Mode & Beauty alle pijlers

Zomertrend; bye bye bra

23-04-2015 16:44 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las zonet het onderstaande artikel op de website van RTL nieuws:

http://www.rtlnieuws.nl/e ... -de-bh-mag-uit-deze-zomer

Weg met de bh dus, wat vinden jullie er van?

Persoonlijk vind ik bh's maar ondingen ik doe ze thuis vrijwel meteen uit. Een braless tripje naar de super kan me eigenlijk ook niet veel schelen, maar naar werk of de uni vind ik niet zo "netjes". Het risico op doorschijnende tepels of het gewiebel tijdens het lopen sla ik toch liever over, denk ik. Nou kan ik me voorstellen dat het voor vrouwen met een behoorlijke boezem ook minder praktisch is.

Anyway, gaan jullie van de zomer zonder bh of zelfs enkel in een jasje en tepelplakkers à la Miley Cyrus?

BH-loos?

Totaal aantal stemmen: 110

Ja, heerlijk! (9%)
Nee, vind het niks (61%)
Nee, praktisch gezien onhandig (30%)
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:Starshine schreef op 23 april 2015 @ 17:07:

de meeste sterren hebben dan ook geen D+ cup. In een heul ver verleden toen ik nog een B-tje was, kon ik makkelijk zonder beha (maar toen wilde ik niet, want hé ik was zo trots op mijn borstjes en de attributen die daarbij hoorden ).

Grappige anekdote: ik had ooit een leidinggevende die ook altijd behaloos liep rond te slingeren (want best forse cupmaat). Op een gegeven moment vond ze het nodig om tijdens een vergadering aan te snijden dat ze het niet gepast vond dat een collega zichtbare behabandjes had (zo'n Marlies Dekkers geval). En en passant vond ze een zichtbaar 'spleetje' tussen de borsten ook niet gepast.

Reacties van de aangevallen collega's: ' liever een zichtbare beha, dan geen beha'. die is gek.
Bij mij zou het best kunnen qua cup, maar ik vind het onnodig uitdagend. Veel mannen associëren geen ondergoed met seks en daar zit ik echt niet op te wachten.

Raar artikel ook. Ben je zogenaamd 'vrij' zonder beha, maar ik word wel geadviseerd de hele boel met anti-wiebel en tepelstickers te beplakken.
Ik vind het wel verfrissend.

Ik merk dat veel jongere meiden een soort angst hebben voor zichtbare tepels en geschud. Te uitdagend en men schaamt zich.

Met heimwee denk ik terug aan mijn MAVO tijd. De hele klas min het christelijke meisje topless bij een uitje. Jongens of docenten die hier niet tegen kunnen waren idioot bekrompen en oversext.

En dat vind ik eigenlijk nog steeds.

We hebben gewoon borsten. A- waarom mag je alleen perfect gevormde borsten tonen en wie bepaalt wat perfect is?

B- waarom is het hebben van borsten en tepels iets om je voor te schamen?

Maargoed, ik ben 40 plus en ik voel me nu ook fijner in een stevige bh met voorgevormde cups als ik tussen de bronstige leerlingen loop op mijn werk. Het scheelt optisch letterlijk een maat kleding, een goede bh.

Maar als je jonge mooie borsten hebt, gewoon lekker doen.
quote:impala schreef op 23 april 2015 @ 17:08:

[...]

Mijn god zeg , wat was dat voor bedrijf?

gewoon een doodnormale kantooromgeving met minimaal klantencontact.

Ik vind die MD-dingen ook niks, maar als een ander daar blij van wordt..bovendien was dat toen trend.

Als ik een normaal t-shirt aantrek ontkom je bijna niet aan een zichtbaar decolleté. Niet dat mijn borsten eruit springen zoals dit:

maar meer zo:

ik vind dat niet te zichtbaar.

de kritiek werd btw weggewoven en we hoefden niet verplicht aan de coltrui (en zij hoefde nog steeds niet verplicht een beha aan)
Ik vind dat gewiebel er niet uitzien. Als ik een pront paar neptieten zou hebben dan zou ik het misschien overwegen bij rugloze jumpsuits of jurken. Bh-loos is voor mij een dag thuis zonder visite of het vuilnis wegbrengen verder dan dat wil ik niet wiebelen.
Ik vind dat niet lekker lopen. Loop nogal stevig door met af en toe een drafje dus dat op en neer rekt de boel nodeloos uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als tepels gewoon weer gezien zouden mogen worden door een shirtje ("smuggling peanuts") als t wat frisser is... lijkt me heerlijk! BHs zijn ondingen. Ben helaas ook een beetje bang voor de reacties op werk e.d. als ik ze niet meer zou dragen.

Home is where the bra comes off, wat mij betreft. Hier ook cup E, maar ze doorstaan de potloodtest met vlag en wimpel. Alleen bij traplopen moet ik ze 'vasthouden', dat wiebelt echt een beetje teveel
In primitieve landen hebben al die vrouwen hangborsten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik kan me er niet aan storen. Het zijn maar borsten.
Thuis gaat ie uit, maar buiten de deur echt niet. Ik vind het geen porum, twee van die doppen die door het shirtje komen.. Tevens heb ik met BH nog een beetje een voorgevel.
quote:Starshine schreef op 23 april 2015 @ 17:08:

[...]

goede vraag...

ik draag wel eens een dag heel stoer geen oorbellen.Mwoah weenie, lekker schijt aan alles.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 april 2015 @ 17:02:

Ik was zelf wel toe aan een dagje zonder striemen en gedoe.Striemen? Dan is je beha gewoon te klein.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mijn BH blijft lekker aan. Ook in het weekend als ik echt nergens heen hoef. Vind het helemaal niet prettig zonder BH.
quote:DG2015 schreef op 23 april 2015 @ 17:41:

[...]

Striemen? Dan is je beha gewoon te klein.

Ah, is dat het.

Mijn maat bestaat niet, maar er wordt aan gewerkt (zie loepje naar eerder topic ).
quote:Audrey-Parker schreef op 23 april 2015 @ 16:49:

Euh hoe ga ik dat doen dan? Ik draag die BH niet voor niets met mijn E/F cup.

Leuk hoor,

maar vast weer een trend bedacht door een man.Amen, same here. Mijn borsten gaan al pijn doen als ik onder de douche sta, laat staan dat ik BH-loos door het leven zou gaan. Slecht plan!
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 april 2015 @ 17:47:

[...]

Ah, is dat het.

Mijn maat bestaat niet, maar er wordt aan gewerkt (zie loepje naar eerder topic ).O ja, is het gelukt?
quote:ikeaverslaafde schreef op 23 april 2015 @ 17:47:

[...]

Ah, is dat het.

Mijn maat bestaat niet, maar er wordt aan gewerkt (zie loepje naar eerder topic ).Ach zo - sorry, ik weet nog niet van alle forummers de al dan niet bestaande behamaat uit mijn hoofd... En dat andere topic heb ik dan gemist, denk ik.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:DG2015 schreef op 23 april 2015 @ 17:59:

[...]

Ach zo - sorry, ik weet nog niet van alle forummers de al dan niet bestaande behamaat uit mijn hoofd... En dat andere topic heb ik dan gemist, denk ik.

Ik ook gelukkig nog niet

Vorige topic was toevallig een beetje mijn field of expertise
@DG2015, Haha, geeft niet hoor. Ik wou dat het zo makkelijk op te lossen was.

@Bootje, ik ben nog aan het wachten op antwoorden, maar van alle opties gaat vast wel iets lukken.
Ik zou het zelf niet doen want ik heb de steun van een BH echt nodig. Ik heb thuis ook wel eens geen BH aan maar soms merk ik dan wel dat het wat pijnlijker wordt en dat gewiebel vind ik niks. Maar voor meiden met bijvoorbeeld een kleine cup of echt stevige borsten waarom niet. Ik kende meiden die ook nooit een BH droegen een jaar of 10 geleden maar die hadden allemaal een A cup of een kleine B.
Cup G, dus nee..
Sjongejongejongejonge........
Nou, ik heb een prima figuur en cup C maar deze trend sla ik echt over. Ik zie mezelf zo al op kantoor zitten, bh loos ik vind het toch wat ordinair om zo de straat op te gaan
.
quote:GateKeeper schreef op 23 april 2015 @ 16:55:

Dan ben ik net bevallen, lekker met die lekkende tetten in mijn shirtje! Ziet niemand toch? Borstvoeding is zó 2014!
Ik vind beha's ondingen, en thuis loop ik liefst zonder. Maar om de mensheid in het openbaar nou te vergasten op mijn bungelende cupje F vind ik nou ook weer zoiets. Vraag me niet waarom trouwens, want feitelijk is het onzin natuurlijk. De halve wereld heeft tieten, niks ordinairs aan en als je af en toe onder de douche gaat niks vies ook.
Ik heb een BH niet perse nodig met mijn C cup, maar 'm niet dragen moet ik niet aan denken. M'n BH is het eerste wat ik aan doe in de ochtend en het laatste wat ik uit doe in de avond. Als meisje met beginnende borstgroei vond ik het maar wat interessant om mijn eerste BH uit te zoeken.

Dat feministische dolle-mina bh verbranding 'we worden onderdrukt' gevoel heb ik nooit echt begrepen, lekker doen waar je jezelf het prettigst bij voelt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven