Mode & Beauty alle pijlers

Zonnebril op sterkte

02-08-2013 18:25 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zonnebril op sterkte gekocht. Het betreft een zwart montuur en wilde hierbij ook zwart/donkere glazen, waarbij mijn ogen niet zichtbaar zouden zijn.

Nu heb ik mijn zonnebril opgehaald en merk dat mijn ogen bij een bepaalde lichtinval zichtbaar zijn. Dit vind ik niet zo mooi en vraag me af of ik hier iets mee kan. Zijn er überhaupt wel glazen op sterkte te vinden waarbij de ogen totaal niet zichtbaar zijn? Voor de info: de glazen zijn ontspiegeld.

Bedankt voor de info.
Of je er iets mee kan? Bij de opticien vragen. Maar neem aan dat zij de kosten van nieuwe glazen niet op zich nemen.
Nee, volgens mij kan dat niet... Je hebt -toen je de bril kocht- immers voor bepaalde glazen gekozen, lijkt me? Ik kan altijd kiezen tussen 6 of 8 verschillende kleuren, van lichtbruin tot donkerbruin of zelfs geel.

De zwarte glazen zullen het meest 'verhullend' zijn, lijkt me..
Nee, dat kan niet. Opticiens mogen geen glazen verkopen die grotendeels ondoorzichtig zijn. Daar zit een grens aan, want anders mag je er niet mee autorijden.

Dat is tenminste wat mij is verteld toen ik een zonnebril op sterkte kreeg.
Je ogen zijn alleen bij een bepaalde lichtval zichtbaar... Wat is het probleem? Kun je nu niet meer stiekem naar de dames gluren zonder dat je vriendin het ziet?
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Dat zie je zelf toch niet?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom wil je dat niemand je ogen ziet?

Ik vind zelf communiceren met iemand wiens ogen ik niet zie net zo storend als communiceren met iemand die zijn koptelefoon op houdt eigenlijk.
Als er iets is waar ik niet van hou is een gesprek met iemand die zijn zonnebril opheeft waar ik zijn ogen niet kan zien, of nog erger, met die spiegelende glazen, zodat ik het idee heb dat ik in de spiegel kijk en praat. Ik vraag dan ook altijd of de bril af mag!

Verder ben ik geen fan van zonnebril op sterkte nadat ik na een dagje Sneekweek te lang was blijven hangen en ik in het schemerdonker naar huis moest in de auto, met mijn zonnebril op, omdat ik mijn gewone bril thuis had gelaten! Brrr nog nooit met zulke klamme handjes in de auto gezeten!
Ik wil geen donkere glazen om te gluren, maar vind het wel gewoon mooi bij een zwarte zonnebril. Het geeft een wat strakkere uitstraling, maar goed ieder wat wils.
quote:richardh schreef op 02 augustus 2013 @ 21:59:

Ik wil geen donkere glazen om te gluren, maar vind het wel gewoon mooi bij een zwarte zonnebril. Het geeft een wat strakkere uitstraling, maar goed ieder wat wils.Ow, ik denk daar anders over. Als ik een zonnebril zie die niets van de ogen laat zien dan hoor ik bijna gelijk de Miami Vice jingle in mijn hoofd. En dat is doorgaans niet bevordelijk voor mijn positieve beeld van de eigenaar van de bril.
Als je vind dat je niet hebt gekregen waar je om vroeg en/of niet goed voorgelicht bent dan ga je toch terug naar de opticien? Lijkt me simpel.

Een goede opticien zal kijken wat ze voor je kunnen doen en/of zeggen dat wat je wil onmogelijk is omdat je er ook nog doorheen moet kunnen kijken.
De donkerste glazen die leverbaar zijn, zijn 90% gekleurd. Deze worden zelden verkocht want het is inderdaad niet verkeersveilig. Deze glazen kun je bv gebruiken als je de himalaya gaat beklimmen

Normaal is 75-80% en ja bij bepaalde lichtinval kun je de ogen nog zien.

Wil je dit niet dan adviseer ik je een witte stok met rode strepen te kopen en evt een hond, dan kun je een zwarte bril dragen
Leuke opmerking als laatste. Slaat natuurlijk nergens op en kan ook als zeer kwetsend worden hervaren voor de mensen die blind zijn.

Ik begrijp dat zonnebrillen dus niet donkerder kunnen ivm de verkeersveiligheid. dit is toch vreemd, aangezien "normale" zonnebrillen wel, al dan niet met gebruik van contactlenzen, zeer donker kunnen worden afgesteld en zelfs zo dat de ogen niet zichtbaar zijn. Toch vreemd of mis ik iets.
Heb je normale zonnebrillen waarbij je bij geen enkele lichtinval de ogen ziet?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je het in de donkerte van de bril moet zoeken. Wat jij nodig hebt is zo'n bril met een zilverkleurig reflectielaagje.

Anders kom je uit op een lassersbril vrees ik.
Ja, ik denk dat een laagje over het glas inderdaad het verschil maakt. Mijn normale zonnebril heeft dat ook. Jammer dat een bril op sterkte dat blijkbaar niet heeft. Maar goed, ik weet dat nu.

Allen bedankt voor de info en reacties.
Vreselijk, spiegellaag.

Als je loert laat het dan gewoon zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven