1e keer uitgescholden dit jaar..

18-01-2009 11:25 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het heeft even geduurd, maar gisteren heb ik dan toch weer mijn 1e openbare akkefietje gehad dit jaar.

Situatie: ik was s'ochtends in de AH en goed gehumeurd omdat de gratis koffiemachine het weer deed en ik net zin had in koffie (waar een mens al niet blij van kan worden..). Bij de vleeswaren stonden een vader, moeder en een peuter van 2 of zo. De peuter wilde iets hebben, kreeg zijn zin niet en ging krijsen en stampvoeten zoals peuters dat wel eens doen.

Meestal reageer ik niet, want eerlijk is eerlijk, bemoeienis met andermans kinderen wordt meestal niet op prijs gesteld, maar nu keek ik naar dat jongetje en zei: 'kijk, ik kan ook stampvoeten', trek een gekke bek en begin te stampvoeten. Het jongetje was in een keer stil, maar moeder was not amused: 'Bemoei je niet met mijn kind, stom wijf'!. En die man erachteraan: 'als je een vent was geweest, had je nu een groot probleem met mij gehad'. Ik vond de reacties zo absurd, was 1 tel sprakeloos, en zei toen: 'Oh, ik zie dat hij het niet van een vreemde heeft' en ben meteen doorgelopen, zonder mijn beurt bij de verse vlees/kaas af te wachten.

Overigens vind ik het oprecht jammer dat mijn grapje niet werd gewaardeerd, het kind was namelijk gewoon meteen stil.
anoniem_68552 wijzigde dit bericht op 18-01-2009 11:25
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik kan dit soort acties zelf wel waarderen.

Zeg zelf ook nog wel eens in de supermarkt tegen een kwaaie peuter: 'Zo he, wat kan jij boos kijken.'

Knipoog erachteraan, en het kind is vaak zo afgeleid dat het vergeet verder te brullen.

Heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met ouders die een grapje terug maken, of (glim)lachen.

Ik vind dit soort dingen zelf niet gek, mits het vriendelijk en lachend gebeurd, en duidelijk naar het kind gericht is.

(want je-de-les-lezende-mensen vind zelf wel irritant.)
Schelden en dreigen zou ik niet doen, maar ik zou de actie van TO ook niet kunnen waarderen als dit om mijn kind zou gaan.

Van op stap met een dwarse peuter word je echt niet vrolijk en iedereen heeft er ongevraagd wel iets over te zeggen. Tips, commentaar, lollig doen, boze reacties, tot beschuldigingen dat je niet goed kan opvoeden toe. Doodmoe word je ervan. Nog moeier dan van die peuter.

Dus nr 36 die commentaar heeft of leuk probeert te zijn, zou van mij ook een snauw krijgen vrees ik.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Als je topic titel al is '1e keer uitgescholden dit jaar' en het kennelijk vaker gebeurt lijkt het me duidelijk dat je daar zelf een flink aandeel in hebt. De manier waarop zegt namelijk veel. En ik vind het ronduit aso om mensen uit te schelden in een supermarkt, maar jouw actie vind ik eigenlijk ongeveer net zo aso. Ik heb namelijk zomaar het idee dat het niet op een leuke grappige manier gebeurde, als je post zo eens lees.

Beetje triest dat dat kennelijk normaal is in jouw leven, dingen doen waardoor andere mensen de neiging voelen om je uit te schelden. Mij overkomt dat eigenlijk nooit. En ik maak ook best grapjes tegen mensen en zou zomaar iets kunnen zeggen tegen een driftige peuter. En ik zou er om kunnen lachen als iemand dat bij mijn peuter doet, maar als ik het zo lees gedroeg je je gewoon erg naar.

Het is meer je houding die van je hele post afstraalt dan de actie op zich.
Ik haak in bij Poez,

TO Denkt dat ze er best een grapje van kan maken, en dat zou ook kunnen, maahaaar stel dat dat kind de hele dag al aan het janken was. En stel dat die ouders afgesproken hebben eens Geen aandacht aan het gejank te besteden ( want dat werkt vaak op lange termijn het beste ). En een een of ander volslagen vreemde besluit jouw dreinende peuter lekker Toch aandacht te geven...

Schelden e.d. gaan mijn te ver, maar ik had het ook echt niet leuk gevonden.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik vind het niet gek dat je een reactie kreeg. Dat de reactie niet erg netjes was en wellicht buiten proportie zijn we het denk ik allemaal wel over eens, maar ongeacht mijn bui zou ik het een hele rare actie hebben gevonden. Zeg je idd iets als 'goh wat kijk je boos' is het geen probleem, maar iemand gaan na staan apen en gaan stampvoeten... Ik zou denken dat er een steekje bij je los zit. Daarbij vind ik het ook niet erg getuigen van inlevingsvermogen; je kan toch wel van tevoren bedenken dat die mensen zich wellicht voor gek voelen staan o.i.d.
quote:borodini schreef op 18 januari 2009 @ 13:39:

Ik haak in bij Poez, Idem. Maar ik zou nooit gaan schelden, daar ben ik veel te verlegen voor. Wel vind ik dat je je niet zomaar met vreemde mensen hoeft te bemoeien zonder reden. Stel dat de peuter lag dood te bloeden oid ja, dan wel tuurlijk
quote:Eowynn_ schreef op 18 januari 2009 @ 13:38:

Als je topic titel al is '1e keer uitgescholden dit jaar' en het kennelijk vaker gebeurt lijkt het me duidelijk dat je daar zelf een flink aandeel in hebt. De manier waarop zegt namelijk veel. En ik vind het ronduit aso om mensen uit te schelden in een supermarkt, maar jouw actie vind ik eigenlijk ongeveer net zo aso. Ik heb namelijk zomaar het idee dat het niet op een leuke grappige manier gebeurde, als je post zo eens lees.

Beetje triest dat dat kennelijk normaal is in jouw leven, dingen doen waardoor andere mensen de neiging voelen om je uit te schelden. Mij overkomt dat eigenlijk nooit. En ik maak ook best grapjes tegen mensen en zou zomaar iets kunnen zeggen tegen een driftige peuter. En ik zou er om kunnen lachen als iemand dat bij mijn peuter doet, maar als ik het zo lees gedroeg je je gewoon erg naar.

Het is meer je houding die van je hele post afstraalt dan de actie op zich.Helemaal mee eens.
Ik zie het gewoon al voor me, een stampvoetende, boze gezichten trekkende volwassene die tegen een kind zegt: "ik kan dat lekker oohooook". Eeeh.. sja....
Ik heb vooral moeite met de venijnige opmerking achteraf. Tja, en dan niet eens rustig verder je boodschappen kunnen vervolgen, dan neem ik aan dat je zelf ook wel doorhebt dat je te ver bent gegaan.

Als je het oprecht jammer vindt dat ze je grapje niet waarderen had je dit ook aan die mensen kunnen laten weten, in plaats van een vals laatste woord.
Hoe vaak wordt je uitgescholden als je zegt doh heeft lang geduurd dit jaar?
quote:Moordwijf schreef op 18 januari 2009 @ 13:51:

Hoe vaak wordt je uitgescholden als je zegt doh heeft lang geduurd dit jaar? dat vraag ik me ook af eigenlijk.
De laatste keer dat ik ben uitgescholden was op 31 december 2007... (Door een stel dronken kerels in de stad die iedere vrouw die langsliep/ fietste uitschold voor vieze, smerige kuthoer. Sja.)

Dus ik vind het inderdaad wel een aparte topictitel
Ik had een OP verwacht met op z'n minst een verhaal over pesten op de middelbare school, ergens niet bij horen, geen vrienden hebben enz. enz. Iets in de trant van: ook dit jaar word ik door mensen uitgescholden omdat ik een bril heb/ rood haar heb/ sproeten heb/ een kunstbeen heb/ dik ben/ erg klein ben/een hazenlip heb/ al het genoemde bij elkaar heb....

Het lijkt wel of je er trots op bent als je een aanvaring met mensen hebt. Inderdaad, de opmerkingen van de ouders zijn ook niet goed te praten, maar jouw reactie was in mijn ogen ook wat vreemd. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik zou het denk ik ook niet zo waarderen dat een vreemde mijn kind ging na doen.
quote:hanZie schreef op 18 januari 2009 @ 11:41:

Waarom zou je een peuter na gaan doen die je niet kent? Dat doe je alleen om een beetje te zieken. Ik vind het maar vreemd van je.

Eens.

Als het mijn eigen peuter zou zijn en jij mijn zus, dan zou het grappig zijn, nu niet.
Het is mij, met mijn dochter ook wel eens overkomen toen zij klein was, soms was er met haar geen land te bezeilen, en dan kwam er ook wel eens een vreemde tussen,

So what? Het kind IS toch vervelend, en irriteerd ook anderen, ik zou allang blij zijn dat ze stil was.....

Aan de andere kant jeuken mij de vingers ook wel eens als een hysterische peuter duidelijk voor de 601252015e keer zijn zin krijgt in een winkel, en daarna weer doorzeikt, moeilijk om er dan niets van te zeggen!
quote:Missisauga8888 schreef op 18 januari 2009 @ 12:30:

Er wonen in dit land enorm veel onbeschofte mensen met een ontzettend grote muil.

Frustratie, vermoed ik.

en met heel veel gemis van humor

de reactie vd ouders was ook weer een teken voor t kind dat het ook best wel getolereerd mag worden dat gekrijs, dat sein geven ze t.o.v hem ermee af, dus zoon wordt net als ouders, geven straks ook een grote bek en willen slaan als je van het zelfde geslacht bent.

ik ben echt verbaasd van sommige reacties hier hoor.
Misschien heb ik geen humor, maar ik vind de actie van Laura maar raar. Ik prbeer me in de schoenen van die ouders te verplaatsen, en net zoals jij sjaggo was om je koffietje die je niet kreeg van Appie, konden zij misschien ook wel ergens sjaggo om zijn, dat jouw actie nét de welbekende druppel was. heeft niks met een gebrek aan humor te maken. Meer met het idee dat jij je neus in andermans zaken steekt.

Schelden zou ik als ouder niet doen, maar ik zou wel een opmerking terug maken om te laten weten dat ik er niet van gediend zou zijn. Of waardeer je het ook als mensen jou in het openbaar gaan nadoen?
--
quote:Eowynn_ schreef op 18 januari 2009 @ 13:38:

Het is meer je houding die van je hele post afstraalt dan de actie op zich. Het is de intentie die telt en volgens mij was dat niet de ouders te helpen.
quote:Poezewoes schreef op 18 januari 2009 @ 13:25:

Schelden en dreigen zou ik niet doen, maar ik zou de actie van TO ook niet kunnen waarderen als dit om mijn kind zou gaan.

Van op stap met een dwarse peuter word je echt niet vrolijk en iedereen heeft er ongevraagd wel iets over te zeggen.(...) Doodmoe word je ervan. Nog moeier dan van die peuter.

Dus nr 36 die commentaar heeft of leuk probeert te zijn, zou van mij ook een snauw krijgen vrees ik.Op zich snap ik je punt. Maar je moet je wel realiseren dat ik hier niet ongevraagd opvoedingstips geef of ga klagen over irritant kindergedrag (ik kijk wel uit !). Het enige dat ik doe is met een kleine kwinkslag en wat relativering een boze peuter/dreumes stil krijgen, zonder verder de ouders te betrekken of aan te spreken. Ik verwacht heus geen dankbaarheid, maar gescheld is ook weer wat overdreven.
quote:pippa2 schreef op 18 januari 2009 @ 14:26:

Even (een beetje) off-topic. Dit doet mij een beetje denken aan mensen die constant bang zijn om zelf rare dingen te doen of voor lul te staan. Als ik mij daar druk over zou maken met mijn eindeloze struikelen en dingen eruit flappen zou ik helemaal geen leven meer hebben. Dus die functie heb ik allang uitgeschakeld. Ik zou natuurlijk enorm op mezelf kunnen gaan letten, maar ik haal veel van mijn levensvreugde juist uit het kunnen volgen van mijn impulsen en spontane ideeen.Prima als jij zelf gekke, spontane of rare dingen wilt gaan doen die alleen jou betreffen. Het wordt echter wat anders als je anderen daarin gaat betrekken. En dan kun je dus een reactie verwachten.
quote:sarah2ndlife schreef op 18 januari 2009 @ 14:15:

[...]

en met heel veel gemis van humor

de reactie vd ouders was ook weer een teken voor t kind dat het ook best wel getolereerd mag worden dat gekrijs, dat sein geven ze t.o.v hem ermee af, dus zoon wordt net als ouders, geven straks ook een grote bek en willen slaan als je van het zelfde geslacht bent.

ik ben echt verbaasd van sommige reacties hier hoor.

Ik merk dat als ik mijn krijsende peuter aandacht geef , positief En negatief (to probeerde een soort van positieve aandacht te geven ) dat hij het dan de volgende keer weeeer flikt.

Negeer ik hem, dan is "de pret" over , hij krijgt geen reactie op zijn bui en zal het een andere keer minder snel gaan doen.

Met mijn dochter heb ik nooit zulke fratsen gehad, en toen dacht ik ook altijd "jee wat een ouders dat ze zo'n jong gewoon laten gaan, aanpakken die handel" ..

Inmiddels heb ik er een rasterror bij en weet ik dat negeren het beste werkt.
quote:Laura80 schreef op 18 januari 2009 @ 14:34:

[...]

Op zich snap ik je punt. Maar je moet je wel realiseren dat ik hier niet ongevraagd opvoedingstips geef of ga klagen over irritant kindergedrag (ik kijk wel uit !). Het enige dat ik doe is met een kleine kwinkslag en wat relativering een boze peuter/dreumes stil krijgen, zonder verder de ouders te betrekken of aan te spreken. Ik verwacht heus geen dankbaarheid, maar gescheld is ook weer wat overdreven.Ja gescheld is overdreven, ben ik met je eens. Maar het feit dat jij hun kind nadeed, ook al wilde je de ouders er niet in betrekken of aanspreken, kan op de ouders zijn overgekomen als kritiek op hun opvoeding. En in feite is het dat ook, want jij ergerde je aan het feit dat die ouders niks deden aan het geschreeuw. Ik kan me voorstellen dat de ouders dat als een belediging hebben opgevat. En ja, dat hadden ze op een andere manier aan moeten geven.
Laura, die ouders zijn waarschijnlijk al 20 van die 'grappige' mensen zoals jij tegen gekomen. De lol is er dan wel vanaf hoor. Als ouder van een peuterpuber word je doodziek van al die 'grappige' mensen. En dat het helpt want het kind was stil: als je boe had gezegd was hij waarschijnlijk ook stil geweest. Vreemde ogen dwingen enzo.

En ik gaf ook al aan dat schelden niet mijn ding is. Maar ik begrijp het korte lontje van die ouders wel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Overigens ben ik het wel met het laatste stukje van Saar eens. Wat voor een voorbeeld geef je je kind als je gaat schelden en dreigen met slaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven