Babyduifje in tuin

21-06-2008 17:41 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft een babyduifje gevonden, wat hij ermee heeft uitgespookt weet ik niet, maar het duifje ziet er niet gewond uit.

Nou heb ik mijn katten even binnen opgesloten in de hoop dat de moeder het duifje komt halen. De moeder is net bij hem langsgeweest om hem te voeren, maar ze neemt hem dus mooi niet mee! Kunnen duiven dat niet?

En wat moet ik er nu mee? Wil dat beest eigenlijk weer uit mijn tuin hebben, het is geen doen met die katten van me.
Gevónden? Katten vinden geen vogeltjes, ze vangen ze.

Die duif neemt zo'n kleine echt niet mee, hoe zou ze dat moeten doen? Aan een vleugeltje tussen d'r snavel?

Als vogels te snel buiten het nest komen dan overleven ze dat meestal niet.

Als die jonge duif niet zelf kan vliegen dan moet je of je katten binnen houden, of die duif ergens anders neerzetten. Waar jouw katten (of andere) het wel zullen vinden.

Vindt je dat zielig dan doe je het beessie een plezier en draai je z'n nek om, is ie in 1 keer van alle ellende af.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
[quote]MaddyAlbright schreef op 21 juni 2008 @ 18:09:

Kom kom mensen, het is de natuur hè waar we het hier over hebben. En die is soms wreed en cru. Om nou een vogelambulance te gaan bellen lijkt me een beetje overdreven. Als het een zeldzaam ijsvogeltje was alais, maar we hebben het hier over een DUIF! [quote']

Á-mén!

quote:@ Boebele

Je kan hem ook vangen en tam maken... Of tot postduif maken...Of wachten tot ie groot genoeg is om te braden
Om nou duiven te gaan eten.... Raar idee hoor! Heeft iemand ze hier al eens gegeten?

ff on-topic: Het kan dan wel de natuur zijn en zo, maar sneu is het wel als het duifje door katten wordt opgegeten...
Wat een onzin om zijn nekje maar alvast om te draaien Pippilangkous! Lekker diervriendelijk ben jij.

Maar goed, als het je echt aan het hart gaat kun je hem natuurlijk zelf voeren en in de tuin houden ofzo, maar dan moet je hem wel goed beschermen, grote kans dat er een kat mee vandoor gaat.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 juni 2008 @ 20:25:

Wat niet , Ernie ?Duif in de pan bgb = bert op dit moment
Ghehehehehe "aan een vleugeltje tussen haar snavel?"

Zie het al helemaal voor me..

Nee, maar wel best zielig voor de rest.

Heb zelf ook wel eens een babyvogeltje 'gered'. Het was zelfs nog een apart exemplaar volgens de dierenambulance, een vlaams gaaitje of iets in die trant (it was years ago). Want ja, die heb ik toen gebeld en ze zijn hem komen ophalen.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik heb weleens duif gegeten, heerlijk!

Ambrosia, ik heb vroegâh vaak zat vogeltjes 'gered'. Tussen aanhalingstekens, want het gros ging ondanks alle goede zorgen de pijp uit.

Er is niks dieronvriendelijks aan, de natuur is gewoon zo. Of die katten vreten ze op, of die moeder durft niet meer te komen op een gegeven moment of raakt 't kwijt.

Het is de keuze tussen uit 'diervriendelijkheid' z'n lijden rekken (want het vogeltje is écht niet blij hoor, zo helemaal alleen in de tuin van Boebeltje) óf het lijden zo kort mogelijk te laten duren. Ik vind dat laatste diervriendelijker dan het eerste.
Vlaamse Gaaien zijn nooit echt zeldzaam geweest LVER, althans niet waar ik vandaan kom.
PippiLangkous,

heb daar wel aan gedacht hoor, maar sorry, ik kán dat gewoon niet. Dan maar terug zetten in het nestje en hopen dat de moeder terug blijft komen én het diertje het gaat redden.

En ja, het is maar een duif, ik weet het.
Weet je waar het nest is dan? En waarschijnlijk gaat het beestje dan ook dood, alleen dan wat langzamer en pijnlijker.
Ja, ik heb het nest gevonden, hoewel het me een niet erg praktisch nest leek. Veel te klein.

Maar goed, ik heb mijn plicht gedaan, verder kan ik er ook niets meer aan doen.
Pipi, midden in de Pijp in A'dam was het volgens de vriendelijke ambulanceman wél zeldzaam...

Oh well..daar ging het ook niet om, toch?

Een nek omdraaien is daarentegen nóg zeldzamer.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
[quote]La Vie en Rose schreef op 21 juni 2008 @ 21:27:

Ghehehehehe "aan een vleugeltje tussen haar snavel?"

Zie het al helemaal voor me..

Nee, maar wel best zielig voor de rest.

Heb zelf ook wel eens een babyvogeltje 'gered'. Het was zelfs nog een apart exemplaar volgens de dierenambulance, een vlaams gaaitje of iets in die trant (it was years ago). Want ja, die heb ik toen gebeld en ze zijn hem komen ophalen.[/quote]

I.t.t. duiven zijn gaaien (en alle kraaiachtigen) erg slim. Geen moeilijke eters ook. Iemand die er de tijd voor heeft zou zo'n jonge gaai misschien wel kunnen grootbrengen.

@Boebele:

Nu je weet waar het nest is kun je proberen om jouw barbecue er precies onder te zetten
Als ze in België een duif aanrijden nemen ze 'm mee en eten ze hem op ; zullen dus best lekker zijn neem ik aan .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
duif of fazant... lekker hoor
LVER, grappig bij ons zie je bij bosjes.

Boebele, weet je zeke rdat het geen oud nest van een mus is als het zo klein is?
Ja, het zou een oud nest van een mus kunnen zijn, dat weet ik niet. Feit is wel dat het duifje precies onder dat nest uit de boom is gevallen en dat de moeder in de buurt van dat nest te zien was.

Het duifje leeft trouwens nog wel.
Ik ben de smiley vergeten Boebele, sorry.

Nou hou ons op de hoogte!
Foto svp!
FF zonder gekheid, heb je wel je handen goed gewaseen nadat je dat beestje hebt vastgepakt? Vogels barsten van de luizen.
Hallo, hij kwam net uit het ei! Van zo'n babyvogeltje ben ik niet vies hoor. En ik leef nog steeds.
het redden van duifjes kan een risky buisiness zijn!

RTVnh

BERGEN Bij een dappere actie zaterdagmiddag in Schoorldam zag een echtpaar een duif die klem zat tussen een open brug. Ze wilden de duif redden, maar deze actie verliep niet helemaal zoals gepland.

De duif zat klem tussen de Schoorldammerbrug in Schoorldam. Nadat het echtpaar de duif had gered uit zijn benarde positie, kregen ze in de gaten dat hun auto aan de rol was geraakt.

Het echtpaar had de auto in de berm geparkeerd, maar was vergeten de handrem te zetten. De auto rolde vijf meter diep het kanaal in. Het voertuig is inmiddels weer uit het water getakeld.

quote:extrahalo schreef op 22 juni 2008 @ 10:42:

nou zo keken die mensen niet hoor,

duif was ongedeert en vloog na zijn bevrijding blij weg.
Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven