Advies bruiloftfeest

27-01-2020 00:22 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben op zoek naar wat advies, aangezien ik zelf nog niet zo vaak op bruiloften ben geweest, maar wij in september zelf gaan trouwen.

Wij hebben nu twee aanbiedingen gekregen: één een all in prijs voor een feest van 5 uur (20.30-01.30) voor 120 gasten en één ook voor 120 gasten, maar waarbij we alleen de eerste 3 uur (dus tot 23.30 uur) incl alle dranken hebben en de laatste 2 uur op nacalculatie. Deze laatste optie is goedkoper bij de grens dat die laatste 2 uur gemiddeld 100 gasten 5 drankjes afnemen, dus dat 20 gasten eerder vertrekken.

Mijn vraag, aangezien ik amper bruiloftsfeesten heb meegemaakt, wat is wijsheid? Qua kosten durf ik het beiden aan, maar het zou natuurlijk mooi zijn als van tevoren enigszins in te schatten is wat de goedkoopste optie is.

Ik snap dat dit afhankelijk is van onze eigen groep, maar wat zijn jullie ervaringen? Blijven mensen over het algemeen tot het eind, omdat het een bruiloft is en geen normaal verjaardagsfeest? En zijn 5 drankjes gemiddeld voor 2 uur (zitten ook wat oudere mensen en natuurlijk bob's bij) te weinig om als inschatting mee te nemen? Zo ja kan ik beter voor de all in optie gaan.

Ik hoor het heel graag!! Bedankt!
Anneloor
Wij hebben het op nacalculatie gedaan en waren zo’n 800 euro goedkoper uit. De hapjes zaten trouwens niet in het afkoopbedrag, die betaalden we apart. Overigens kosten afkopen wel wat meer dan 25 euro. Maar ja populaire dus dure locatie.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
27-01-2020 13:39
Ik ga het nog even checken maar volgens mij kan je bij onze locatie gewoon de hele avond door koffie bestellen aan de bar, dus dan zouden gasten dat ook voor het einde nog kunnen doen.

Lekker koffie bij de pizza :proud:
het wordt ook wel als "oprotmiddel" gebruikt, als de koffie komt, weet je, dat je weg moet
Koffie is inderdaad een duidelijk en toch beleefd oprotmiddel. Werkt prima om de zaal leeg te vegen.
Ik heb 1000x liever friet dan koffie.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
27-01-2020 14:03
Ik heb 1000x liever friet dan koffie.
niks mis met beiden
eerst friet en koffie toe en dan naar huis
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
27-01-2020 13:03
Ik lees hier van alles over koffie. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er koffie wordt geschonken aan het einde van een bruiloft.
Nu zit ik te twijfelen of ik dat zou moeten toevoegen aan de onze :proud:
Doe het maar want anders lees je het volgend jaar terug op het topic over bruiloften. :P

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt en ook niet dat er nog wat te eten kwam als oprotsignaal.
Alle reacties Link kopieren
Eten wel, friet of pizza, maar meestal een uurtje voor het einde. Dus niet als oprot moment.
Moonnn schreef:
27-01-2020 08:02
Ik heb alles inclusief gedaan en die laatste uurtjes gingen bij ons heel hard met drinken.
Horeca trucje. Een drankje, tijdje wachten en dan heel snel achter elkaar aanbieden. Na 3 drankjes willen de meesten even niet meer. Die tijd valt nog in je uren. Daarna krijgt men weer dorst en gaat het weer hard, wat gewoon geschreven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Jeeetje wat veel reacties, bedankt allemaal voor het meedenken!!

We hebben er inderdaad voor gezorgd dat er 5 hapjes komen en een frietje een uur voor het einde, dus dat moet goed komen! Aan koffie had ik niet gedacht, maar dat is nog niet zo gek inderdaad voor de gasten die van ver komen.

Hebben jullie nog andere tips die we echt niet mogen vergeten? Misschien nog even het topic Afschuwelijke bruiloften doorlezen om te kijken hoe het niet moet :-]

Het is op een vrijdag, dus mensen zullen inderdaad meer drinken dan op een doordeweekse dag.
Ik heb de gastenlijst nog eens doorgenomen, ik denk dat we op zo'n 15-20 zware drinkers uitkomen en dat de rest inderdaad wel meevalt. Twee flessen wijn op een avond klinkt inderdaad wel heel erg veel als gemiddelde. Ik denk dat we de gok voor nacalculatie dan toch gaan wagen!
Nogmaals bedankt! :thumbsup:
Is je locatie op fietsafstand, of gaan de meeste gasten met de auto komen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven