Abortus enkel met toestemming van de vader

18-04-2018 16:43 540 berichten
Persoonlijk zou ik een dergelijke nieuwe wet wel iets vinden eigenlijk.

Vandaag een collega, zijn vriendin was zwanger van hem, wilde het niet en liet het weghalen, hij, de vader, had geen enkele inspraak terwijl hij het kind wel graag wilde.

Best heel oneerlijk als je erover nadenkt, een kind is van beide maar het is altijd enkel de vrouw die bepaald. Het "baas in eigen buik" vind ik hierbij niet altijd opgaan, een man kan er niets aan doen dat hij geen zwangerschap kan dragen, dat zou toch niet moeten betekenen dat hij geen enkele inspraak heeft over iets dat net zoveel van hem is als van een ander.

Wat vinden jullie?
Ik twijfel nog, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-04-2018 17:10
Ja joh, je hebt het nu eenmaal niet voor het zeggen hier op het forum.
Uhh spellingsregels gelden overal hoor, niet enkel op dit forum.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
lolapaloeza schreef:
18-04-2018 17:09
Ja natuurlijk, liever helemaal geen ongewenste zwangerschap. maar goed, dingen lopen soms anders.
Klopt maar dan nog beslis ik en alleen ik wat er in en met mijn lijf gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Lekker makkelijk dit; eens met iedereen!

Rot voor die man. Maar stel dat jouw voorstel wordt aangenomen: dan geeft hij dus geen toestemming. En dan? Dan moet die vrouw verplicht zwanger zijn en het kind baren? Het is ook niet zo dat dat kind dan gewenst is (fijn voor het kind...) en echt goed voor de relatie lijkt me dit ook niet.
Dus zelfs los van recht op zeggenschap over het eigen lichaam (wat mij betreft op zichzelf al reden genoeg is), is het geen goed idee om de beslissing bij de vrouw weg te halen.
What a nuanced anxiety
Een man heeft geen enkele stem als het om een zwangerschap gaat. Je kan niemand dwingen om een abortus te laten doen. Hoe afschuwelijk is dat dan.

Jammerdebammer, maar een man trekt hier gewoon altijd altijd aan het kortste eind.
Nouschi schreef:
18-04-2018 17:12
Uhh spellingsregels gelden overal hoor, niet enkel op dit forum.
Dan zal je het er wel vreselijk druk mee hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik ben benieuwd hoevaak TO al in verwachting is geweest
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ja zo'n man heeft vast ook psychische problemen als de vrouw tegen zijn wil het kind laat weghalen.
En je scheept het kind ook op met een mogelijk psychisch probleem omdat het niet gewenst is door de vader.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-04-2018 17:15
Dan zal je het er wel vreselijk druk mee hebben.
Pfffffffffffffffffffff.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Bohemia schreef:
18-04-2018 17:14
Een man heeft geen enkele stem als het om een zwangerschap gaat. Je kan niemand dwingen om een abortus te laten doen. Hoe afschuwelijk is dat dan.

Jammerdebammer, maar een man trekt hier gewoon altijd altijd aan het kortste eind.
:-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn buik, mijn keuze.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ga er vanuit dat dit einde relatie is.
Cateautje schreef:
18-04-2018 17:16
:-D
Ohja, zo kan je die zin ook nog lezen. :rofl:
Nouschi schreef:
18-04-2018 17:12
Uhh spellingsregels gelden overal hoor, niet enkel op dit forum.
Snel! Bel de politie!! :O
lolapaloeza schreef:
18-04-2018 17:15
Ja zo'n man heeft vast ook psychische problemen als de vrouw tegen zijn wil het kind laat weghalen.
En je scheept het kind ook op met een mogelijk psychisch probleem omdat het niet gewenst is door de vader.
Daar zal de man het vast wel moeilijk mee hebben maar op een andere manier.
Hij wordt niet gedwongen iets lichamelijks te ondergaan met gevaar voor eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou iemand een kind willen met iemand die dat niet wil? Krijg je alleen maar ellende van. Laat die man lekker een vrouw zoeken die wel kinderen wil met hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor baas in eigen buik.
Wel vind ik dat er een wetgeving zou moeten zijn dat als een man heel duidelijk (binnen de abortus termijn) aan vrouw aangeeft een kind absoluut niet te willen, dan niet door moeder erna voor alimentatie kan worden aangekeken.
Maar dat is weer een andere discussie en volgens mij is dat ook best controversieel :)
-
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-04-2018 17:22
Daar zal de man het vast wel moeilijk mee hebben maar op een andere manier.
Hij wordt niet gedwongen iets lichamelijks te ondergaan met gevaar voor eigen leven.
Dit..

Ik kies zelf wat er gebeurd met mijn lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook niet helemaal voor me hoe het zou moeten als de vrouw geen abortus zou mogen ondergaan als de man dat niet wil.

Dan blijft ze dus zwanger, baart het kind en staat het dan af aan de man die het vervolgens in z'n eentje opvoedt? Zoiets?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Hangt ervan af.

Binnen een stabiele langdurige relatie (huwelijk, wettelijk samenwonend, ...) vind ik het eventueel nog wel een idee dat er rekening gehouden moet worden met de mening van de vader.
Desnoods draait de boel op een scheiding uit en voedt vader het kind alleen op.
Met vanaf dag 1 kunstvoeding.

(Uiteraard komen er in dit geval harde afspraken op papier. VOOR de termijn dat abortus niet meer mogelijk is.)

Al de rest: Eigen keuze.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 18-04-2018 17:34
19.04% gewijzigd
tonkje schreef:
18-04-2018 17:28
Ik zie ook niet helemaal voor me hoe het zou moeten als de vrouw geen abortus zou mogen ondergaan als de man dat niet wil.

Dan blijft ze dus zwanger, baart het kind en staat het dan af aan de man die het vervolgens in z'n eentje opvoedt? Zoiets?
Nee, tuurlijk niet! Hij eist ook nog eens vier jaar borstvoeding. Wat dacht jij...
tonkje schreef:
18-04-2018 17:28
Ik zie ook niet helemaal voor me hoe het zou moeten als de vrouw geen abortus zou mogen ondergaan als de man dat niet wil.

Dan blijft ze dus zwanger, baart het kind en staat het dan af aan de man die het vervolgens in z'n eentje opvoedt? Zoiets?
Of wordt het een ouderwetse omgangsregeling van 1 weekend om de 14 dagen bij pa?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
18-04-2018 17:29
Nee, tuurlijk niet! Hij eist ook nog eens vier jaar borstvoeding. Wat dacht jij...
O ja, op zijn minst. En waarschijnlijk vindt hij ook dat een kind het beste af is bij de moeder, die uiteraard geen werk heeft oid en een 100% thuisblijfmoeder zal zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
18-04-2018 17:31
O ja, op zijn minst. En waarschijnlijk vindt hij ook dat een kind het beste af is bij de moeder, die uiteraard geen werk heeft oid en een 100% thuisblijfmoeder zal zijn.
Yep, en waar hij het liefst niets aan bij hoeft te dragen.
En moet de mannelijke partner ook toestemming gaan geven als de vrouw anticonceptie wil gebruiken of als ze zich wil laten steriliseren?
Want dan komen er ook geen baby's terwijl de man dat wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven