ANWB versus Routemobiel

25-10-2009 22:51 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er nog niet een topic over is, anders excuus.

Het volgende.

Ik krijg vandaag een lekke band. Ik heb jaaaaaaaaaaaaren samen gewoond en hadden we samen een pas voor de ANWB. Daarna nog met iemand waar ook alles goed geregeld was. Nog een ex die vroeger monteur was geweest en zelf heb ik niet een heule oude auto.

Met andere woorden, ik had tot vandaag er nog niet aan gedacht dat het misschien ook handig was zelf een abonnement te nemen.

Vandaag wat mensen gebeld maar niemand wil of kan even het thuiskomertje onder mijn auto zetten.

Maar ik dwaal weer af, dat is de vraag niet. Ik wil dus een abonnement op een van hun nemen. Maar doordat ik zo morgen al moet beslissen weet ik niet goed alle voor en tegens.

Route mobiel per jaar 55 euro

ANWB per jaar 70 euro

Omdat mijn band al lek is moet ik bij beide 150 euro extra betalen bij afsluiting van abonnement om de thuiskomer eronder te zetten. BIJ ALLE 2. Dus ik hoopte bij een van hun niet zodat mijn beslissing makkelijker zou zijn.

Wie kan mij even overtuigen bij welke van de 2 ik beter af ben?

Ik kom nooit met mijn auto in het buitenland.

Het liefst niet eens uit mijn woonplaats maar zo nu en dan ga ik een weekend slapen bij een vriendin of forumster.

Dat is het dacht ik. De auto staat meer voor de deur dan dat ik er ver mee ga.

Kunnen jullie mij jullie ervaringen vertellen zodat ik een keuze kan maken heel snel? Op hun sites kom ik er nog niet zo uit.

Dank jullie.

Kiezen voor ANWB OF Mobiel Routenet?

Totaal aantal stemmen: 36

ANWB (86%)
Routenet mobiel (8%)
Geen van 2e (3%)
Ik heb ander advies nm. ........... (3%)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou even wachten tot het weer licht is, Mylene. Maar je kan het hoor. De gemiddelde soep is lastiger
quote:misschicken schreef op 25 oktober 2009 @ 23:28:

En waarom moet dat een mannelijke fotograaf zijn?

Ik foto's dan maken en zij het wiel?

Maar ik ga een poging wagen. Kan mijn korte rokje alleen niet vinden.

Maar iedereen is een beetje toch voor de ANWB voor lidmaatschap? Of daar blijven omdat het zo vertrouwd en gemakkelijk is?
Ik had vroeger bijna een goldcard bij de ANWB. Het waren bijna mijn vrienden! (Vooral als ze aan komen rijden met de wagen en roepen: 'Zo Suus, heb je mij gemist?'

Anyway, ik ben en blijf fan van de ANWB....
Nee echt?
Wat ik altijd hoor, maar dat is dus echt 'horen zeggen' is dat de ANWB 9 van de 10 keren het mankement kan verhelpen, waar RM je gelijk naar de garage sleept. Verder heb ik begrepen dat RM het niet zo heeft op oude auto's en ze boven een bepaalde leeftijd ook niet meer inschrijft voor lidmaatschap. Maar, nogmaals; horen zeggen, spreek niet uit ervaring.
En bij je auto-verzekering? Wij hebben een autoverzekering bij FBTO waar ook pechhulp bij verzekerd is. Is een stuk goedkoper dan de ANWB en RM. We hebben het gelukkig, maar één keer nodig gehad en toen werden we keurig geholpen.

Ook een goede optie dus. Maar morgen is het maandag, dan zijn de garages toch ook open? Denk dat dat goedkoper is dan de ANWB.
quote:Muis66 schreef op 26 oktober 2009 @ 00:48:

Wat ik altijd hoor, maar dat is dus echt 'horen zeggen' is dat de ANWB 9 van de 10 keren het mankement kan verhelpen, waar RM je gelijk naar de garage sleept. Verder heb ik begrepen dat RM het niet zo heeft op oude auto's en ze boven een bepaalde leeftijd ook niet meer inschrijft voor lidmaatschap. Maar, nogmaals; horen zeggen, spreek niet uit ervaring.Dit klopt inderdaad enigzins, er zijn bij RM maar een aantal mankementen die ze direct verhelpen, voor de rest ga je naar de garage. En een oude auto inschrijven is duurder. Als je een auto hebt die in zeer slechte staat is, althans waarvan je verwacht dat hi vaak wat gaat mankeren dan zou ik de ANWB doen. Echter als je hen elke week nodig hebt kunnen ze je op een gegeven moment blokkeren. (als bijvoorbeeld de mankementen door slecht onderhoud komen)
als ja alleen in je iegen woonplaats blijft, kun je bij de ANWB ook alleen woonplaatsservice afsuiten. meestal zijn ze er binnen een half uur. als je thuis bent, kun je vragen of ze je bellen als ze er bijna zijn (hoef je niet bij je auto te wachten).

als je een nieuwe auto hebt zit er vaak ook voor een bepaalde periode pechhulp bij. Kijk goed naar de voorwaarden en welke onderdelen je wilt hebben (bij wel of geen vervangend vervoer).

ANWB verhelpt bijna alles ter plekke. pas 1 keer geahd dat ze niet konden repareren (beide koplampen stuk, maar er moest een ander onderdeel vervangen worden, wel noodoplossing, zodat ik wel naar huis kon).

Als je lid bent van de ANWB heb je ook andere voordelen: gratis wegenkaarten (erg handig als navigatie niet werkt of om de vakantieroute uit te stippelen) en korting op hun winkelproduten (bijv. ook kinderzitjes).
Vroeger had ik een oude auto en ben toen (bij partner) verzekerd geweest bij de ANWB. En ik had ze vaak nodig. Altijd tot volle tevredenheid. Dus ik neig ook om te zeggen ik ga weer naar de ANWB.

Ik ga nog een keer allebei hun sites doorlezen en de reacties hier. Dan zal ik eind van de middag toch maar een beslissing nemen.

Ik blijf toch een twijfelkont.
Als je al besluit iemand te bellen, zou ik zeker voor hij of zij begint, vertellen dat je graag wil leren hoe je zelf een band verwisselt. Ze leggen het je dan netjes stap voor stap uit of begeleiden je ermee. Altijd handig als je eens geen tijd hebt om op een reddende monteur te wachten.

Op die manier heb ik al een paar nuttige privé workshopjes gehad van de ANWB
Goeie tip Yette!!! Had ik eerder moeten doen. Vorige keer verwisselde mijn "ex"/vriend mijn band. En ik natuurlijk niet goed opgelet. Gister hem gebeld (hij woont aan het eind van mijn straat en de auto staat 4 straten achter ons zegmaar). Maar hij heeft geen zin om het thuiskomertje eronder te zetten. Ook niet toen ik zei hoeveel het mij kost als ik het moet laten doen.
Wat lullig dat je ex dat niet even komt doen mv. Het is enorm simpel echt waar. Mijn man en ik hadden het laatst en binnen 10 minuten waren we weer op weg.

Hadden alleen geen krik maar een heel aardig persoon stopte om een wesp buiten te laten en leende ons zijn krik.

Ikzelf vind het verwisselen van een fietsband moeilijker dan het wisselen van een autoband.

Heb je al een beslissing genomen?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ja ik ga denk ik toch voor de ANWB. Er is niet echt iets wat mij over doet halen op dit moment om voor RM te kiezen. Het is wel wat goedkoper alleen. Maar ja, als ik alleen naar de garage gesleept word, heb ik er ook niet veel aan. Mijn garage zit ook niet in mijn woonplaats. Hoewel ik niet weet of dat uitmaakt. Ik las op de site bij de ANWB dat je dit jaar dan gratis nog lid bent. Nou ja, toch 2 maanden toch? Maar ik heb mijzelf nog een middag gegeven om definitief te kiezen.

Ja lullo-vriend is ook niet voor niet exvriend.
Ik zeg ANWB.

Maar ik ben niet helemaal objectief.

Ik werk bij de ANWB. Maar zou ook als ik er niet zou werken ook een abo bij de ANWB nemen.

Niet voor alle zooi in de winkels en reisbureau enzo, maar echt voor de wegenwacht. Ik heb nu het duurste abo, maar die zit bij mijn contract erbij. Ik zou dan voor het buiten de woonplaats kiezen.

Route mobiel is trouwens bijna falliet, de heren die het hebben opgezet hebben het verkocht aan SNS reaal en die heeft het ook zwaar door de krediet crisis.

Gemiddeld zitten er 1 of 2 mensen in de meldkamer en duurt het soms uren voordat je iemand aan de telefoon krijgt. Bij de ANWB kan het ook wel is lang duren, maar dat heeft dan gewoon met de drukte te maken (op zondag is het bijvoorbeeld altijd heel druk bij de anwb)

ANWB zet je ook niet zomaar bij een garage af, maar probeerd je zo veel mogelijk te helpen aan de weg zodat je zelf naar de garage van eigen keuze kan rijden. Bij route mobiel zijn er nauwelijks echte monteurs aan de slag, alleen mensen ingehuurd die bij garages werken, en daar dus ook je auto naartoe brengen. Al doen ze daar niets aan je auto, je betaald daar zelfs alleen al stallingsgeld.

Hoop dat je wat met deze info kan.

Barbabella
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Garage bellen en hun je auto laten ophalen en repareren. Daarna abonnement nemen op de Anwb/RM.
...
Wij zitten in hetzelfde dilemma, maar dan speelt ook nog mee als partij de pechhulp van verzekeraar (VVAA). Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Marietje, veel verzekeringen hebben contracten met de ANWB, dus vaak komt dan de anwb voorrijden als je pech hebt. Nu weet ik niet welke verzekeraars contracten hebben, dus ik weet niet of dat bij de jouwe ook zo is, maar je kan wel bekijken wat er onder pechhulp valt bij jouw verzekeringe. Sommige komen ook niet eens voor een lekke band.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Cour, ze zijn er niet zo streng in. Als mijn man in een auto rijd en pech krijgt, moet je gewoon zelf bellen (weet het, kan niet altijd)

9 van de 10 keer vragen de wegenwachters niet eens om het pasje. Die gegevens zijn dan al doorgegeven bij het bellen
Thanks Bar-Ba, misschien heeft VVAA dus gewoon een deal met ANWB?

Op de website staat dat ze dit dekken:

- Bij een ongeval of aanrijding recht op vervoer van auto en inzittenden naar een plek naar keuze in Nederland.

- Na een aanrijding, ongeval, uitval bestuurder, diefstal of ernstige pech een beroep kunnen doen op:

* Vervoer van auto en inzittenden naar reisbestemming

* Vervoer voor terugreis en inzet vervangende bestuurder

- Woonplaatsservice

- Bij reparaties:

* Geen eigen risico

* Gratis vervangende auto

* 4 jaar garantie op reparaties

Dat lijkt me best uitgebreid? Of ontbreekt er iets belangrijks?
je zou ook even op de site van de ANWB moeten kijken wat er in hun pakket zit en dat vergelijken. Weet het niet uit mijn hoofd.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik heb dit jaar al een aantal keer de WW nodig gehad (heb ook een oude auto) en bijna allemaal in de eigen woonplaats.

En of ik nu de deur open deed of mijn man, het was geen verschil.

(overigens is er nergens af te lezen in het systeem/pasje dat ik personeel ben, dus daar is geen verschil in)

Er zit ook een verschil in WW-er trouwens. De oude garde vind het wel best terwijl de nieuwe lading vaak alles volgens het boekje doet.
Er staat niet met zoveel woorden dat ze ook aan de weg reparaties uitvoeren zoals ANWB, dat is volgens mij het grote nadeel... Je auto moet dus altijd naar de garage.

Bar-Ba: er staat bij op de website: "u kunt ook de praatpalen langs de weg gebruiken". Die zijn toch altijd van de ANWB? Wijst dat erop dat ze een deal met de ANWB hebben?
Overigens is er ook een partner lidmaatschap mogelijk.

Dan hoef je geen 2 volledige lidmaatschappen af te sluiten, maar krijg je als partner korting
Nee, de praatpalen zijn van Rijkswaterstaat, maar staan doorgeschakeld naar de ANWB.

Op verzoek schakelen zij je weer door naar de juiste pechhulp verlener. Dit zijn ze verplicht

Overigens is de WW de enige die langs de weg reparaties uit mag voeren en over de vluchtstrook mag rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven