Aangereden en nu zit ik er ff doorheen.

04-06-2020 13:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ben ik terwijl ik op de fiets zat aangereden door een auto die geen voorrang verleende.
Ik remde zelf maar omdat zij niet remde werd ik geraakt en kwam een paar meter verder terecht.
Ik heb de val goed op weten te vangen maar mijn eerste reactie was opstaan en kijken of ze niet doorreed.
Gelukkig was er een getuige die me haar eigen gegevens gaf mocht ik die nodig hebben.

Ik heb direct mijn ex gebeld en haar kenteken laten opschrijven.
M'n ex adviseerde de politie te bellen, dat heb ik gedaan, de politie kwam ook direct.
Mijn ex en mijn huidige vriend kwamen ook om me op te vangen, want ik was erg geschrokken.

Het werd nog een aardig gezeik, omdat ik mijn kapotte telefoon (schoot uit mijn tas toen ik die schuiver maakte) door haar vergoed wil hebben en zij daar een enorme issue van maakte.
Ook schold ze me uit, niet wetende dat mijn ex precies verstond wat ze zei.
Ze zei later dat ze een woord had gebruikt waarvan ze de betekenis niet wist, ze noemde me hoer in het Turks.
Jaja, heel logisch dat je iets zegt waarvan je de betekenis niet kent.

Zelfs de politie agent zei dat ze echt heel stom bezig was.

Nouja, lichamelijk voelde ik me goed tot ik thuis kwam, mijn frustratie eruit had gejankt en mn wonden had ontsmet. Uiteindelijk 'savonds naar de huisartsenpost gegaan omdat ik na een paar uur verrekte van de pijn en de arts vermoed wat verschoven wervels in mijn rug.
M'n knieschijven zijn erg pijnlijk en m'n enkels en handen ook.
Ik kan amper lopen van de (spier)pijn en stijfheid, mijn hele lichaam doet zeer.

Ik kan niet werken, ik werk als kok dus kan geen zittend werk doen.

Vanochtend heb ik een letselschadebedrijf gebeld en ondanks dat ik me nog een beetje schaamde om voor zo'n relatief klein ongeval zo'n heisa te maken namen ze het serieus op.

En nu zit ik op de stoel want liggen doet meer pijn en voel me zo ontzettend kut.
Ik ben gewend om alles snel te doen, hup de trap af (woon 3 hoog zonder lift), hup op de fiets, ik vlieg overal heen en niks is teveel.

Was bezig met helpen in huis bij mijn ex, mijn eigen huis is nog nieteens klaar na een recente verhuizing, enorm druk geweest op het werk in die onzekere Corona tijd...
(We moesten ons concept enorm omgooien omdat het niet past binnen de Corona normen, dus in korte tijd enorm veel geklust om een soort nieuw bedrijf neer te zetten)

En nu verrek ik van de pijn, kan ik amper lopen en is dat 'alles ff snel' er ook wel even vanaf.
Een kopje thee vasthouden voelt al als een bak lood.
En geen idee hoelang.

Als het om tegenslagen gaat ben ik gewend om door te knallen, heb aardig wat op m'n pad gehad de laatste maanden maar dit was echt even de druppel...

Excuus voor het jankverhaal.
Hebben jullie tips hoe ik dit allemaal het beste kan aanpakken, buiten het juridische verhaal met de letselschade afdeling?

Ik wil gewoon weer door zoals ik gewend ben :"-(
Alle reacties Link kopieren
Sterkte meid!

Mooi dat je in elk geval de gegevens van de tegenpartij hebt en een getuige.

Goed alles documenteren inderdaad. Je schade aan je fiets, mobiel en je lijf. En wellicht goed om een dagboek bij te houden en hoeveel je nu niet kan werken door tijdelijke arbeidsongeschiktheid.

