Alleen eten in een restaurant

16-06-2018 18:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: alleen uit eten. Wie doet dit wel eens? Vond je het leuk of toch een beetje raar? Wat doe je als je op je eten moet wachten? Krijg je een leuk plekje bij de keuken of word je weggestopt naast de toiletten?
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
17-06-2018 09:11
Als noodzakelijk kwaad -ik moet toch de deur een keer uit/ ik moet nu eenmaal eten/ ik ben in een vreemde stad en bestellen is geen optie- kan het natuurlijk, maar als leuk uitje?! Mooie jurk aan, geld mee, kwart voor zeven met de fiets en leuk alleen uit eten? Echt niet.

Dat is het bij mij ook niet. Ik ga ergens alleen eten omdat ik ergens alleen bén, of omdat ik geen zin heb om te koken (en thuisbezorgen te lang duurt/andere kwaliteit heeft) of omdat ik trek heb in overheerlijke spareribs van het restaurant wat niet aan thuisbezorgen doet.

In dat laatste restaurant hebben ze een grote tafel en er wordt gevraagd of je daar wil zitten. Er zitten vaak meerdere alleen-eters en dan kan het een gezellige maaltijd worden. En als je het niet wilt, krijg je een tafeltje alleen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ga ook niet opgedirkt naar 'n restaurant. Waar je met gezelschap langer tafelt, kom ik in m'n eentje gewoon voor 'n lekkere (snelle) maaltijd. Maar op reis komt 't ook voor dat ik 's avonds pizza mee neem naar m'n kamer of iets van roomservice laat komen. Maar net waar ik zin in heb.
redbulletje schreef:
17-06-2018 10:44
Ik ga ook niet opgedirkt naar 'n restaurant. Waar je met gezelschap langer tafelt, kom ik in m'n eentje gewoon voor 'n lekkere (snelle) maaltijd. Maar op reis komt 't ook voor dat ik 's avonds pizza mee neem naar m'n kamer of iets van roomservice laat komen. Maar net waar ik zin in heb.
Zo doe ik het ook ja.
Heb daarnaast ook n paar restaurants waar ik inmiddels het personeel ken dus dan is de drempel ook weer lager als het een keer alleen is.
Ik ben nog nooit in mijn eentje uit eten geweest. Zelfs nog nooit ergens alleen koffie gedronken. Laatst was ik aan het winkelen en ik moest naar de wc. Ik dacht van zal ik dan ergens wat gaan drinken maar ik ben toch maar naar huis gereden.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
17-06-2018 09:11
Ik ook. Kan heel goed alleen zijn. Gelukkig maar want je hebt jezelf altijd bij je.

Echter, bij een overduidelijke sociale gebeurtenis als in een restaurant eten zou ik er geen klap aan vinden, alleen. Niet ongemakkelijk hoor, maar gewoon suf. Lezen en op de telefoon en zwijgend om me heen kijken, nou whoohoo. Kan ook thuis wat bestellen, dan kookt en brengt een ander het ook.

Als noodzakelijk kwaad -ik moet toch de deur een keer uit/ ik moet nu eenmaal eten/ ik ben in een vreemde stad en bestellen is geen optie- kan het natuurlijk, maar als leuk uitje?! Mooie jurk aan, geld mee, kwart voor zeven op de fiets en leuk alleen uit eten? Echt niet.
Hoezo is in een restaurant eten een overduidelijke sociale activiteit? Waarvoor je nog een jurk zou moeten aantrekken ook? Ik ga naar een restaurant om te eten. Simpel zat. Verheug me nu al op de heerlijke steak die ik zo ga eten. In een restaurant. Alleen. In mijn spijkerbroek met t shirt.
.
Ik kook meestal niet eens voor mezelf. Zoon eet niet thuis vanavond en ik heb een cakeje op.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
17-06-2018 14:36
Ik ben nog nooit in mijn eentje uit eten geweest. Zelfs nog nooit ergens alleen koffie gedronken. Laatst was ik aan het winkelen en ik moest naar de wc. Ik dacht van zal ik dan ergens wat gaan drinken maar ik ben toch maar naar huis gereden.
Blondie456 schreef:
17-06-2018 17:43
Ik kook meestal niet eens voor mezelf. Zoon eet niet thuis vanavond en ik heb een cakeje op.
En dan vinden sommige mensen het sneu als je alleen eet :proud:
.
impala schreef:
17-06-2018 17:47
En dan vinden sommige mensen het sneu als je alleen eet :proud:
Ik wilde dat ik dat ook kon ja. Ik kan thuis niet eens alleen eten.
Ik ga nooit alleen uit eten of wat drinken. Dat lijkt me zo saai.
Een vriendin van mij gaat regelmatig alleen een paar dagen naar zee. In een huisje in de duinen. Ik zou gillend gek worden.
Ik ben vrijwel altijd alleen. Zou wat zijn als ik daardoor niet meer zou eten (zou wel errug goed zijn voor mijn gewichtsproblemen, dát dan weer wél! ;-D )
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat ik het on mijn eigen stad nog wel zou doen, maar binnenkort moet ik het om het buitenland doen en dan voel ik me eigenlijk nog bezwaarder. Alsof ik een twee persoonstafeltje bezet hou.
montblanc schreef:
17-06-2018 18:16
Misschien dat ik het on mijn eigen stad nog wel zou doen, maar binnenkort moet ik het om het buitenland doen en dan voel ik me eigenlijk nog bezwaarder. Alsof ik een twee persoonstafeltje bezet hou.
Wat 'n rare insteek. Je zit als je met iemand samen gaat eten toch ook vaak aan 'n vierpersoonstafeltje? Dan voel je je toch ook niet bezwaard dat er twee ongebruikte plaatsen overblijven?
Alle reacties Link kopieren
Kop koffie doe ik wel eens op spaarzame "spijbelmomentjes". Als onverwachts de kinderen er allebei niet zijn als ik al klaar ben met werken (lees 1x per jaar ofzo). Heerlijk met een boeje op het terras, grote latte en stuk appeltaart erbij. Heerlijk!! Alleen uit eten alleen toen ik nog vaak in hotels zat voor werk en alleeb reisde. Helemaal geen problemen mee. Lekker juist. Verzorgd worden terwijl je niet sociaal hoeft te doen en lekker kunt wegdromen, lezen, niksen!
Lijkt me heerlijk om eens alleen uit eten te gaan. Ga het binnenkort ook doen.
Morgen ga ik ook alleen lunchen, ik heb morgen 2 medische afspraken met een paar uur tussen, dus dan ga ik niet naar huis, maar lekker in de stad 'n terrasje pakken.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
17-06-2018 17:56
Ik ga nooit alleen uit eten of wat drinken. Dat lijkt me zo saai.
Een vriendin van mij gaat regelmatig alleen een paar dagen naar zee. In een huisje in de duinen. Ik zou gillend gek worden.
Oh dat is juist heeeerlijk. Ik heb gezin en werk en druk sociaal leven (nou ja, zoals zovelen) en nu en dan weekend alleen vind ik echt zalig. Juist geen sociale context, zoals restaurant, maar helemaal alleen. Lezen en slapen. Kan het je aanraden hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vaak alleen ergens koffie drinken of een broodje eten. Of die enkele keer op zakenreis alleen ontbijten.
Alleen ergens uit eten gaan nog nooit gedaan.
Althans, niet in een restaurant met bediening. Wel bij La Place of De Bijenkorf warm gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven