afschuwelijke bruiloften en andere partijen

24-11-2006 15:46 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand schreef op topic nummer 457 "hoeveel geef je op een bruiloft " dat sommige feesten zó erg zijn dat ze eigenlijk jou hadden moeten betalen om te komen ( okee , redelijk vrije interpretatie )

Nou, shoot ........ vertel je afschuwelijke verjaardagervaringen waarbij iedereen in een kringetje aan de HEMAtaart zit en oma over haar aambeien begint .....

Vertel hier over je aanwezigheid op het meest smakeloze bruidspaar ooit .......
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De volgorde is inderdaad raar.

En ze kunnen inderdaad beter communiceren.

En inderdaad was de catering (zo te lezen) bagger.

Maar om er nou zo over te vallen vind ik overdreven.

Er gaat wel degelijk getrouwd worden, en er volgt niet ook nog eens een trouwfeest waar ze op moeten komen draven.

"Want wij dachten: 'Goh leuk, ze trouwen op een alternatieve locatie'. Nee dus, burgerlijk huwelijk zou later, in besloten kring plaatsvinden."

Als het nu wel "verlovingsfeest" had geheten, en de rest was hetzelfde geweest (later trouwen in besloten kring), was je dan gegaan?

Zo ja, had je dan een cadeau meegenomen? In hoeverre was het dan anders geweest dan nu?
Ik heb het begrepen dat het (aanstaande) bruidspaar een pre-bruiloft had gegeven zonder dat er dus daadwerkelijk getrouwd werd (dus een soort verlovingsfeest of wat dan ook), maar dat werd niet van te voren gecommuniceerd. Het komt op mij over alsof ze wel vast de cadeaus wilden hebben, maar niet alle genodigden ook bij de bruiloft wilden hebben. Vind het een aparte constructie en begrijp niet wat hier de toegevoegde waarde van is, behalve dan alvast (extra) cadeaus ontvangen.
Ik vind het ook een rare constructie.

Alsof je het cadeaugeld nodig hebt om de bruiloft te betalen.

Anders zie ik geen andere reden om het feest niet gewoon nà het huwelijk te doen.

Dat is op de uitnodiging ook veel makkelijker en duidelijker.
quote:OmeHenk schreef op 05 december 2016 @ 11:11:

In kleedkamer van elftal broer laat een van de jongens de trouwkaart van zijn aanstaande huwelijk rondgaan. Zegt een van de andere jongens: "o, daar ben ik ook nog overheen geweest!".

Oooh wat erg! Maar ook grappig

Hoe reageerde de bruidegom to be?
Wat stond er in de uitnodiging warvoor het feest was?

Echt een uitnodiging voor de bruiloft? Of voor een feest om de bruiloft te vieren? Hoe precies stond het omschreven?
Ik weet het niet meer, weggegooid. Ik weet nog wel dat er stond: Het bruidspaar zal rond xx.xx aankomen bij xxxxx in xxxxx. Aansluitend receptie en gelegenheid om het bruidspaar te feliciteren.

Als je dan niet echt gaat trouwen, ga dan ook niet van een bruidspaar spreken.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
quote:Zanahoria schreef op 05 december 2016 @ 12:54:

[...]

Oooh wat erg! Maar ook grappig

Hoe reageerde de bruidegom to be?

Not amused.

Leuke bruiloft was in studententijd. Bruidspaar had vrienden gevraagd gerechten te maken die ze bij hen gegeten hadden. Vervolgens werd in de kerk meegedeeld dat een ieder die aanwezig was, uitgenodigd werd om mee te eten. Zo kan het dus ook in gristelijke kringen.

Ken ook de bruiloften waar (oud)tantes zuur zitten te kijken bij stukjes. In Echteld hebben ze daar een uitstekende locatie voor.

Mijn broer sneed een stukje van zn oor af bij scheren s ochtends op zijn eigen trouwerij. Voornamelijk vel gelukkig.

Bruiloft familielid, begin 20. Jaar ervoor verklaarde ze er niet aan toe te zijn om te trouwen. Zaten we een jaar later op die bruiloft. Het was al avond en zij bijna huilen omdat er vlek op jurk zat. Waarschijnlijk heeft ze haar schoonzus te snel af willen zijn, die trouwde twee maanden later. Schoonzus is nog steeds getrouwd, zij ligt wrs in de derde echtscheiding.

Wat grappig was, is dat zijn beste vriend een half uur van te voren een act in elkaar heeft gedraaid die erg komisch was en een paar enorme waarheden inzaten waar zij slecht uitkwam. Onder andere dat ze geen interesse in haar aanstaande had, totdat ze erachter kwam dat hij een beroepsgroep inging waar bakken met geld worden verdiend.

Ach, ze heeft het twee keer opnieuw gedaan inclusief witte jurk, derde keer zal een heel leuk feest zijn geweest.

Ik doe alleen leuke feesten

Behalve moeders bruiloft. Grote chaos. Ze zei dat ze een bijna gele jurk had, die bleek bijna wit. Ook pas s avonds laat eten krijgen en dan vergeten dat je dochter al heeeeel lang vegetarier is. Ze zat in tweede puberteit, maar wentelde alle beslissingen af op haar man.

Was relatief snel nadat vader was overleden, dat maakt het ook niet makkelijk.
Yes, dat riekt naar list en bedrog.
Jubileumfeest op werk. Gezellig, twee jubelarissen mochten een groep mensen uitnodigen voor koud/warm buffet.

Vrouwelijke collega leek het wel een goed idee om uitgebreid te gaan staan tongzoenen met haar man in de rij voor het buffet. We hadden ineens minder trek.
Afgelopen zondag naar een kerkdienst waar een huwelijk opnieuw ingezegend werd (waarom?). Op de uitnodiging stond dat er na de dienst gegeten werd en als kadotip een envelopje.

Ok, wij de dienst uitgezeten. Drukte van belang, veel mensen met een groot gezin en laag niveau. Er ging zelfs een kind tijdens de preek met zijn wheelys oefenen in de zaal

Maar goed, na een uur zitten kwam "De Ceremonie". Bruidspaar werd aamgekondigt, mochten beide vertellen waarom ze elkaar na 14 jaar nog steeds geweldig vonden en elkaar de ringen weer omdoen. Daarna nog een gebed en een lied en klaar waren we.

Op naar het eten. Elk 1 kopje dunne soep en een halve sandwich. En we mochten daarna gelijk het "bruidspaar" feliciteren en de envelop overhandigen.
Ik ben blij dat ik mijn bruiloft nog niet tegen ben gekomen :-)
quote:Pepermint_Patty schreef op 05 december 2016 @ 17:45:

Afgelopen zondag naar een kerkdienst waar een huwelijk opnieuw ingezegend werd (waarom?). Op de uitnodiging stond dat er na de dienst gegeten werd en als kadotip een envelopje.

Ok, wij de dienst uitgezeten. Drukte van belang, veel mensen met een groot gezin en laag niveau. Er ging zelfs een kind tijdens de preek met zijn wheelys oefenen in de zaal

Maar goed, na een uur zitten kwam "De Ceremonie". Bruidspaar werd aamgekondigt, mochten beide vertellen waarom ze elkaar na 14 jaar nog steeds geweldig vonden en elkaar de ringen weer omdoen. Daarna nog een gebed en een lied en klaar waren we.

Op naar het eten. Elk 1 kopje dunne soep en een halve sandwich. En we mochten daarna gelijk het "bruidspaar" feliciteren en de envelop overhandigen.Oooh wat erg! Zo'n onzin dat opnieuw inzegenen, en als je dat dan per sé wilt, doe het dan gewoon voor jezelf. Bovenstaand voorbeeld lijkt er toch echt op dat het 't vooral om het geld is te doen, treurig.
Laatst bij een bruiloft geweest waar de bruid tijdens de speech van haar vader niet lekker werd en de zaal uit holde . Daarna kwam ze weer terug, om daarna direct na de eerste dans naar haar kamer te gaan. Ze kwam rond middernacht weer terug. Ze heeft dus haar halve bruiloft gemist, ik vind het zo sneu .
quote:Taralina schreef op 05 december 2016 @ 19:00:

[...]

Oooh wat erg! Zo'n onzin dat opnieuw inzegenen, en als je dat dan per sé wilt, doe het dan gewoon voor jezelf. Bovenstaand voorbeeld lijkt er toch echt op dat het 't vooral om het gekd is te doen, treurig.Dat idee hadden wij ook al. Ze hebben wel een envelop van ons gekregen met een kaart daarin met een mooie bijbeltekst. Ik ga er geen geld aan spenderen.
quote:Pepermint_Patty schreef op 05 december 2016 @ 20:11:

[...]

Dat idee hadden wij ook al. Ze hebben wel een envelop van ons gekregen met een kaart daarin met een mooie bijbeltekst. Ik ga er geen geld aan spenderen.

Logisch! Als er echt een feest wordt gegeven is het wat anders, maar dit komt echt over als cadeautjes verzamelen.

Toevallig een bijbeltekst over de 7 zonden :D?
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Wel leuk: bruiloft waar iedereen bleef overnachten. Moest zoeken naar de bruid. Ze had een grijze jurk aan

DJ ging aan de slag en bruid ging weg. Kwam terug in spijkerbroek en sneaker

(Tvp is zo saai)
quote:anoniem051220161951 schreef op 05 december 2016 @ 11:11:

In kleedkamer van elftal broer laat een van de jongens de trouwkaart van zijn aanstaande huwelijk rondgaan. Zegt een van de andere jongens: "o, daar ben ik ook nog overheen geweest!".
quote:Pepermint_Patty schreef op 05 december 2016 @ 20:11:

[...]

Dat idee hadden wij ook al. Ze hebben wel een envelop van ons gekregen met een kaart daarin met een mooie bijbeltekst. Ik ga er geen geld aan spenderen.
Toch raar dat er mensen een lege envelop geven.

Dan geef je toch minimaal een bosje bloem of een flesje wijn?
quote:Troeteltje schreef op 06 december 2016 @ 08:20:

Toch raar dat er mensen een lege envelop geven.

Dan geef je toch minimaal een bosje bloem of een flesje wijn?

Ik ga er even vanuit dat Peppermint Patty dacht naar een echt verlovingsfeest/bruiloft te gaan, dan vind ik het ook best bijzonder dat je alleen een kaart geeft en geen cadeau.

Of heb je tijdens het feest je envelop aangepast?

On topic: hier in België is een bruiloft niet geslaagd als de Conemara, inclusief gezwaai met zakdoeken/servetten niet gedraaid wordt

Connemara, klikkie doen
quote:MonicaG schreef op 06 december 2016 @ 08:54:

[...]

On topic: hier in België is een bruiloft niet geslaagd als de Conemara, inclusief gezwaai met zakdoeken/servetten niet gedraaid wordt

Connemara, klikkie doen

Half België (mezelf incluis) vindt dat gezwaai verschrikkelijk, hoor .

Alleen blijven ze 't maar draaien op trouwfeesten.

Ik doe pertinent nooit mee.

De zakdoeken of servetten moeten ook persé wit zijn, trouwens.

Geen idee welke idioot het ooit bedacht heeft ...
Ik vind het vooral een oorwurm, die Connemara, maar op een bruiloft hoort het er ergens wel bij vind ik
Ik heb bij de herinzegening gewoon een pakje enveloppen gekocht, zonder inhoud. Want daar ging het puur om. Daar doe ik dan expres niet aan mee. Het voelde of ze deze dienst geregeld hadden omdat 1 van de 2 overspel had gepleegd. En de dominee bleef maar benadrukken dat ze nogal trouw waren. Heb ik zo mijn twijfels bij
Speciaal opgezocht op youtube. Ik vind het een grappige gewoonte. Beter dan stomme stukjes.
quote:MonicaG schreef op 06 december 2016 @ 08:54:

[...]

Ik ga er even vanuit dat Peppermint Patty dacht naar een echt verlovingsfeest/bruiloft te gaan, dan vind ik het ook best bijzonder dat je alleen een kaart geeft en geen cadeau.

Of heb je tijdens het feest je envelop aangepast?

Connemara, klikkie doen Ik wist dat het een herinzegening ging. Maar ik weet ook dat het paar nogal op zwart zaad zit. Bovendien zijn ze beiden in hun vorige relaties niet helemaal trouw geweest. We hadden dus echt het idee dat er een een scheve schaats heeft gereden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven