Mode & Beauty alle pijlers

Zilver voor hefst type. Hoe?

31-07-2016 09:44 70 berichten
Hallo Allemaal,

Wie kan mij helpen / inspireren?

Gisteren viel een uitnodiging in de bus met daarop een dresscode 'zilver' vermeld. Nu ben ik een herfsttype en zilver staat mij gewoonweg niet.

Het is een formeel feest en ik wil mij wel aan de dresscode houden. Tegelijkertijd wil ik mooi voor de dag komen maar niet teveel geld uitgeven aan kleding / accessoires die ik daarna niet (vaak) zal dragen.

Wie heeft een gouden tip?

Alvast bedankt!
Eh een gouden tip? Een zilveren bedoel je toch?
Alle reacties Link kopieren
Een zilvererkleurig riempje? Schoenen? Zolang het niet bij je gezicht komt zou je redelijk wat opties moeten hebben.
Misschien kan je een top doen in een kleur die je wel staat en dan een zilverkleurige rok?
Waardeloos, van die feestjes met een dresscode. Kun je niet wat lenen van een vriendin? Wat halen bij een kringloop?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
IK ben ook een herfst type. Zwart met zilver staat mij wel.
Een jurk of rok + top in een kleur die je goed staat gecombineerd met zilveren pumps en accessoires. Als je niet veel geld aan zilveren pumps uit wil geven: koop een paar goedkope zwarte pumps bij de H&M / Primark / Bristol / Van Haren (moet voor max 20 euro lukken) en koop bij de Hema een spuitbus zilververf (is geloof ik 7 of 8 euro). Wel even goed laten drogen. Ik heb dit al vaker gedaan om schoenen in een bepaalde kleur te krijgen (voor bruiloften met dresscodes ). Ik spuit hetzelfde paar H&M pumps steeds over. De kunst is om meerdere laagjes van een wat grotere afstand te spuiten anders krijg je vlekken.

Aanvulling: ik ben dol op schoenen en het is normaal niet iets waar ik op bezuinig, maar ik weiger honderden euro's uit te geven aan mintgroene/babyblauwe/zilveren/lila pumps die ik daarna toch nooit meer draag.
Kun je niet wat zilveren sieraden dragen?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:himalaya schreef op 31 juli 2016 @ 09:54:

Waardeloos, van die feestjes met een dresscode. Kun je niet wat lenen van een vriendin? Wat halen bij een kringloop?Dat roep ik ook altijd. Meer dan de code zilver heb ik ook niet, dus ik vind het maar lastig.
Gewoon zwarte kleding en een grote nep zilveren ketting of zilverkleurig sjaaltje. Zou geen geld uitgeven aan dresscodes, en al helemaal niet als het gevraagde niet je smaak is en je t daarna dus niet meer draagt. Zou n rol aluminiumfolie meenemen en dat omwikkelen
Shoot first, ask questions later!
quote:QQelleQ schreef op 31 juli 2016 @ 09:59:

Een jurk of rok + top in een kleur die je goed staat gecombineerd met zilveren pumps en accessoires. Als je niet veel geld aan zilveren pumps uit wil geven: koop een paar goedkope zwarte pumps bij de H&M / Primark / Bristol / Van Haren (moet voor max 20 euro lukken) en koop bij de Hema een spuitbus zilververf (is geloof ik 7 of 8 euro). Wel even goed laten drogen. Ik heb dit al vaker gedaan om schoenen in een bepaalde kleur te krijgen (voor bruiloften met dresscodes ). Ik spuit hetzelfde paar H&M pumps steeds over. De kunst is om meerdere laagjes van een wat grotere afstand te spuiten anders krijg je vlekken.

Aanvulling: ik ben dol op schoenen en het is normaal niet iets waar ik op bezuinig, maar ik weiger honderden euro's uit te geven aan mintgroene/babyblauwe/zilveren/lila pumps die ik daarna toch nooit meer draag.Wat een goede en creatieve oplossing! Ga hem zeker onthouden! Stop je dan eerst je schoenen vol met oude kranten?
dubbel
Zilver kan wel maar niet dicht bij je gezicht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat is eigenlijk een herfsttype? Ik zie dan iemand voor me met warm kastanjekleurig haar en daar staan zilveren sierraden prima bij.
Persoonlijk zou ik gewoon eens ronddelen bij vriendinnen wie nog een zilveren clutch of avondtas heeft liggen van een of ander nieuwjaarsfeestje. En/of bij de Six oid in de graaibak kijken voor wat zooi.

De tip om goedkope pumps over te spuiten vind ik ook heel leuk. Laat gelijk zien dat je toch redelijk wat moeite hebt genomen om aan de dresscode te voldoen. Da's echt hardcore, pumps in zilverkleur
quote:redbuIIetje schreef op 31 juli 2016 @ 10:17:

Gewoon zwarte kleding en een grote nep zilveren ketting of zilverkleurig sjaaltje. Zou geen geld uitgeven aan dresscodes, en al helemaal niet als het gevraagde niet je smaak is en je t daarna dus niet meer draagt. Zou n rol aluminiumfolie meenemen en dat omwikkelen

Briljante tip. Ik heb het meteen even uitgeprobeerd, en ik ben best tevreden met het resultaat:

Ik moet helemaal niks!
quote:redbuIIetje schreef op 31 juli 2016 @ 10:17:

Gewoon zwarte kleding en een grote nep zilveren ketting of zilverkleurig sjaaltje. Zou geen geld uitgeven aan dresscodes, en al helemaal niet als het gevraagde niet je smaak is en je t daarna dus niet meer draagt. Zou n rol aluminiumfolie meenemen en dat omwikkelen Dit.
Haha!! Dresscode proof en dat voor slechts een paar euro!
Als de bruiloft nog even duurt kan je ook neuzen op aliexpress. Ik heb binnenkort een bruiloft waarbij licht/pastel roze voor vrouwen de dresscode is. Via ali heb ik voor een prikkie iets moois gekocht voor deze dag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:redbuIIetje schreef op 31 juli 2016 @ 10:30:

Wat is eigenlijk een herfsttype? Ik zie dan iemand voor me met warm kastanjekleurig haar en daar staan zilveren sierraden prima bij.En dat ook.
Ik zou in jouw geval dan kiezen voor zilverkleurige assecoires.

Ketting, armband, oorbellen, ring.......tas, schoenen en/of omslagdoek.

Als je de kleding nadien niet meer draagt zou ik daar geen geld aan uitgeven.

Nu is het nog sale.....misschien ergens een zilverkleurig bolero'tje scoren?

Zinn wat ideetjes die niet al te veel kosten waardoor je toch in code verschijnt.
quote:IBIopviva schreef op 31 juli 2016 @ 10:42:

Als de bruiloft nog even duurt kan je ook neuzen op aliexpress. Ik heb binnenkort een bruiloft waarbij licht/pastel roze voor vrouwen de dresscode is. Via ali heb ik voor een prikkie iets moois gekocht voor deze dag.

Mooie kleding op Ali? En het was ook echt mooi toen het er was?

Ik ben Alifan maar kleding is vaak echt een miskoop.
quote:Nicky_L schreef op 31 juli 2016 @ 10:41:

[...]

Briljante tip. Ik heb het meteen even uitgeprobeerd, en ik ben best tevreden met het resultaat:

[img]http://www.nsmbl.nl/wp-content/uploads/ ... 00x447.jpg[/img]

Dat is het! Kan ik het patroon ontvangen?
quote:redbuIIetje schreef op 31 juli 2016 @ 10:30:

Wat is eigenlijk een herfsttype? Ik zie dan iemand voor me met warm kastanjekleurig haar en daar staan zilveren sierraden prima bij.

De huid heeft dan meestal een gelige toon en als je daar zilver bij draagt dan komen beide kleuren (huidkleur en sierraadkleur) niet zo optimaal uit. Zilver zou iets moois moeten doen voor je teint en je teint zou het zilver mooier moeten laten uitkomen maar dat is dan niet optimaal. De warme tint van echt zilver komt het beste uit bij iemand met een koele teint.

Uiteraard hoeven de verschillen herfst-zomer niet zo strikt te zijn; er zijn verschillende gradaties.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Op een carnavalskleding site kijken ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven