3000 + deel 74!!!!!!

09-11-2010 18:16 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
De rest is bekend he

Leed wordt niet vergeleken

En na 3 postings ben je lid

En you can check out any time ... but never leave!!

Veel plezier!!!

Als je in een verpleeghuis de opleiding tot verpleegkundige gaat doen (niveau4) dan kun je daarna zonder extra's alleen in de ouderenzorg werken.

Wil je dan in de kraamzorg, dan zul je inderdaad nog verder moeten leren.

Blijft het punt open staan dat als in jouw regio geen kraamopleiding wordt aangeboden, je ook als verplkundige waarschijnlijk geen stage kunt doen bij de kraambureau's in je regio.

Dat blijft dan dus een lastig stuk.

Nog even goed informeren dus Pop!

Als verpleegkundige heb je meer (en langer) geleerd en meer bevoegdheden dan als (kraam) verzorgend, dus is sowieso een waardevolle opleiding hoor.
quote:apppel schreef op 11 november 2010 @ 22:12:

als je de kraamzorg in wilt pop, zou ik zeker niet niveau 5 gaan doen! das zonde! niveau 3 (verzorgende) of verpleegkundige niveau 4 volstaat.Dat zijn wel twee heel verschillende dingen die je nu noemt Appeltje.
Ik ga ook mijn tanden poetsen en dan lekker te bed, heb nog een dik boek uit te lezen.

Truste!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Sprak van de week iemand die het via thuisstudie ging doen en pas als kind op school zat (over twee jaar of zo) pas stage ging lopen. Maar theorie wel afgesloten had dan
hoe bedoel je Bam?
Ik snap het niet meer maar gelukkig hoef ik de zoektocht of opleiding niet te doen.
trusten hima!
de link die Bam plakte verteld meer over opleidingseisen Appel, en die zijn inderdaad niet heel hoog voor kraamzorg.

Pop, is er geen ziekenhuis in de buurt waar je de verkorte opl voor verpleegkundige kunt doen?

Dan kun je stages lopen op diverse afdelingen en na je diplomering veel verschillende kanten op.
Dat kan idd ook ja.

hier bijvoorbeeld.

Weet niet of je daar ook uitgestelde stage kan doen maar dat is na te zoeken.

(als ik het aan tijd had ging ik het nu voor je doen maar ben al aan het struisvogelen)
quote:josje37 schreef op 11 november 2010 @ 22:14:

Sprak van de week iemand die het via thuisstudie ging doen en pas als kind op school zat (over twee jaar of zo) pas stage ging lopen. Maar theorie wel afgesloten had danThuisstudie kan tegenwoordig ook inderdaad, een groot deel doe je dan via LOINTI bijvoorbeeld
quote:egelviva schreef op 11 november 2010 @ 22:13:

Als je in een verpleeghuis de opleiding tot verpleegkundige gaat doen (niveau4) dan kun je daarna zonder extra's alleen in de ouderenzorg werken.

Wil je dan in de kraamzorg, dan zul je inderdaad nog verder moeten leren.

Blijft het punt open staan dat als in jouw regio geen kraamopleiding wordt aangeboden, je ook als verplkundige waarschijnlijk geen stage kunt doen bij de kraambureau's in je regio.

Dat blijft dan dus een lastig stuk.

Nog even goed informeren dus Pop!

Als verpleegkundige heb je meer (en langer) geleerd en meer bevoegdheden dan als (kraam) verzorgend, dus is sowieso een waardevolle opleiding hoor.Juist, ik wil graag een goede basis maken, als ik daarna (verkort) kraam ga leren dan kan ik dat zelf ook opbrengen, 4 jaar naar school zonder erbij te werken gaat niet lukken....
maar egel, om de verkorte opleiding niveau 4 te doen heb je toch een vooropleiding nodig?
Bam, ben jij van oorsprong ZVer?
quote:egelviva schreef op 11 november 2010 @ 22:17:

de link die Bam plakte verteld meer over opleidingseisen Appel, en die zijn inderdaad niet heel hoog voor kraamzorg.

Pop, is er geen ziekenhuis in de buurt waar je de verkorte opl voor verpleegkundige kunt doen?

Dan kun je stages lopen op diverse afdelingen en na je diplomering veel verschillende kanten op.

Helaas..... de ziekenhuizen hier niet.

Misschien Terneuzen of Bergen op zoom wel dat weet ik niet
zo hier zegt lappie* klik*

love you all
quote:apppel schreef op 11 november 2010 @ 22:20:

maar egel, om de verkorte opleiding niveau 4 te doen heb je toch een vooropleiding nodig?

Niveau 4 wel ja

Kraamverzorgende (niveau 3) vaak niet.

Ja, je MAVO diploma en leeftijd boven 21jr dat wel.
quote:BadAss schreef op 11 november 2010 @ 22:17:

Dat kan idd ook ja.

hier bijvoorbeeld.

Weet niet of je daar ook uitgestelde stage kan doen maar dat is na te zoeken.

(als ik het aan tijd had ging ik het nu voor je doen maar ben al aan het struisvogelen)

Lief van je!

thuisstudie is idd handig, en snel!

Maar heb je dan een goede basis?
Truste lieve Freak!
Truste Freak!
*
ik heb de link van bam gemist. forum met foon.
Trusten allemaal ik kruip er ook in. Tot morgen
Ja, dan heb je goede basis Pop, zijn geaccrediteerde opleidingen, is wel pittig hoor thuisstudie.
*
Truste Jos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven