Autoblunders

11-10-2011 19:15 217 berichten
Deel hier al je blunders wat betreft auto's - want dan voel ik mij niet meer zo eenzaam en debiel

TO trapt af:

Ik heb sinds een poosje een nieuwe auto. In mijn eerste week wil ik ergens wegrijden waar ik helemaal ingeparkeerd sta. Auto's naast me en auto's achter me op de andere parkeerplaatsen. Dus ik in de achteruit, naar achteren... hm dat wordt lastig. Terug. Nog een keertje proberen. Meer insturen. Waarom gaat dat zo lastig? Kggggt. Hm...

Blijkt er dus een prachtig paaltje te staan waar ik met mijn splinternieuwe auto langs ben gereden. Allemaal krassen

En drie dagen later: ik parkeer ergens, omdat de parkeerplaats vol was. Vind ik niet zo erg want dan hoef ik niet weer moeilijk te doen met parkeren Rondje gereden, hoera, een plekje! Ik parkeren. Aan het eind van de dag loop ik helemaal happy terug - blijk ik langs zo'n mooie gele streep geparkeerd te hebben die ik niet heb gezien... en dus een hele mooie parkeerbon onder mijn ruit te hebben. Zucht.

Nee, geef mij maar files en snelwegen, maar parkeren....

En om mij dus niet zowel eenzaam als een totale debiel met auto's te voelen, deel jullie eigen verhalen hier!
Oh Olijfje, dat paaltje verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik had helemaal verdrongen dat ik ook een keer onbedoeld de auto in z'n achteruit had gezet en toen heel stoer weg wilde rijden. Er zat geen achterbumper op en ik knalde keihard op een boom.... met m'n trekhaak. Heb nog heel lang dankbaar naar de deuk in de boom gekeken als ik in de auto stapte!

En een motorblunder van iemand die ik ooit heb ontmoet. In de jaren 70 mocht je tijdens je lesperiode motorrijden met een lesbordje naast je nummerplaat, maar alleen in je eigen regio. Maar hij ging met een groep vrienden naar de Efteling en had het lesbordje weggefrommeld onder de nummerplaat. Hij rijdt op een provinciale weg, kijkt in zijn spiegel en ziet ineens een politie-auto achter zich rijden. Het zweet breekt hem uit. Ze komen bij een stoplicht en terwijl hij stopt, denkt hij: ik vergeet iets..... Vergat hij dus zijn been uit te steken en dus viel hij gewoon om! Hij krabbelde snel weer op en keek gespannen in zijn spiegel. Hij zag de politie-auto schudden van het lachen van de agenten. Maar het L-bordje was blijven zitten, dus hij had geluk!
Ik parkeerde mijn auto in de parkeergarage waarna ik uitstapte en hem in het slot liet vallen. Ach niet zo'n probleem, man was al bij de supermarkt en had reservesleutel. Na de boodschappen en een lunch maar weer naar mijn auto. Daar aangekomen komt er een enorme hitte van de auto. Wat bleek...de motor liep nog en dat had ik door de afzuigers niet gehoord...
niet zo zeer een blunder maar wel lachen.

we waren in italie ( rome) en waren aan het wandelen door de stad s'avonds en opeens een getoeter niet normaal.

het stoplicht ging weer op rood, en weer op groen, en iedereen weer toeteren en hup weer op rood.

wij dachten zal wel.

lopen we langs de eerste auto voor het stoplicht: zit er niemand in!!

gewoon geparkeerd voor het stoplicht voor rechtaf.

en een file achter hem.

wij kwamen niet meer bij.
Oh ja...en ook na een avond stappen was ik de BOB. Het was een kleine 10km terug rijden en onderweg werd er maar gezwaaid en geseind etc. Kom ik thuis, hangt mijn tas nog aan de buitenspiegel...
quote:Annewiep schreef op 13 oktober 2011 @ 23:44:

Oh ja...en ook na een avond stappen was ik de BOB. Het was een kleine 10km terug rijden en onderweg werd er maar gezwaaid en geseind etc. Kom ik thuis, hangt mijn tas nog aan de buitenspiegel...
Meiden jullie hebben me smakelijk laten lachen met dit topic, hartelijk dank!

Vind wel ineens dat ik een hele goede chauffeur ben als ik jullie blunders lees!
[quote]nostradame schreef op 11 oktober 2011 @ 22:03:

quote]

Uhmm als je een hellingproef doet kan je niet achteruit rollen! Wat jij hebt gedaan is gewoon proberen weg te rijden. Je moet eerst met je koppeling omhoog tot het aangrijpingspunt, dan je rem loslaten en dan gas geven! Of in plaats van voetrem met de handrem.

Maar ik moet zeggen, dat in moment van onzekerheid dit een zenuwslopende onderneming is ;). Hier in Lissabon hoor ik het riedeltje Alsermaargeenautoachtermekomtstaan, ook vaak in mijn hoofd! Of heel hard voor een stoplicht: groengroengroengroen.
Haha ik heb hier hardop gelachen om al de verhalen

Ik was een keer mijn auto kwijt in de parkeergarage, ik had al betaald dus dan moet je er binnen bepaalde tijd uit zijn.

Ik liep dus flink geagiteerd te zoeken en te zoeken en op een gegeven moment komen er zelfs van die parkeergarage bewakers mee helpen zoeken...ik begreep er niets van..

Ik was overtuigd dat ik hem links in het hoekje neergezet had tegenover het billboard met de bh-mevrouw..en nu stond ie daar dus niet meer...

Ik had er juist op gelet dat ik dat zou onthouden dmv het billboard en de positionering, kon niet misgaan zo!

Nou ja, je voelt hem al aankomen...hij stond, ja echt, 1 verdieping lager tegenover precies zo'n zelfde billboard met dito afbeelding..

(ja, zelfs precies in de hoek die ik een verdieping hoger aanwees)

Sukkel dat ik ben had ik daar nou juist weer niet aangedacht ..

God, wat schaamde ik me dood zeg, die parkeerwachters zullen wel gedacht hebben
Ik had 3 dagen mijn rijbewijs, toen kreeg ik mijn eerste aanrijding...met een politieauto
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik geweldig goed kan auto rijden. Ik ben in 10 jaar nog NOOIT tegen iets aangereden en kan ook nog eens fantastisch inparkeren. Ben d'r wel trots op want zoveel kan ik verder niet
quote:Hangmat schreef op 14 oktober 2011 @ 22:08:

Ik durf van mezelf te zeggen dat ik geweldig goed kan auto rijden. Ik ben in 10 jaar nog NOOIT tegen iets aangereden en kan ook nog eens fantastisch inparkeren. Ben d'r wel trots op want zoveel kan ik verder niet Iedereen heeft zijn of haar talenten
quote:irenek schreef op 13 oktober 2011 @ 23:17:

Vergat hij dus zijn been uit te steken en dus viel hij gewoon om!
quote:Hangmat schreef op 14 oktober 2011 @ 22:08:

Ik durf van mezelf te zeggen dat ik geweldig goed kan auto rijden. Ik ben in 10 jaar nog NOOIT tegen iets aangereden en kan ook nog eens fantastisch inparkeren. Ben d'r wel trots op want zoveel kan ik verder niet Ik had 12 jaar mijn rijbewijs toen ik mijn eerste schade had. Er is dus nog hoop
Ik heb de auto weleens geparkeerd en toen zijn we gaan stappen, toen we terug kwamen was de garage dicht.

In Groningen.

Ik woon in de Randstad.
quote:zusenzoo schreef op 14 oktober 2011 @ 22:15:

Ik heb de auto weleens geparkeerd en toen zijn we gaan stappen, toen we terug kwamen was de garage dicht.

In Groningen.

Ik woon in de Randstad.En toen?
Toen zijn we in de garage geklommen, was met zo een hek(onder en boven kant open) en zijn we gaan slapen in de auto, tot de volgende ochtend.
De eerste keer als kersverse moeder met pasgeborene met de auto eropuit. Maxi-cosi op de achterbank, handen vol met huis- en autosleutels, maar zo kun je die maxi-cosi niet vastzetten. Ik gooi de sleutels op de voorstoel, maak kind vast, gooi deur dicht...was ik op het knopje gaan hangen en zat de auto op slot! Ik buiten de auto, kind erin. Lief kindje, huilde nooit, maar toen ineens wel. En ik met mijn hormonenhoofd dus ook, nog harder dan kind. Huilend man gebeld. Hij komt 15 kilometer teruggereden met de huissleutels zodat ik de reserve-autosleutels kon pakken. Eerst baby troosten, toen moeder. Ben niet meer weggegaan. Tja, hormonen...
Heb nu net een jaar mijn rijbewijs. Rijbewijs gehaald in een linksrijdend land maar na mijn rijlessen alleen nog maar in Nederland gereden. In diverse auto's gereden nu. Twee truttenschudders, een MPV en een bestelbus.

Behalve 2 ( ) handremincidentjes niks bijzonders gebeurd.

Wel heb ik een 3-jarig zusje met veel vertrouwen in mijn rijkunsten. We waren naar de stad geweest voor wat boodschappen en natuurlijk een ijsje, en bij terugkomst wilde ik mijn auto achteruit mijn vaders pad in parkeren.

Hoor ik een angstig stemmetje vanaf de achterbank:

"Sossa, niet botsen, niet botsen!".
quote:princi2 schreef op 12 oktober 2011 @ 00:49:

Niet wetend dat de auto op handrem stond en je voor die auto een bepaalde manier had om hem daar van af te halen (dus niet gewoon schakelen).Je moet altijd zelf een handrem naar beneden drukken om de handrem ervan af te halen. Dat kun je niet doen door simpelweg te schakelen.
quote:zusenzoo schreef op 14 oktober 2011 @ 22:15:

In Groningen.

Ik woon in de Randstad.Geen noodknop voor contact met een Q-park oid?
We reden op de snelweg en zagen een auto op de invoegstrook met iets achter zich aan. Ik dacht nog dat zijn das uit het portier hing ofzo. Invoegstrook was van een tankstation. Het was ook een behoorlijk lange das en hij stuiterde zo. En hij kwam meer uit de achterkant van de auto. En toen viel het kwartje: hij had het tankpistool nog in z'n auto zitten en had de slang van de benzine achter zich aan stuiteren als een staart! Wij naast hem rijden en gebaren, tot hij op de vluchtstrook ging staan. Ik heb me nog al die tijd afgevraagd hoe je je nou voelt als je dan uitstapt 'hm, die mensen gebaren iets, zou mijn achterlampje stuk zijn?' en je ziet ineens die slang hangen
Uuuuuh... Ik zat in de auto met de deur open. te kletsen met iemand die buiten stond.

En ik reed heel zacht achteruit

Maar daar stond een lantarenpaal

En die gaf niet mee... De deur klapte de verkeerde kant op oeps!!

Met grof geweld de deur terug gebogen.

Maar de lamp knipperde steeds omdat hij niet helemaal meer goed dicht kon!!

Disco auto.

Me 1e auto was dat (snik)

Nou ja eigenlijk me 2e want me 1e begon na 20 km te roken en alle lampjes gingen branden.

Whaaa!!!
Loat goan!!!
Net bij het politiebureau geweest om om 2 uur 's nachts aangifte te doen van auto-inbraak. Rij ik weg en word ik achtervolgd door een politiewagen: reed ik al een paar honderd meter zonder licht aan...
heb je even? ik rijd nu 30 jaar auto en dan gaat er wel s iets mis, gelukkig nooit met gewonden...

Parkeergarage inrijden en de slagboom over het hoofd zien. Ook geen inrijkaartje dus. Gierend van de lach met mn twee kids opgebiecht bij de parkeermeneer.

Gelukkig was de slagboom erop gebouwd, alleen klein deukje in mn raamstijl en antenne afgebroken.

Zegt die parkeermeneer: hoe laat ben je terug ?(ging met kids naar de film) Kom terug van de film en zie nog net die parkeermeneer de garage uitrijden, hij zwaait nog vriendelijk.

Bij aflossing van die parkeermeneer gekomen. Die zegt ik laat je er wel uit.

Kom later met kinderen tot de conclusie... niet betaald, wel drie tramkaartjes gekregen, zit bij prijs van parkeergarage in...

En zegt oudste zoon... ik had die slagboom wel gezien hoor mam, maar ik mag van jou nooit wat zeggen...

Klopt, is dr zo eentje van `pas op fietser, pas op rood licht, pas op je rijdt 55... enz....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven