APK keuring

27-11-2009 18:33 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet waar je je auto alleen puur APK kan laten keuren? zodat ze niet zoals bij een garage en mooi kostenplaatje in eigen voordeel maken. ik wil namleijk een second opinion voor de keuring die ik nu heb gehad. Liefst in Amsterdam, Alvast bedankt!!!
Kwik-Fit
Nee nooit naar de kwikfit gaan!!! Zo slecht.
quote:Nikki1973 schreef op 27 november 2009 @ 19:04:

Nee nooit naar de kwikfit gaan!!! Zo slecht.

Ben juist Kwik-Fit fan!.

Misschien plaatsgebonden?
Ik heb zelf over teveel ellende rondom Kwikfit gelezen en heb zelf ook geen goede ervaring met ze...Andere opties?
Heb bij Kwik goede en slechte ervaringen gehad. Bij merkgarages zijn ze meestal wat strenger qua normen mbt profiel banden en afslijtmarge remschrijven/blokken. Vraag dan of het vanuit de fabriek zo wordt voorgeschreven of vanuit regels voor de apk.

Gaat het om een klacht waarbij de garage aangeeft dat ze dit of dat kunnen proberen en dat je dat vaag vindt?
In de meeste plaatsen zitten ook wel andere particuliere garagebedrijven, die ook APK doen. Ff googelen...

Bij onze dealer kan je trouwens ook je auto puur APK laten keuren, enige aandachtspunt is dat je alle vloeistoffen tot de nok toe hebt aangevuld, zodat deze niet standaard op de bon worden vermeld.
Vloeistoffen doen ze er wel in, indien nodig.

Kost bijna niks...
Kwikfit is juist niet te vertrouwen, ze hebben dan aanbiedingen ( bijv APK voor 50 EUR), en dan moet er ineens zogenaamd heel veel gebeuren. Daar verdienen ze aan.
Dan zou ik de ANWB doen (keuringsstations zitten in Utrecht of Den Haag). Zij zijn onafhankelijk en voor een second opinion zou ik dan naar hun gaan.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Bij de Rijksdienst voor het wegverkeer. Zit in Amsterdam en ik meen zelfs dat je via internet een afspraak kunt maken.

http://www.rdw.nl/nl/voer ... _bij_de_rdw/afspraken.htm
Een onafhankelijke APK station zoeken
Betrouwbare garage zoeken en duidelijk maken wat je wil.

bij ;n second opinion komt er altijd weer wat anders uit.wat bij de een wel mag , mag bij 'n ander weer niet.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
quote:Zamirah schreef op 27 november 2009 @ 20:24:

Kwikfit is juist niet te vertrouwen, ze hebben dan aanbiedingen ( bijv APK voor 50 EUR), en dan moet er ineens zogenaamd heel veel gebeuren. Daar verdienen ze aan.Maar ze wil toch juist alléén APK? Dat kun je dus best bij de Kwikfit laten doen.
quote:marsmellowwww schreef op 27 november 2009 @ 20:47:

Bij de Rijksdienst voor het wegverkeer. Zit in Amsterdam en ik meen zelfs dat je via internet een afspraak kunt maken.

http://www.rdw.nl/nl/voer ... _bij_de_rdw/afspraken.htmDit moet je inderdaad doen.
quote:chrisjoh schreef op 27 november 2009 @ 21:31:

Betrouwbare garage zoeken en duidelijk maken wat je wil.

bij ;n second opinion komt er altijd weer wat anders uit.wat bij de een wel mag , mag bij 'n ander weer niet.O, gewoon ff een betrouwbare garage zoeken. Ja, dat is zo gepiept. Naar binnen lopen en dan vragen "Hallo, bent u betrouwbaar? Anders ga ik weer weg hoor!"
quote:Liv schreef op 27 november 2009 @ 22:19:

[...]

Maar ze wil toch juist alléén APK? Dat kun je dus best bij de Kwikfit laten doen.Nee, de auto moet goedgekeurd worden. Da's wat anders.
Zamirah, dat staat letterlijk zo in de OP: Wie weet waar je je auto alleen puur APK kan laten keuren?
Okay, maar daar heeft ze dan natuurlijk niet veel aan... misschien snapt ze dat dan niet: dat er waarschijnlijk wel gesleuteld moet worden aan de auto.
.
Niks mis met Kwikfit. Je bent er zelf bij of je je aanbiedingen laat aansmeren. Het helpt ook als je er zelf bij blijft. En een beetje gezond verstand meeneemt. Als ze zeggen dat er iets vervangen moet worden laten ze dat maar zien, en het wil ook helpen als je vraagt of de auto echt afgekeurd wordt als je de reparatie niet laat doen, of dat het er alleen maar "aan zit te komen".
Ik weet een bedrijf in de buurt van Aalsmeer. Ze kijken daar puur naar de apk punten en vertellen je wat er evt gemaakt moet worden.

Daar moet je zelf voor zorgen.Ze hebben geen werkplaats.

Maandag kan ik de desbetreffende collega vragen als je wil?
Niet meer nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven