voor me kunnen betekenen of dat ik het artikel terug zal sturen en opnieuw bestellen. :mrgreen:
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat doet Zalando om je onder druk te zetten. De korting is kort geldig en zo moet je snel beslissen. Dat leidt tot impulsaankopen en meer omzet.
Tickel schreef:
05-07-2021 23:20
Ik heb bij Zalando regelmatig korting gekregen als die er kwam vlak na aanschaf/bezorgen artikel. Ik vraag dan altijd of ze nog iets voor me kunnen betekenen of dat ik het artikel terug zal sturen en opnieuw bestellen. :mrgreen:
Hier hetzelfde. Doen ze ook absoluut niet moeilijk over.
ARtikelen op je verlanglijstje kunnen soms ook (tijdelijk) met korting te koop zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven