Oekraïne
alle pijlers
Gaat de gaskraan echt dicht?
donderdag 31 maart 2022 17:32
zie nu.nl
Nederland ziet voorlopig geen redenen om het zogenoemde Herstel- en Beschermplan Gas te activeren omdat er geen acuut tekort dreigt. "Pas als energiebedrijven een formele vraag krijgen om hun gas in roebels te betalen, kunnen we hierover nadenken", zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zaterdag start wel een campagne op radio en tv met tips voor huishoudens en bedrijven om hun gasverbruik onder controle te houden.
Nederland ziet voorlopig geen redenen om het zogenoemde Herstel- en Beschermplan Gas te activeren omdat er geen acuut tekort dreigt. "Pas als energiebedrijven een formele vraag krijgen om hun gas in roebels te betalen, kunnen we hierover nadenken", zegt een woordvoerder tegen NU.nl. Zaterdag start wel een campagne op radio en tv met tips voor huishoudens en bedrijven om hun gasverbruik onder controle te houden.
donderdag 31 maart 2022 17:37
maar je boos maken helpt niet hoorroosje1976 schreef: ↑31-03-2022 17:36Nou ik kan mij er vooral heel boos om maken. Die man ontwricht GVD de hele wereld…..
donderdag 31 maart 2022 17:42
Stel dat dit klopt en de westerse landen gaan niet in roebels betalen, dan heeft Poetin toch ook zichzelf daarmee? Immers gaat een grote inkomstenbron verloren. Dan kan hij zijn oorlog niet meer betalen zou je denken.
De gevolgen van geen Russisch gas kunnen heel groot zijn. Veel industrie kan dan mogelijk stil komen te liggen, met alle gevolgen van dien.
In Europa zijn nog diverse gasvelden waaruit geput kan worden en ook vanuit de VS komt hulp.
Maar voor hetzelfde geld is het gewoon propaganda van Poetin voor zijn eigen inwoners en verandert er verder nog niets.
De gevolgen van geen Russisch gas kunnen heel groot zijn. Veel industrie kan dan mogelijk stil komen te liggen, met alle gevolgen van dien.
In Europa zijn nog diverse gasvelden waaruit geput kan worden en ook vanuit de VS komt hulp.
Maar voor hetzelfde geld is het gewoon propaganda van Poetin voor zijn eigen inwoners en verandert er verder nog niets.
donderdag 31 maart 2022 17:44
Die man geeft helemaal nergens om. Dat maakt hem ook zo onvoorspelbaar en eng En iedereen dacht een maand geleden ook dat het allemaal wel los zou lopen. Hij is gewoon gestoord
donderdag 31 maart 2022 17:44
jep, ze doen een potje "wie heeft de langste"(adem)
donderdag 31 maart 2022 17:45
donderdag 31 maart 2022 17:46
Wel om die inkomsten hoor. Als er echt niet meer betaald wordt, dan heeft hij een probleem.roosje1976 schreef: ↑31-03-2022 17:44Die man geeft helemaal nergens om. Dat maakt hem ook zo onvoorspelbaar en eng En iedereen dacht een maand geleden ook dat het allemaal wel los zou lopen. Hij is gewoon gestoord
donderdag 31 maart 2022 18:10
donderdag 31 maart 2022 18:12
Krukje in de douche slepen en handdoucheHenk-and-Roelie schreef: ↑31-03-2022 18:10Dit wil ik ook zo graag maar kan niet ivm geperforeerd trommelvlies
En nee, ik heb geen badmuts.
Nee heb je, ja kun je krijgen
donderdag 31 maart 2022 18:15
Ja ik ook en ik vind het ook zo erg voor de inwoners. Russische mensen die nergens om gevraagd hebben zitten nu in de problemen alleen maar omdat hij zo nodig landje pik wil gaan doen. Ja er zijn ook veel pro Putin Russen maar er zijn er ook die tegen de oorlog zijn of niet eens precies weten wat er allemaal aan de hand is omdat er zoveel propaganda en censuur is nu en er geen toegang is tot buitenlandse media in veel gevallen.roosje1976 schreef: ↑31-03-2022 17:44Die man geeft helemaal nergens om. Dat maakt hem ook zo onvoorspelbaar en eng En iedereen dacht een maand geleden ook dat het allemaal wel los zou lopen. Hij is gewoon gestoord
Maar goed ik denk niet dat we hier in Nederland snel zonder gas zitten.
donderdag 31 maart 2022 18:42
Ah bah. Heb je een (antibiotica) weiger-huisarts?Henk-and-Roelie schreef: ↑31-03-2022 18:10Dit wil ik ook zo graag maar kan niet ivm geperforeerd trommelvlies
...
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 31-03-2022 18:43
0.47% gewijzigd
donderdag 31 maart 2022 18:44
De EU en Amerika doen ook maar sancties opleggen.
Daardoor is het nut van dollars en euro's minder handig voor Rusland.
Dus deze actie hebben we aan ons zelf te danken.
De meeste sancties zijn niet vanwege Oekraïne maar puur om Rusland eindelijk dwars te zitten.
Als sancties werkelijk voor vrede waren, zouden er nu ook sancties zijn tegen Amerika (bv voor het tegenwerken van het internationale gerechtshof, de start verschilde oorlogen op valse bronnen) Israël vanwege de Palestijnen en zo kun je nog een paar op noemen.