Ik weet niet of je voor rechtshulp verzekerd ben of dat je het nu door zo'n firma moet laten oplossen. Die doen dat wellicht wel op een no cure no pay achtige basis, maar je moet wel weten hoe zij uiteindelijk betaald willen of moeten worden. Pas ook op met schikken dat je dat niet te snel doet.

Doe maar even rustig aan en geef jezelf de tijd om weer op te krabbelen. Behalve de pijn die je nu hebt zal het ook wel weer even duren voordat je weer relaxed op de fiets zit.

Irritant van zo'n tegenpartij.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat je rontgenfoto's wilt laten maken. Dit gaat ten koste van het eigen risico van je zorgverzekering (mocht je die nog niet hebben opgemaakt dit jaar). Ook deze kosten kun je verhalen op de tegenpartij.

Verder heel veel sterkte gewenst met je herstel!
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met beide kinderen te maken gehad met schade na een ongeluk. Beide keren een letselschade advocaat ingeschakeld. Ook beide keren heel goed moeten opletten en mee moeten kijken en rekenen omdat dat heel vaak niet goed ging. En dat was dan nog wel onze letselschade advocaten.

Soms valt letsel ook onverwacht tegen. Een kind zou na 1 week gips alweer moeten hebben kunnen lopen en dat kon uiteindelijk pas redelijk goed na 8 maanden. Ook veel extra kosten gehad om het bij zijn eigen bedrijf te laten vervangen. Soms kreeg ik het idee dat onze advocaat de advocaat van de tegenpartij was. Onze advocaat via onze eigen verzekering (rechtsbijstand) gekregen.

Accepteer vooral niet te vroeg een eindbod. Letsel kan soms nog heel lang problemen geven.

Ik hoop dat je een goede advocaat hebt gevonden. Neem echt de tijd om te herstellen. Als je te vroeg begint en je later door het oude letsel toch problemen houdt dan ben je misschien te laat om de schade en extra kosten te claimen.

Heel veel sterkte en let op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Schakel zo nodig betaalde hulp in en leg de rekening ook bij de verzekering neer. Ook daar is ze voor verantwoordelijk.
Hetzelfde geldt wanneer je door haar doen je eigen bijdrage van de ziektekostenverzekering aan moet spreken.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wat rot en heftig zeg om dit mee te maken. Veel sterkte. En
beterschap.
Na een heftige gebeurtenis, vol in de adrenaline, voel je een neerslachtigheid en lusteloosheid, je lichaam en zijn stofjes doen rare dingen maar misschien ook geruststellend om te beseffen.
de arts vermoedt verschoven rugwervels? wat is dat voor arts? en een letselschadeadvocaat voor wat schaafwonden? kom nou toch
Laat je echt goed nakijken. Dan heb je wat als het later blijvend letsel of meer impact dan je dacht blijkt.
Hoop dat je een beetje slaapt en sterkte. Je zal flink geschrokken zijn.
Alle reacties Link kopieren
Meds,

Ik kan niet werken, mijn werkgever is hier absoluut niet blij mee want ze moet me door betalen.
Ik kan niet doen wat ik normaal gesproken doe, simpel bukken lukt niet eens.
Als die vrouw gewoon had geremd had ik nu gewerkt, mijn zoon naar school gebracht, kunnen klussen in mijn eigen huis etc etc. Zelf boodschappen gedaan.

De verzekering van mijn werkgever eist dit traject ook.
Als het puur een schaafwondje was en verder had ik nergens last van had geen mens me gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de fijne reacties.

Ik heb verder geen kosten aan die jurist, ze verhalen de kosten op de tegenpartij.

Ik ben normaal gesproken helemaal niet van dit soort dingen, ik wilde gewoon naar huis en m'n kapotte telefoon vergoed hebben. Toen ik later op de dag mijn werkgever sprak gaf die aan dat het wel via deze lange weg moet omdat anders haar verzekering ook niet akkoord gaat, mocht ik niet in staat zijn om te werken.

Het was geen ernstig ongeluk maar toch heeft het impact, vooral ook in praktische zin en dat maakt me zo gefrustreerd.
pokkewijf schreef:
04-06-2020 14:27
En als het je blijft achtervolgen ga dan niet stoer doen maar neem contact op met Slachtofferhulp en/of huisarts. Wat zul je geschrokken zijn? Dikke :hug: :hug:
Dit wilde ik ook al adviseren, TO schakel, eventueel via je huisarts, slachtofferhulp in. Doen hoor want anders blijf je ermee zitten.
Slachtofferhulp kan ook helpen met praktische dingen.
En wat een heftig verhaal zeg! Heel veel sterkte :hug: :rose:

Wat een stomme reactie trouwens van je werkgever zeg, dat ze niet blij is dat ze je door moet betalen. Alsof jij hier op zat te wachten...
Ik word er helemaal kwaad om.
Wil je wel werken voor zo'n werkgever? (Alhoewel dat misschien een vraagstuk is voor later aangezien je nu wel wat anders aan je hoofd hebt lijkt me...)
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 05-06-2020 07:40
30.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt hoe het aan te pakken buiten het juridische verhaal, daarover heb je zo te lezen al voldoende informatie.

Het is goed om te weten dat een ‘trauma’ in je lichaam gaat zitten, door ‘mechanische’ schade of door emotie. Alle emoties hebben effect. Soms heel direct door de adrenaline (schrik) en emoties kunnen ook zorgen voor verkramping. Boosheid, frustratie, machteloosheid.

Je schrijft dat je gewend bent dóór te gaan en er niet bij stil te staan, dat maakt het lastig om de situatie te accepteren en spierspanning los te laten. Denk daarom ook eens in de richting van een massage, haptonomie, yoga, acupunctuur, meditatie en kies iets wat bij je past waarmee je kunt ontspannen.

Het komt goed, misschien niet zo snel als je zou willen -maar het komt goed.
mermedina wijzigde dit bericht op 05-06-2020 10:56
6.00% gewijzigd
Oei sterkte!
Als je zegt dat je al veel op je pad hebt gehad en dit de druppel was, is dit dan niet júist het moment om even niet meer door te gaan zoals je gewend bent? Luister naar je lichaam en neem de tijd om te herstellen! :rose:
Kuzu schreef:
05-06-2020 07:17
Meds,

Ik kan niet werken, mijn werkgever is hier absoluut niet blij mee want ze moet me door betalen.
Ik kan niet doen wat ik normaal gesproken doe, simpel bukken lukt niet eens.
Als die vrouw gewoon had geremd had ik nu gewerkt, mijn zoon naar school gebracht, kunnen klussen in mijn eigen huis etc etc. Zelf boodschappen gedaan.

De verzekering van mijn werkgever eist dit traject ook.
Als het puur een schaafwondje was en verder had ik nergens last van had geen mens me gehoord.
bizar.
evengoed sterkte
Brilly_ schreef:
05-06-2020 08:12
Oei sterkte!
Als je zegt dat je al veel op je pad hebt gehad en dit de druppel was, is dit dan niet júist het moment om even niet meer door te gaan zoals je gewend bent? Luister naar je lichaam en neem de tijd om te herstellen! :rose:
Dit. En natuurlijk heb je daar geen zin in, begrijpelijk maar ik denk niet dat je veel keuze hebt TO... (been there done that.. maar goed ik wil het topic niet overnemen. Ik ben enkel ervaringsdeskundige, met blijvend letsel)
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk, ik moet nu even aan mezelf denken.
Ben normaal gesproken altijd bezig voor anderen, voel me schuldig als ik ziek thuis zit etc etc.
Nu is het niet anders want het kan gewoon praktisch niet.

Opzich snap ik m'n werkgever wel, ze reageerde verder ook wel ok maar ik weet de toestand van het bedrijf, we zijn echt weer in een onzekere opstartfase na die hele Corona toestand. Maargoed, hier kan ik verder ook niks aan doen.

Ik ga vanmiddag naar de huisarts voor vooral m'n knieen en m'n rug die echt gigantisch pijn doen.
Ik hoop dat er foto's gemaakt worden zodat ik ook gerustgesteld ben dat alles van binnen in orde is.

En dan gelijk even bespreken hoe ik niet tegen de muur opkruip van frustratie, want dit is dus echt even de druppel ;-)
Kuzu schreef:
05-06-2020 11:09
Jullie hebben gelijk, ik moet nu even aan mezelf denken.
Ben normaal gesproken altijd bezig voor anderen, voel me schuldig als ik ziek thuis zit etc etc.
Nu is het niet anders want het kan gewoon praktisch niet.

Opzich snap ik m'n werkgever wel, ze reageerde verder ook wel ok maar ik weet de toestand van het bedrijf, we zijn echt weer in een onzekere opstartfase na die hele Corona toestand. Maargoed, hier kan ik verder ook niks aan doen.

Ik ga vanmiddag naar de huisarts voor vooral m'n knieen en m'n rug die echt gigantisch pijn doen.
Ik hoop dat er foto's gemaakt worden zodat ik ook gerustgesteld ben dat alles van binnen in orde is.

En dan gelijk even bespreken hoe ik niet tegen de muur opkruip van frustratie, want dit is dus echt even de druppel ;-)
Erg herkenbaar, maar je moet ook goed voor jezelf zorgen. Succes bij de huisarts, verstandig dat je gaat.
:hug: :hug: :hug:
S-Meds schreef:
05-06-2020 00:10
de arts vermoedt verschoven rugwervels? wat is dat voor arts? en een letselschadeadvocaat voor wat schaafwonden? kom nou toch

Nee, want jij kan dat zomaar inschatten hoe erg het is. Ze werd geraakt en ze kwam een paar meter verder terecht. Maar jij gaat even vanachter je beeldscherm inschatten dat het allemaal wel meevalt.

Kuzu: ik snap je werkgever ook wel. Maar onthou ook, jij kan hier inderdaad ook niks aan doen. Je hebt jezelf niet voor die auto gepleurd om onder werk uit te komen. Kut voor haar, maar... Het overkomt jou OOK.
Hoop voor je dat ze een foto maken en dat meer rust zal geven.
Wat heftig TO, sterkte. Neem de tijd voor jezelf :hug: Ik ken iemand die ook is aangereden door een automobilist, diegene is zeker een half jaar uit de running geweest.

Hopelijk worden er foto's gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit het ziekenhuis, de huisarts stuurde me direct door voor foto's.
Gelukkig ziet m'n rug er goed uit, de pijn komt vooral van de spieren.
Heb wel kneuzingen in mijn knieen dus dat is wel even een dingetje.
Ren voorlopig nog geen trappen dus...
Kuzu schreef:
05-06-2020 18:48
Net terug uit het ziekenhuis, de huisarts stuurde me direct door voor foto's.
Gelukkig ziet m'n rug er goed uit, de pijn komt vooral van de spieren.
Heb wel kneuzingen in mijn knieen dus dat is wel even een dingetje.
Ren voorlopig nog geen trappen dus...
Gelukkig is je rug oke! Veel beterschap nu :redrose:
Gelukkig van je rug!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt! De ergste spierpijn zou nu aan het bijtrekken kunnen zijn. Doe voorzichtig aan, maar ga ook zeker niet stilzitten. Bewegen is je beste medicijn op dit moment.

Geef je werkgever aan dat niet alleen jij jouw schade kan verhalen op de schuldige, maar dat de werkgever zelf de kosten van de loondoorbetaling vergoed kan krijgen. Dat zal hij dan zelf moeten verhalen, dus wel zelf actie ondernemen. Maar jou je vervelend laten voelen dat hij nu kosten maakt terwijl jij "lekker thuis zit" is niet terecht!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij dat mn rug ok is!

En probeer me nu maar even neer te leggen bij dat het allemaal niet kan zoals ik gewend ben/wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven