Adopteer een kip

14-12-2007 19:46 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan? www.adopteereenkip.nl

Voor 30 euro kun je een kip adopteren, een biologische welteverstaan, en wat krijg je dan: een certificaat dat de kip "uw adoptiekip" is, 6 eitjes per maand en een goed gevoel. Als het goed is... want;

Zes eitjes per maand... een kip legt (bijna) elke dag eieren! dus dat zijn 24 eieren per maand, gaan ze dan 1 kip 4x laten adopteren?

Natuurlijk een hartstikke slimme marketing truc!! Maar is dit niet weer een verkeerd signaal over de dierlijke productie? Veel kinderen denken toch al dat melk uit de fabriek komt... en dadelijk gaan ze ook nog denken dat een kip maar 1 of 2 eieren per week legt...

Waar maak je je druk om zou je zeggen... inderdaad waar maak ik me druk om... Toch vind ik het een verkeerd beeld uitdragen.

Wat vinden jullie hiervan?
For sale: Guitar. No strings attached.
Nee soundpost, ik vind het wel een beetje hypocriet.

Ik snap niet dat je commentaar hebt op anderen terwijl iedereen wel ''oneerlijke'' producten in huis heeft. Je kunt nou eenmaal niet alleen maar biologische produkten kopen, vergetariër zijn, eerlijke producten kopend ie niet door kinerarbeid tot stand zijn gekomen. Daarom snap ik niet dat je commentaar hebt op anderen. Tenzij je zelf perfect bent natuurlijk, maar ik ken niemand die dat is. Snap daarom niet zo dat je geen gewone eieren mag kopen, en het perse scharreleieren moeten zijn of biologische, maar dat je daarnaast zelf ook dingen doet die milieubelastend zijn.

Oh en ik vind zéker dat alle beetjes helpen. Ik vind mensenwelzijn alleen niet minder belangrijk dan dierenwelzijn.
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 15-12-2007 22:26
Reden: beetje aangepast.
% gewijzigd
.
anoniem_17202 wijzigde dit bericht op 15-12-2007 22:37
Reden: .
% gewijzigd
Volgens mij kan Shining wel goed berichten editen, alleen snapt ze de gedragscode niet...
hmm, dat vind ik ook wel bizar, Shine.
AgentL, je mag ook tégen me praten hoor i.p.v. over me. Vind ik ietsje fijner.

Snap je dat?

Ja, ik vind je commentaar inderdaad hypocriet.
quote:Antonio schreef op 15 december 2007 @ 16:31:

Ik kreeg dit via familie met de sint. Wat moet ik ermee, met dit groenlinkse gedoe? Dat ze nog 30 euro voor deze flauwekul hebben neergeteld, zonde!

Ik ga dus niet naar een natuurwinkel om 6 eitjes op te halen, ik heb daar geen tijd voor, ik haal wel scharreleieren bij de buurtsuper.
quote:mamzelle schreef op 15 december 2007 @ 22:50:

hmm, dat vind ik ook wel bizar, Shine.

Wat snap je niet Mamz?

Weet je, ik hou er niet van als er over me gepraat wordt snap je? Maar nou is dat bij jullie inmiddels vanzelfsprekend.
Je hebt een felle beschuldiging naar Agent wegge-edit. Dat maakt de discussie onoverzichtelijk en ik denk dat als je eenmaal een woord hebt uitgesproken, dat je daar ook gewoon de gevolgen voor neemt.

En ik denk dat ik op mijn eigen topic een mede schrijfster mag attenderen als er iets aan haar gericht wordt.
jullie ? wie is jullie ?
Pff wat een ophef hier over bio eieren kopen EN bij de ikea sjoppen, nou nou, een wereldzonde inderdaad.

En het haal maar meteen "bij hullie en lullie" erbij is ook erg makkelijk de laatste tijd hierzeau. Jakkes.
Tuurlijk mag dat, beetje scheinheilig alleen.

Ik heb een felle beschuldiging aan Agent wegge-edit? Kun jij haar gelijk even vertellen toch waar ik haar van heb beschuldigd toch?
En wie bedoel jij met 'jullie'?

En ik weet dat je hier meeleest, en dat je bij het NIET-groepje meeleest, dus ik had het wel degelijk tegen jou.

Ik snap alleen niet waarom jij eerst iets post en het vervolgens weer weghaald. Aan de reacties van Sounpost en Sarah2ndlife te zien ging het over mijn IKEA-aankopen.

Als jij gisteren mee hebt zitten lezen in het NIET-groepje dan heb je kunnen lezen dat ik heel bewust bij de H&M een truitje heb gekocht die in Turkije is gemaakt, en het truitje uit Cambodja heb teruggehangen.

Ik ben me wel degelijk bewust van wat ik koop, en waar het vandaan komt.

En je hebt gisteren ook kunnen lezen dat ik graag biologisch vlees wil kopen maar dat ik mijn portemonnee laat beslissen, aangezien ik nog student ben.

Maar goed, ik hoef me naar jou toe helemaal niet te verantwoorden Shining, zolang ik mijn aankopen voor mezelf als praktisch idealist maar kan verantwoorden.
Heel erg laf shining... erg jammer!
AgentL, ik heb helemaal niet zitten meelezen in het nietgroepje,ik lees er af en toe wel eens mee ja. Maar ik hoef er niet eens te lezen nadat ik jou zag terugkomen op dit topic. De link is snel gelegd.

Geniet van je truitje en je biologische eieren.
Shine, ik denk dat je heel goed in staat bent om zelf die woorden weer op te schrijven. De strekking is anyways uit de posts van anderen wel duidelijk.
Dat zou dan betekenen dat commentaar op elkaars gedrag niet meer mogelijk is, binnen jouw redenatie Shining. Nog even en we moeten de wereld maar nemen zoals hij is, zonder verandering of verbetering of idealen desnoods.

Vind ik vreemd, wat de een belangrijk vind hoeft dat voor de ander niet te zijn. Mag je best wat van zeggen, zonder dit hypocriet te noemen. Kan de ander dan wel weer op antwoorden of eigen prioriteiten aangeven..

Maar eigenlijk vind ik de discussie lastig worden, wilde je post met kritiek op Agent's ikea-voorkeur en je kinderarbeidverweer nog ns lezen en nu is een deel weg. Waarom?
mmm, beetje traag en beetje mosterd mschien...
Ach, weet je, klets maar raak, is inmiddels heel normaal.
Dus nu mag ik ook al niet meer terugkomen op topics waar ik al eerder op heb geschreven? Buiten het feit om dat Mamz me er op attendeerde. Ik had je reactie vroeg of laat toch wel gelezen, omdat ik dit een interessant onderwerp vind en dit topic in de gaten hou.
chicken?
Ik laat in elk geval mijn woorden staan.
quote:shining schreef op 15 december 2007 @ 23:01:

AgentL, ik heb helemaal niet zitten meelezen in het nietgroepje,ik lees er af en toe wel eens mee ja. Maar ik hoef er niet eens te lezen nadat ik jou zag terugkomen op dit topic. De link is snel gelegd. Geniet van je truitje en je biologische eieren.topics linken daar heb je een nieuw topic voor !!!
? Een deel kan ik nu niet volgen, ken t niet-groepje niet en of dat nou wel of niet goed is weet ik nietterdepiet.

Maar ik vind dat ik je een normale vraag stel Shining, namelijk waarom een deel is weggehaald en mijn reacties nu in het luchtledige lijken te hangen.
de lucht

is

ledig

als ik iemand

beledig
Wauw..zal ik dan effe on-topic gaan voor de verandering Heb die bio-kip weleens voor mn zusje geadopteerd...aangezien zij ook met hetzelfde erfelijke virus is besmet, nl: praten als een kip zonder kop.

Ik ben het met TO eens dat het misschien niet een heel net kerst-cadeau is..maar als pluim is het toch wel een redelijke nette actie die ook nog eens een beetje aandacht vraagt voor het goede doel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven