3 oktober: koekjesdag!

30-09-2010 12:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic past dit prima in het kader van 'wie goed doet, wie goed ontmoet', 'karma', 'wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet' en 'er is niks mis met aardig zijn voor een ander'....

zondag 3 oktober is het Nationale Koekjesdag! Maak gewoon iemand blij met een zelfgebakken koekje. Tover een glimlach op iemands gezicht. Doe gewoon iets aardigs zonder er wat voor terug te verwachten...

Maak koekjes, geen ruzie!

http://www.koekjesdag.nl/uploads/files/ ... jesdag.pdf

Hoi!

Ik ben Jasper Zelf en twee jaar geleden had ik een hersenschudding. En aangezien je dan niet mag lezen, televisie kijken of achter de computer zitten, ben ik uit verveling koekjes gaan bakken.

Binnen twee uur had ik honderden koekjes want het is écht niet moeilijk. Dus ik ben ze gaan uitdelen in de buurt en dat bleek superleuk: ik had met allemaal buurtgenoten een gesprekje van precies één koekje lang en ik leerde de hele buurt kennen! En mij geschudde hersens dachten: "Zou het niet tof zijn als iedereen elkaar koekjes zou geven?"

Jazeker zou het dat! Want twee jaar na het koekjes uitdelen in mijn buurt word ik nog steeds gegroet op straat. En dat is precies wat ik nodig heb om me thuis te voelen in mijn buurt. En niet alleen weet ik zeker dat het overal zo kan werken, ook wil ik een nationale feestdag starten, puur om te zien of dat kan. Over 10 jaar viert iedereen Koekjesdag!

Koekjesdag is een initiatief van cabaretiers Jasper Zelf en Edo Berger. Want het leek ons leuk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Cool! Ik doe mee!
Leuk! Ik doe mee! Ik ben dol op koekjes bakken. Ik ga de kokoskoekjes maken denk ik zo.... Leuk initiatief!
Jaaaa, wat leuk!

Heb net nieuwe oven, kan ik die mooi uitproberen
Mijn oven doet het niet zo goed. Maar ik ga het toch proberen. En anders maak ik die pindarotsjes!

Jeeej superleuk om te doen op een saaie grauwe zondagmiddag!

Goed initiatief van Jasper!
Ik vrees dat ik dan weer hele goede vrienden met mezelf word.
Koekje van eigen deeg, mag dat ook?

Leuk, zondag koekjes bakken dus!
Ik ga zondag bij een vriendin thee leuten, dus ik ga lekker koekjes bakken dan!
Ow wat leuk. Ik ben alleen op vakantie op 3 oktober.

Weet trouwens niet of ik het wel zou durven hoor, met koekjes door de buurt. Terwijl het wel een super idee is..

Degene die het wel gaat doen: posten jullie je ervaringen? (positief en negatief uiteraard)
Mag appeltaart ook?
quote:fussie schreef op 30 september 2010 @ 13:27:

Mag appeltaart ook? Hmm...in welke buurt woon jij? (lijkt me super zo'n buurvrouw die met appeltaart rond gaat)
Wat een leuk idee! :-)
Woehaa, ik een superbuurvrouw? Nee dus

Maar ik krijg bezoek en als ik dan toch aan het appeltaartbakken ben, dan bak ik er eentje extra.

Of koekjes van het zandtaartdeeg, dat is eigenlijk logischer
Je kunt wel een langer praatje hebben (nouja, jij praat, de buur eet) als je appeltaart aanbiedt
Oh, als ik koekjes bak zijn het er meestal heel veel dus dan kunnen de buren gerust een zakje krijgen

Jammer dat Zoonlief niet thuis is dit weekend, was leuk geweest om het samen te doen.
Ik denk dat het deeg al op is voor het in de oven zit....zo lekker!
Leuk! Ik doe mee

En als ze dan mislukken kan ik ze aan de dieren geven de volgende dag!
@himalaya: ga jij eigenlijk zelf koekjes bakken en ronddelen? (of opper je alleen het idee...)
Is hier dan ook de plek om je lekkerste koekjesrecepten neer te zetten?

(Hmmm even zoeken of er op eet pijler iets is, vast wel...)
@Viennas: ik weet het nog niet, heb al (andere) plannen zondag en het ligt ook nog aan het weer: als het plenst zullen er weinig mensen op straat zijn en daar loop je dan met je schaal veraterde koekjes..

Maar het idee vond ik wel erg leuk, zeker in het licht van 'doe eens iets leuks voor een ander' vandaar dat ik het met jullie wilde delen
Wat een leuk idee. Alleen ben bang dat ik geen vrienden maak met mijn zelfgebakken koekjes. Mag ik ook gewoon langs de bakker gaan en dat uitdelen??
Heeft er nog iemand aan koekjesdag gedaan?
Ja, ik. Ik wist alleen niet dat het koekjesdag was. Ik heb me zaterdag en zondag helemaal suf gebakken en heb dat zondag braaf uitgedeeld. (Aan de verjaarsvisite. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven