3000 + deel 74!!!!!!
donderdag 11 november 2010 om 22:29
VZ, is verzorgende (kraam/bejaarden/gezins verzorgende)
ZV is ziekenverzorgende (Nu VZ+ oftewel Vig)
beiden niveau 3, Vigger heeft meer bevoegdheden wat betreft zelf beoordelen van situatie en verpleegkundige handelingen.
(Mag ook voorbehouden handelingen verrichten na authorisatie)
Bam, als je VZer bent, dan kun je misschien meer dan je nu denkt in de zorg.
(Hier in de regio in ieder geval wel, weet niet hoe in Friesland is)
Er zijn vele mogelijkheden ook als je fysiek minder sterk bent.
ZV is ziekenverzorgende (Nu VZ+ oftewel Vig)
beiden niveau 3, Vigger heeft meer bevoegdheden wat betreft zelf beoordelen van situatie en verpleegkundige handelingen.
(Mag ook voorbehouden handelingen verrichten na authorisatie)
Bam, als je VZer bent, dan kun je misschien meer dan je nu denkt in de zorg.
(Hier in de regio in ieder geval wel, weet niet hoe in Friesland is)
Er zijn vele mogelijkheden ook als je fysiek minder sterk bent.
donderdag 11 november 2010 om 22:30
quote:BadAss schreef op 11 november 2010 @ 22:24:
[...]
Ah jah joh, je bent toch al ervaringsdeskundige? Hup de theorie er nog even bij leren en dan even oefenen aan de andere kant van het bed en voila, Pop is kraamhulp.
Je brengt me op een idee...
Ik ga eens uitpluizen hoe het zit met EVC (ervaringscertificaat) dan kun je een opleiding verkort doen op basis van ervaringen
[...]
Ah jah joh, je bent toch al ervaringsdeskundige? Hup de theorie er nog even bij leren en dan even oefenen aan de andere kant van het bed en voila, Pop is kraamhulp.
Je brengt me op een idee...
Ik ga eens uitpluizen hoe het zit met EVC (ervaringscertificaat) dan kun je een opleiding verkort doen op basis van ervaringen
donderdag 11 november 2010 om 22:35
quote:egelviva schreef op 11 november 2010 @ 22:33:
EVC's kun je halen door werkervaring Pop, is nog een heel traject maar vaak de moeite waard!
EVC's haal je niet zomaar door zelf te hebben gebaard/gevoed/gezorgd
Haha, dat weet ik!
Ik werk al 8 jaar in de zorg!
Eerst 2 jaar thuiszorg en nu al 6 jaar in de gehandicaptenzorg
EVC's kun je halen door werkervaring Pop, is nog een heel traject maar vaak de moeite waard!
EVC's haal je niet zomaar door zelf te hebben gebaard/gevoed/gezorgd
Haha, dat weet ik!
Ik werk al 8 jaar in de zorg!
Eerst 2 jaar thuiszorg en nu al 6 jaar in de gehandicaptenzorg
donderdag 11 november 2010 om 22:40