advies gevraagd

09-08-2014 10:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een heel klein probleempje en vraag me af wat jullie in dit geval zouden doen.

Om bij te verdienen poets ik nu ongeveer een jaar bij een gezinnetje met 2 kleine kinderen.

Afgelopen week heb ik daar gepoetst en een dag later krijg ik een appje van dat vrouwtje, of ik haar oplader tijdens het poetsen ben tegen gekomen.

Nu heb ik het gevoel alsof zij denkt dat ik m heb meegenomen. Zal ik dit ook zo tegen haar zeggen of hier verder niet meer op ingaan?

Ik weet van me zelf dat ik bepaalde dingen nogal snel persoonlijk aantrek, terwijl de andere persoon dit helemaal niet zo bedoelt.

Groetjes Sally
Ze is hem kwijt en vraagt jou of jij hem hebt gezien. Waarom denk jij gelijk dat je beschuldigd wordt van diefstal?

Dat vind ik veel vreemder dan haar vraag.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En je hebt nog niet geantwoord?
Het is een hele normale vraag van haar. Heb je nog niet geantwoord?

"Nee, heb ik niet gezien" is voldoende.

Misschien erbij zetten dat dat volgende keer extra zal opletten of je hem wel ziet.
En een oplader is nou niet echt een item om te stelen hè.
Is toch een normale vraag? Jij maakt daar schoon dus als ze em kwijt is ben jij degene die misschien wel weet waar die ligt of die em opgeruimd heeft. Slecht geweten dat je je dat gelijk zo aantrekt?
Ze kan toch gewoon oprecht vragen of je hem gezien hebt? Ik vraag het ook zo vaak aan mijn echtgenoot, dan is het ook volkomen informerend en geen impliciete beschuldiging.

Dus als je hem niet hebt gezien, app je: nee, ik kan me niet herinneren hem gezien te hebben. En klaar ben je!
quote:Fame schreef op zaterdag 09 augustus 2014 10:18 En een oplader is nou niet echt een item om te stelen hè.

Koop je voor een paar centen bij de Action.

Ga weken aan je onzekerheid. Voor jezelf.
Zij vraagt dat omdat jij meer in detail haar huis hebt gezien tijdens het poetsen dan zijzelf. En zij weet waarschijnlijk gewoon niet meer waar ze hem heeft neergelegd, of ze denkt dat haar man of kinderen hem verplaatst hebben. Of jij, om goed te kunnen stoffen.
Waarschijnlijk denkt ze dat je de oplader tijdens het schoonmaken hebt opgeruimd/ergens anders hebt neergelegd. Niet teveel spoken zien TO.

En als je nog niet gereageerd hebt zou ik er heel snel een belletje aan wagen. Als je normaal gesproken wel snel reageert en nu niet wekt dat natuurlijk wel argwaan!
Jeetje, je kan het jezelf ook moeilijker maken dan het is zeg
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zo herkenbaar, ik heb dat ook altijd als mijn poetsadres iets kwijt is en mij vraagt of ik het ben tegengekomen. Ik denk dan ook altijd dat zij denken dat ik het heb meegenomen.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben idd erg onzeker en vat snel iets negatief op, vandaar dat ik het er hier op heb gezet.

Ik had meteen terug geappt dat ik niks ben tegen gekomen. Maar het bleef aan me knagen vandaar...
@biefstuk frustrerend is dat hè.
Ze komt hem vanzelf wel een keer tegen.

Ze moet beter op haar spullen letten.
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 09 augustus 2014 @ 11:47:

Ze komt hem vanzelf wel een keer tegen.

Ze moet beter op haar spullen letten.Ook een vrolijk goedemorgen onderdeurtje! Bij jou is er nooit iets misplaatst begrijp ik? Geen hulp die dingen voor je opbergt en geen kinderen die mama helpen opruimen (als in: alles gewoon lukraak in laatjes, dozen, bakken en kasten stoppen)?
Mij wordt het niet eens gevraagd. Mij wordt medegedeeld dat er iets weer mijn schuld was..

Zoon is iets kwijt, vraagt het aan moeder en die antwoord: Dat zal Pandabeertje wel gehad hebben, geef haar maar de schuld!

Uiteraard in goede omgang hoor. Is makkelijker ondanks dat het vaak niet in mijn handen geweest is.

Ik heb al jaren vele poetshuisjes. En er gebeurd vaak dat de poets was verplaatst dus maak er niet veel van. Gewoon antwoorden.
Ik sms onze schoonmaakhulp heel vaak of ze iets gezien heeft, het is nooit in mij opgekomen dat ik haar daarmee ongemakkelijk zou kunnen laten voelen.
Ik heb zo vaak aan mijn hulp gevraagd of ze iets tegengekomen was (tot mijn paspoort toe) Die kon er alleen maar om lachen dat ik weer eens iets kwijt was.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ik zou de vraag gewoon interpreteren zoals hij gesteld is: namelijk, heb jij haar oplader gezien?

Ik weet niet wat je er nog verder allemaal bij wilt verzinnen en waarom
Mijn hulp ruimde in het begin ook wel eens iets op een andere plek op. Vroeg ik haar ook wel eens via de app. Niets mis mee. Wende vanzelf

;)
Raar dat je je meteen voelt aangesproken. De meeste hulpen hebben de neiging om dingen op een andere plaats neer te zetten of te leggen, niet opzettelijk maar je kunt niet alles onthouden, ik merk dat bij mijn moeder ook, die is altijd van alles kwijt als de hulp is geweest. Als ik dan ga zoeken ligt het voorwerp op een heel andere plaats. Nadat ik vorig jaar ernstig ziek was en tijdelijk hulp had was ik mijn halve (bij wijze van spreken) keukenuitrusting kwijt en allerlei dingen uit de badkamer. Uiteindelijk heb ik alles weer teruggevonden op plaatsen waar ik het zelf nooit zou neerleggen.
verba volant, scripta manent.
@sally: ik probeer al wat minder "voor anderen te denken" (zoals mijn vriend dat zo mooi zegt) maar dat is verdomd moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven