Waarschuwing oorlog Nederland

30-12-2023 00:31 260 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Legertopman waarschuwt voor een oorlog met Rusland. Hebben jullie het meegekregen? Hoe denken jullie er over?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
30-03-2024 12:27
Joegoslavië toch
En nog wel meer, maar die vallen onder burgeroorlog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
21-03-2024 16:42
Hoe dan inderdaad. In Oekraine komt hij amper vooruit, en daar heeft hij nog niet eens de moderne luchtmacht van het westen tegenover zich. Wat een schreeuwerige onzinkop van de Telegraaf weer. Overigens hebben ze in zoverre wel gelijk dat Europa zich moet bewapenen om de vrede te handhaven, maar dat hadden we hopelijk zelf ook al in de gaten.
Doordat Poetin nog altijd tijd, gelegenheid en ruimte krijgt de oorlog in Oekraïne voort te zetten.
I bet we could go explore the galaxy if we could stop being dicks for like five minutes
EnglishmaninNY schreef:
30-03-2024 15:51
Doordat Poetin nog altijd tijd, gelegenheid en ruimte krijgt de oorlog in Oekraïne voort te zetten.
Wat ik bedoel is dat Rusland de mankracht en middelen niet heeft of gaat krijgen om succesvol een oorlog tegen de NAVO te voeren. De enige hoop van Poetin is een succesvolle salami-tactiek, waarbij hij in stukjes Oekraïne, de Baltische staten en andere delen van Europa in handen krijgt omdat de Westerse landen dat toelaten uit angst voor oorlog, inflatie of omdat de politici die op dat moment aan de macht zijn op goede voet met Poetin staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Droogtrommel schreef:
30-03-2024 12:01
Ja, natuurlijk is het een oorlogsvoorbereiding. Er is oorlog in Europa. Dat is sinds de Tweede Wereldoorlog niet meer gebeurt. Je moet met alle scenario's rekening houden, dus ook dat bijvoorbeeld Polen of Finland wordt binnengevallen.

Wat ik niet begrijp als mensen binnen dit forum zich zulke grote zorgen maken, lees dit soort berichten dan niet. Je kunt er niets tegen doen. Behalve genieten van iedere dag die je in vrijheid hebt. Dat deze vrijheid in ruimste zin van het woord voor heel veel mensen niet zo vanzelfsprekend is.

Poetin en zijn schoothondjes dreigen alsmaar. Dat doen ze al sinds het begin van de invasie. Veel andere mogelijkheden hebben ze ook niet, buiten EU landen bang maken en suggereren dat alles escaleert.

Aan de andere kant zijn de Europese landen akelig traag met hun defensie opbouwen. Zelfs twee jaar na het begin van die oorlog is er nog beschamend weinig gerealiseerd.
Zoals altijd laat de EU de Amerikaanse belastingbetaler vrijwel overal voor opdraaien. Die EU zelf is zeer bureaucratische en traag.

Terwijl Poetin zijn militaire macht opbouwde was Europa haar defensie aan het kapot bezuinigen. In Brussel en andere EU hoofdsteden hebben ze niets geleerd van het verleden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
30-03-2024 16:44
Wat ik bedoel is dat Rusland de mankracht en middelen niet heeft of gaat krijgen om succesvol een oorlog tegen de NAVO te voeren. De enige hoop van Poetin is een succesvolle salami-tactiek, waarbij hij in stukjes Oekraïne, de Baltische staten en andere delen van Europa in handen krijgt omdat de Westerse landen dat toelaten uit angst voor oorlog, inflatie of omdat de politici die op dat moment aan de macht zijn op goede voet met Poetin staan.
Er is geen garantie dat de NAVO -in huidige vorm- intact blijft. En Poetin heeft voldoende middelen om te rekken tot zich zwakke momenten voordoen.

In de tussentijd zijn Russische propaganda- en trollenlegers op meerdere niveau's bezig om invloed uit te oefenen.

Poetin hoeft nu ook nog niet te winnen, zolang er beweging zit in het voorwerk, heeft hij tijd.
I bet we could go explore the galaxy if we could stop being dicks for like five minutes
EnglishmaninNY schreef:
30-03-2024 17:21
Er is geen garantie dat de NAVO -in huidige vorm- intact blijft. En Poetin heeft voldoende middelen om te rekken tot zich zwakke momenten voordoen.

In de tussentijd zijn Russische propaganda- en trollenlegers op meerdere niveau's bezig om invloed uit te oefenen.

Poetin hoeft nu ook nog niet te winnen, zolang er beweging zit in het voorwerk, heeft hij tijd.
Dan zijn we het eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Overigens denk ik dat het hoe dan ook op een conflict gaat aankomen, ongeacht Poetin.

Visies watbetreft o.a. mensenrechten, dieren, natuur, milieu, verdeling van middelen (geld, grondstoffen), AI, wijken op essentiele punten in te grote getale van elkaar af. Op zo'n manier dat het niet met elkaar te verbinden is.
I bet we could go explore the galaxy if we could stop being dicks for like five minutes
Dat is toch niets nieuws? En dat conflict is er eigenlijk al. En eigenlijk is dat ook niets nieuws.
Wat nieuw is, is dat iedere scheet binnen 5 minuten in je woonkamer is en wat ook nieuw is dat iedere nepscheet ook binnen 5 minuten in je woonkamer is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik leef in angst. Dat is een feit voor mij want ik heb oorlog meegemaakt in jaren 90. Ik weet hoe het is begonnen en hoe zij denken.
Niets is heilig, niets is waardevol, dan hun doelen. Ongeacht of zij die halen.
Voor 30 jaar lang, ik voelde mij hier veilig maar nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de berichten in de media ook steeds dreigender en urgenter worden. Sja het is de media maar, toch vind ik zulke berichtgeving lastig.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven