AliExpress ervaringen!?

07-05-2017 21:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje voor mensen die geregeld eens wat op AliExpress bestellen. Ik koop er wel eens mobiele telefoon hoesjes maar nu heb ik make up borstels ect. gezien die ik gewoon moet hebben ook heb ik een handtas gezien nu kom ik uit op een bedrag van €30,58 van verschillende aanbieders.

Nu heb ik wel gehoord dat als je boven de 20 euro uitkomt dat je dan douane kosten moet betalen maar is dat op je totaal bedrag of dat je dat bij 1 aanbieder koopt boven dat bedrag.
Volgens mij voor 1 produkt. Hier meerdere bestellingen gedaan voor meer dan €80 en geen extra kosten.
Dat is alleen bij 1 verzending, dus 1 verkoper. Ik zou de bestelling gewoon plaatsen. Als het per verzending onder de 22 blijft zit je goed .

Pas wel op met merkproducten (namaak), als je met namaak word gepakt kan je een flinke boete krijgen.
Per aanbieder voor zover ik weet (per pakketje dus). Als producten bij elkaar in een pakket verzonden worden geldt de gezamenlijke waarde van dat pakketje inclusief eventuele verzendkosten. Bij verschillende aanbieders krijg je verschillende pakketjes met ieder een lagere waarde.
Tot nu toe nog nooit bij de douane hoeven betalen. Wel is een keer mijn tas onderschept bij de douane, deze heb ik dus nooit gekregen haha..
Ik heb wel extra douane kosten gehad dus ik raad je aan om niet boven de 20 euro uit te komen.
Je koopt toch dingen van verschillende verkopers? Dan boeit het bedrag niet hoor. Gewoon per verkoper niet boven de 20 uitkomen.
Fuck, ik heb daar dus helemaal geen rekening mee gehouden. (met die douanekosten)

Ik heb bij 1 aanbieder voor 45 dollar aan producten gekocht (2 items).

Op hoeveel extra kosten kan ik rekenen, weet iemand dat?
Ik doe altijd allemaal kleine bestellingen. Dus iets in mandje, betalen en dan weer iets. Is ff wat extra werk maar heb zó geen zin om extra te betalen
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 07 mei 2017 @ 21:36:

Ik doe altijd allemaal kleine bestellingen. Dus iets in mandje, betalen en dan weer iets. Is ff wat extra werk maar heb zó geen zin om extra te betalenDat hoeft niet hoor, zolang de dingen in je mandje maar van verschillende aanbieders komen en het bedrag per aanbieder niet boven de 20 euro uitkomt, hoef je pas te betalen als je klaar bent en niet apart na elke aankoop. Ook al is het totaalbedrag 80 euro.
Creativity is intelligence having fun
Dit is inderdaad bij meerdere verkopers.

Ik heb een keer formulieren moeten invullen over het product en de waarde ervan. Hiervoor nooit extra kosten hoeven betalen.

Gewoon meerdere verkopers en kleinere bedragen. Dan zit je wel safe, maar kost wel meer tijd.
quote:Kirby schreef op 07 mei 2017 @ 21:45:

[...]

Dat hoeft niet hoor, zolang de dingen in je mandje maar van verschillende aanbieders komen en het bedrag per aanbieder niet boven de 20 euro uitkomt, hoef je pas te betalen als je klaar bent en niet apart na elke aankoop. Ook al is het totaalbedrag 80 euro.Hmm voor die paar dingen die ik soms bestel doe ik t voor de zekerheid gewoon zo haha
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 07 mei 2017 @ 21:36:

Ik doe altijd allemaal kleine bestellingen. Dus iets in mandje, betalen en dan weer iets. Is ff wat extra werk maar heb zó geen zin om extra te betalenDat hoeft dus niet, zolang je maar bij meerdere verkopers koopt. Je betaald in 1 keer aan meerdere verkopers in je winkelmandje.
quote:LostWandress schreef op 07 mei 2017 @ 21:36:

Fuck, ik heb daar dus helemaal geen rekening mee gehouden. (met die douanekosten)

Ik heb bij 1 aanbieder voor 45 dollar aan producten gekocht (2 items).

Op hoeveel extra kosten kan ik rekenen, weet iemand dat?Houd rekening met 21% van de waarde van je zending (inclusief eventuele verzendkosten) + handling fee van zo'n €13-20.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven