Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebank in het najaar: hoe vaak?

06-12-2018 11:51 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen week weer een keertje onder de zonnebank geweest. Mijn huid is van zichzelf vrij droog, maar eens in de zoveel tijd vind ik het lekker (in het najaar).

Ik heb een redelijk koele huidskleur en verbrand dan ook snel. Daarom ga ik meestal maar een minuut of 10 onder de zonnebank. Dan kleur ik langzaamaan een tintje bruiner. Alleen wat ik me afvraag: hoe vaak ga je onder de zonnebank als je wel een tintje ‘donkerder’ wilt zijn, maar niet gigantisch wilt afsteken met de rest? Is 1x in de 3 weken dan zo’n beetje goed?
Vorig jaar ging ik geregeld onder de zonnebank in het najaar en was ik voor mijn gevoel niet heel erg bruin. Als ik mezelf op foto’s terugzie vond ik mezelf eigenlijk wel te bruin.

Hoe doen jullie dat?
    Maya89 schreef:
    08-12-2018 13:43
    De zonnebank is inderdaad slecht voor je, maar normaal ga ik ook geregeld onder de zonnebank dus ik snap precies wat je bedoeld. Als je overal op gaat letten wat schadelijk is kan je niks meer doen. Roken en drinken is ook schadelijk. Maar ik durf te wedden dat er genoeg mensen zijn die dat ook doen. En dat doe ik dan weer niet dus ja..

    Het is gewoon belangrijk dat je je goed beschermd en je lippen ook met bv vaseline insmeerd voordat je onder de zonnebank gaat. En als je het graag wil bij houden kan je beter onder de laagste zonnebank gaan ipv o de 2 weken onder de zwaarste.

    En als je een goeie foundation kleur zoekt die mooi bij je huid pas moet je op je kaaklijn testen. Een donkerdere kleur foundation kan je beter niet doen, maar contour je gezicht dan met een bronzer voor een warme look. (ben ook visagiste) dus geen donkere foundation..
    ja met zo'n redenatie kan je ook lekker dronken achter het stuur gaan zitten zonder autogordel.
    Of je kind zonder diploma in het diepe gooien
    want ja risico's zijn overal
    Maya89 schreef:
    08-12-2018 13:56
    Nee het is nog steeds erg als je huidkanker krijgt. Alleen ik geef aan dat als je overal op gaat letten wat schadelijk is en wat je wel en niet zou mogen, omdat er weer iets is "bewezen" dat je dan niks kan doen in het leven.

    En er zijn genoeg mensen die bv niet roken en alsnog longkanker krijgen dus jaa... Of mensen die nooit echt onder de zonnebank liggen en alsnog huidkanker krijgen.
    je draait het om. Ja er zijn mensen die longkanker krijgen en nooit gerookt hebben (vraag je dan ook even af of ze nooit hebben meegerookt) maar dat neemt niet weg dat de kans dat je longkanker krijgt als je rookt erg groot is. Dat je ook hart en vaatziekten kan krijgen van roken en dat je gemiddeld 10 jaar eerder doodgaat met veel meer ziekteklachten dan iemand die niet rookt. En dan heb je "geluk" want er zijn er genoeg die op hun 40e al afscheid moeten nemen van het leven dankzij de kankerstikkies
    Alle reacties Link kopieren
    S-Meds schreef:
    08-12-2018 14:51
    je draait het om. Ja er zijn mensen die longkanker krijgen en nooit gerookt hebben (vraag je dan ook even af of ze nooit hebben meegerookt) maar dat neemt niet weg dat de kans dat je longkanker krijgt als je rookt erg groot is. Dat je ook hart en vaatziekten kan krijgen van roken en dat je gemiddeld 10 jaar eerder doodgaat met veel meer ziekteklachten dan iemand die niet rookt. En dan heb je "geluk" want er zijn er genoeg die op hun 40e al afscheid moeten nemen van het leven dankzij de kankerstikkies
    Ik geloof ook wel dat roken slecht voor je is, want dat is ook gewoon zo. Net als de zonnebank, want dat is ook gewoon slecht.

    Ik ben alleen niet echt een voorstander van:" oh dit is echt slecht voor je dus dan doe ik het maar niet". Dat is het meer, omdat je dan heel veel niet meer kan doen.

    Zelf werk ik onregelmatig en er is ook bewezen dat je dan 7 jaar korter leeft dan mensen die regelmatig werken. En dat geloof ik ook want nachtdiensten zijn ook niet goed voor je lijf. Maar om daarom dan bv een andere baan te zoeken terwijl dit werk echt leuk is alleen maar omdat het slecht voor lijf is zou ik niet doen.
    Alle reacties Link kopieren
    S-Meds schreef:
    08-12-2018 14:49
      ja met zo'n redenatie kan je ook lekker dronken achter het stuur gaan zitten zonder autogordel.
      Of je kind zonder diploma in het diepe gooien
      want ja risico's zijn overal
      Nee want dat is weer het uiterste. Met naar de zonnebank gaan of alleen roken doe je een ander geen kwaad. En als jij alcohol drinkt en lekker de auto pakt neem je andere mensen mee in jou keuzes die er helemaal niet mee te maken hebben. Dat je dan een ander dan bv dood rijd. Dus dat vind ik iets anders dan de keuzes die je maakt als het om je eigen lijf gaat.
      Alle reacties Link kopieren
      Nooit. Ik slik soms lycopeen of astaxanthine daar krijgt je huid een andere ondertoon van waardoor je bruiner lijkt en je huid is van binnen uit beter beschermd tegen de zon.
      viva-amber wijzigde dit bericht op 08-12-2018 18:29
      0.29% gewijzigd
      This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
      Alle reacties Link kopieren
      Niet, ik hou niet zo van kanker.
      Alle reacties Link kopieren
      viva-amber schreef:
      08-12-2018 15:02
      Nooit. Ik slik soms lycopeen of astaxanthine daar krijgt je huid een andere onder toon van waardoor je bruiner lijkt en je huid is van binnen uit beter beschermd tegen de zon.
      Dit doe ik ook. Helpt echt.
      Always look on the bright side of life
      Maya89 schreef:
      08-12-2018 15:02
      Nee want dat is weer het uiterste. Met naar de zonnebank gaan of alleen roken doe je een ander geen kwaad. En als jij alcohol drinkt en lekker de auto pakt neem je andere mensen mee in jou keuzes die er helemaal niet mee te maken hebben. Dat je dan een ander dan bv dood rijd. Dus dat vind ik iets anders dan de keuzes die je maakt als het om je eigen lijf gaat.
      oh dus je mag jezelf wel voortijdig doormaken want daar doe je een ander geen verdriet mee. Je hebt geen familie of kinderen zeker
      Alle reacties Link kopieren
      Flowerspowers schreef:
      08-12-2018 18:24
      Dit doe ik ook. Helpt echt.
      Ik heb roodhaar en sproeten. In de zomer of op vakantie zou ik echt niet zonder kunnen.
      This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
      Maya89 schreef:
      08-12-2018 15:02
      Nee want dat is weer het uiterste. Met naar de zonnebank gaan of alleen roken doe je een ander geen kwaad. En als jij alcohol drinkt en lekker de auto pakt neem je andere mensen mee in jou keuzes die er helemaal niet mee te maken hebben. Dat je dan een ander dan bv dood rijd. Dus dat vind ik iets anders dan de keuzes die je maakt als het om je eigen lijf gaat.
      Jawel, daarmee doe je een ander wel kwaad. Met jouw instelling heb je over een aantal jaren kanker. Dan ga jij de maatschappij een hoop geld kosten. Moet je even uitrekenen wat al die zorg voor jou gaat kosten. Al die artsen, medicijnen, ziekenhuisbedden die je bezet houdt. En alleen vanwege die lelijke ordinaire kleur bruin die de zonnebank geeft. Of ga je het zelf betalen tegen die tijd?
      Wat droevig dat er nog steeds mensen zijn die zo naïef en dom zijn op het gebied van zonnen onder de zonnebank. Hoe is het mogelijk met al die waarschuwingen en artikelen die vaak worden gepubliceerd?
      verbaasde schreef:
      06-12-2018 22:06
      Niet !!!!!
      Over 10 jaar heb je spijt.
      Over 10 jaar is ze dood als ze hiermee doorgaat.
      Alle reacties Link kopieren
      S-Meds schreef:
      08-12-2018 18:26
      oh dus je mag jezelf wel voortijdig doormaken want daar doe je een ander geen verdriet mee. Je hebt geen familie of kinderen zeker
      Nou, als je op die manier gaat redeneren dan is meer dan de helft van de NL-bevolking fout bezig...

      Van overgewicht ga je ook aanzienlijk eerder dood, hoeveel mensen hebben dat wel niet?
      Alle reacties Link kopieren
      Monchu69 schreef:
      08-12-2018 21:14
      Jawel, daarmee doe je een ander wel kwaad. Met jouw instelling heb je over een aantal jaren kanker. Dan ga jij de maatschappij een hoop geld kosten. Moet je even uitrekenen wat al die zorg voor jou gaat kosten. Al die artsen, medicijnen, ziekenhuisbedden die je bezet houdt.
      Ja en al die vetkleppen die lekker aan de gastric bypass moeten kosten de maatschappij zeker niets, of rokers en alcoholisten?
      Stampertje12 schreef:
      08-12-2018 21:36
      Nou, als je op die manier gaat redeneren dan is meer dan de helft van de NL-bevolking fout bezig...

      Van overgewicht ga je ook aanzienlijk eerder dood, hoeveel mensen hebben dat wel niet?
      ongeveer de helft maar het is een stuk ingewikkelder om af te vallen dan om niet naar de zonnebank te gaan
      Alle reacties Link kopieren
      Gewoon niet! Ik ga nooit onder de zonnebank en ben geen zonaanbidder maar ik heb wel een hele lichte huid en ik heb nu een basaalcarcinoom. Ondanks dat het behandelbaar is; dit wil je niet! Waarom dan nog extra risico nemen door onder de zonnebank te gaan? Volgens mijn dermatoloog is het ook het slechtste wat je kunt doen. Sowieso, in Afrika gebruiken ze gevaarlijke bleekcremes en wij “witten” willen juist een kleurtje. Ik zou zeggen; accepteer en omarm je blanke huid en gebruik make-up voor een gezonde en frisse uitstraling maar ga never nooit niet onder de zonnebank!
      .
      Ga lekker spraytannen als je per se bruin wil zijn.
      Miffy53 schreef:
      08-12-2018 21:41
      Ja en al die vetkleppen die lekker aan de gastric bypass moeten kosten de maatschappij zeker niets, of rokers en alcoholisten?
      Is dat het onderwerp van dit topic? Nee. Dus wat moet je hier met je opmerking? Wat jij daarover vindt doet er nu niet toe.
      En ‘vetkleppen’ moeten niets, ze willen dat. En ik denk trouwens dat je mensen met overgewicht bedoelt en dat je je even vergist in het woord.

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven