Altijd en overal muziek en geluid
dinsdag 5 augustus 2025 om 16:34
Voel me nu echt een oude taart maar even een klaagtopic. Het valt me steeds weer op dat je werkelijk overal waar je tegenwoordig komt, muziek of de radio hoort. Of je nou boodschappen haalt bij de AH, door een winkelcentrum loopt, in de wachtkamer bij de tandarts zit (of in de stoel) echt overal is er geluid. Zo irritant! Voor mijn gevoel word het echt opgedrongen, want het staat niet bepaald zacht. Wie zegt dat het ik muziek wil horen tijdens het boodschappen halen of dat het mijn muzieksmaak is? Ook het gelal van radio dj’s die zogenaamd geinig zitten te doen kan me gestolen worden. Reclameblokken en jingles. Allemaal op stand 10. Kan dit niet stoppen?
Zo ik ben het kwijt
Zo ik ben het kwijt

dinsdag 5 augustus 2025 om 20:16
Ja, ik schrik me wezenloos van die stem op dat volume!
Zonlicht wat door de bomen schijnt als ik in de auto zit word ik gek van. Dat geflits, verschrikkelijk.

dinsdag 5 augustus 2025 om 20:20
dinsdag 5 augustus 2025 om 20:24
Sabeltandcavia schreef: ↑05-08-2025 20:02Ken je die mop van die cavia die niet meer verder durfde te rijden en de wegenwacht belde omdat er een lampje knipperde op het dashboard? Dat was dus geen lampje. Het was een lange rechte weg met hoge bomen en de zon van opzij. Zelden heeft die cavia zich zo blond gevoeld toen de wegenwachtmeneer daar na anderhalf uur wachten achter kwam.![]()

I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

dinsdag 5 augustus 2025 om 21:11
Ja, ook zo vreselijk irritant.missuniverse schreef: ↑05-08-2025 20:57En wat dacht je van documentaires waarbij de 'achtergrondmuziek' zo storend hard staat, dat je totaal afgeleid raakt en het niet meer kunt volgen? Zoo irritant.
dinsdag 5 augustus 2025 om 21:42
dinsdag 5 augustus 2025 om 22:12
De Mediamarkt is inderdaad de hel op aarde qua beeld en geluid. Hier in de stad is het nu kermis en ik werk er binnen gehoorsafstand. Al die verschillende muziek, BOENKEBOENK gemixt met Hollandse hits met hysterische accordeons, plus het gegil van mensen in attracties, verschrikkelijk! Op het werk zelf gelukkig geen radio meer, de muziek ging nog wel maar al dat doelloze geleuter over niks op een volume dat je het net niet kon verstaan, ik kon er niet tegen. Ben één keer bij een sportschool op een open dag gaan kijken, maar hield het er maar 5 minuten uit. De muziek is waarschijnlijk stimulerend en opzwepend bedoeld, maar ik word er een soort van agressief van. Reactie van de rondleidende dame “je kan natuurlijk ook gewoon oortjes met je eigen muziek indoen” NEE muts, ik wil geen herrie, ook niet die van mezelf!
dinsdag 5 augustus 2025 om 22:12
Als ik winkels komwaarbij de muziek te hard staat ga ik er gelijk weer uit. Ik kan dan echt niet meer nadenken.
Bij GroenRijk staat de muziek ook keihard en laatst bij een Albert Heijn waar ik normaal nooit kom stonden het geluid van de zelfscan zo hard dat ik vergat wat ik moest halen
Bij GroenRijk staat de muziek ook keihard en laatst bij een Albert Heijn waar ik normaal nooit kom stonden het geluid van de zelfscan zo hard dat ik vergat wat ik moest halen

Maar mensen gaan voorbij
woensdag 6 augustus 2025 om 14:36
Ik ben ook heel vaak overprikkeld door alle geluiden. Vroeger nooit last van gehad, begon op mijn 40e. Nu 50 en kan ik iedereen slaan die kabaal maakt waar ik niet om vraag. Zit dus nu in de tuin met op maat gemaakte pluggerz oordopjes. Kost wat, maar ohhhh wat ben ik er blij mee. Hoor de buurman nog altijd klussen, maar meer op de achtergrond.
donderdag 7 augustus 2025 om 09:13
Toen ik op vakantie was in het buitenland, zat ongeveer iedereen daar op de speaker te bellen. Of ze nu op het strand waren, of op het terras zaten, het maakte niet uit. Ik haat dat geluid.
En snap ook niet goed waarom mensen altijd maar moeten bellen. Zit je lekker op het strand, ga je op standje 100 een uur lang bellen. Wij gaan graag naar een rustig stukje, om dit soort ongein te vermijden. Vervolgens heb je dan mensen die uit de drukte stappen, een meter naast ons, om te gaan bellen. Man!
En snap ook niet goed waarom mensen altijd maar moeten bellen. Zit je lekker op het strand, ga je op standje 100 een uur lang bellen. Wij gaan graag naar een rustig stukje, om dit soort ongein te vermijden. Vervolgens heb je dan mensen die uit de drukte stappen, een meter naast ons, om te gaan bellen. Man!

Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
donderdag 7 augustus 2025 om 09:46
Ja die oordoppen zijn echt een uitkomstJeusnbdhdudh schreef: ↑06-08-2025 14:36Ik ben ook heel vaak overprikkeld door alle geluiden. Vroeger nooit last van gehad, begon op mijn 40e. Nu 50 en kan ik iedereen slaan die kabaal maakt waar ik niet om vraag. Zit dus nu in de tuin met op maat gemaakte pluggerz oordopjes. Kost wat, maar ohhhh wat ben ik er blij mee. Hoor de buurman nog altijd klussen, maar meer op de achtergrond.

Voor iedereen een groene tuin

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in