Bah, fiets gejat aaaargh

24-10-2009 03:52 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
G*tverdorie. Een hele leuke avond gehad in de stad. Wil ik weggaan, blijkt mijn fiets weg. En het erge is dat ik mijn sleutel ook nog eens nergens kan vinden. Voor het eerst in mijn leven vergeet ik mijn fiets op slot te zetten en meteen is ie dan ook maar weg. Alsof het dan maar normaal is om met andermans spullen aan de haal te gaan. Bah! Baal hier van. Altijd zuinig en nauwkeurig: een keer verzuimen en hoppetee weg is fietsjelief.

Ik zou het niet in mijn kop halen om een fiets die niet op slot staat mee te nemen, maar goed: misschien had ik 100 jaar eerder geboren moeten worden. Op momenten als deze vervloek ik dit land en de normen en waarden van nu. KUT! En nu maar hopen dat ik mijn naaldhakken aan heb als ik de betreffende heikneut(st)er er op zie fietsen. Dan kan die persoon ze operatief laten verwijderen. Weer eens een ander alternatief dan een andere fiets terug jatten.

En joepie: zit nu al te wachten op opmerkingen als... 'ja, maar als je fiets niet op slot staat kun je er op wachten'... Kom maar, kom maar, kom maar. Ik ben niet gefrustreerd hoor ....:'-(
Pfffffff .. is mij al zo vaak gebeurd. Verbaas me tegenwoordig steeds weer als die er gewoon nog staat.
Ik ben niet zo van het "Had je maar..." of "Had je maar niet...". Alleen maar omdat jij een foutje maakt betekent niet dat de ander zich dan maar mag misdragen. Eenieder is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen wangedrag, of de ander nou een foutje maakt of niet. Zou me mooi wezen...alsof andermans foutjes alles maar goedpraat.

Dus: Zwaar klote voor je!
Mooi kl*te zeg

Ik had ooit een fiets die gestolen werd in februari. In juni zag de vriend van mijn zus er iemand op rijden en vroeg hem toen terug. Twee jaar later verhuisde mijn boemerangfiets mee naar mijn studentenstad waar'ie opnieuw werd gestolen. Op het station terwijl ik mijn vriendje op de nachttrein zette. Al vloekend liep ik kilometers naar huis en kwam ik onderweg iemand tegen die op een fiets reed die er wel héél erg veel op leek. Maar ja, in de richting vàn het station ipv ook er vandaan. Thuis geslapen, volgende ochtend richting station om naar huis te gaan, wat staat er tegen de gevel van het station... mijn boemerangfiets!

Kans dat je dit gebeurt lijkt me 1:10000000000000 maar goed. Hoop dat je kon lachen om mijn verhaal, scheelt toch weer 2 seconden frustratie .

Sterkte met je pest en je smoor
Ghe, boemerangfiets
Gelukkig is me dat nog nooit gebeurd...ik ben dan ook een vreselijke muts: Zelfs achter mijn huis staat de fiets op slot. Waarom? Ik heb 2 jaar geleden voor het allereerst een nieuwe fiets gekocht! Ik ben er erg zuinig op...

Bij de sportschool is er al één hek afgesloten, omdat er steeds fietsen worden gejat. Droevig toch, dat dit moet?
Nou..., dan weet ik ook nog wel een leuke!

In de Grote Marktstraat hier in Den Haag mijn fiets neergezet, keurig op slot en met een kettingslot aan een officiële fietsbeugel gezet.

Kom ik terug....: Heeft iemand haar fiets tegen de zelfde beugel gezet, ook met een kettingslot. Alleen...: Wat heeft die sufkop gedaan? Die doet HAAR kettingslot ook om MIJN fiets!

Tja..., daar sta je dan!

Ik kon niet weg!

Een langsfietsende agente gevraagd: "Hoe los ik dit op?""

Antwoord: "Gewoon wachten tot ze terug komt. Ga maar wat drinken op dat terrasje, daar! Ik mag de boel niet forceren, want dan krijgt de politie de schuld, dat ze vernieling hebben aangericht. En kan de politie betalen!"

Nou..., lekker hè?

Ik had nóg geluk, binnen een half uurtje was mevrouw terug.

Ik heb haar niet zo héél vriendelijk bedankt...

Ze fietste weg, nog net "sorry" gemompeld, ze had wel een kop als een boei!

Groetjes!

Ellen.
Ik heb mijn fiets teruggevonden, vorige week. Hij stond bij het NS-station! Ik ben hem een week kwijt geweest.
Beste Moerg81,

Houd moed!

Zorg dat je je reservesleutel bij je draagt (heb je die nog wel?) en ga vandaag door de stad fietsen.(oh nee, fietsen kan natuurlijk niet..., sorry!).

Ga kijken op plaatsen waar veel fietsen staan.

Zorg eventueel dat je een los slot bij je hebt, zodat je hem kunt vastzetten als hij ergens staat.

En, doe aangifte, dan heb je ook bewijs áls je hem terugziet dat hij van jou is.

Ik heb eenmaal een gestolen fiets teruggevonden, enkele uren later. Het slot was geforceerd, de postcode eruit gelakt, het zadel stond lager. We hebben hem gewoon teruggepakt.

Je zult zien dat je maandenlang naar fietsen loopt te staren, maar dat gaat voorbij.

Van mijn huidige fietsen heb ik trouwens een goed signalement, inclusief kleur, type, framenummer, zodat ik weet hoe ze eruit zien, voor het geval er weer een gestolen wordt!

Sukses hoor!
Goodmorning,

ga zo inderdaad maar eens een rondje maken. Heb een leenfiets dus eens even kijken of ik hem ergens tegen kom.

Met reservesleutel op zak uiteraard

Ben wel benieuwd.
Bij mijn zus is de fiets uit huis gejat! Stond nog geen 2 uur later op marktplaats. Met hulp van de politie terug gehaald. Wel al veel schade helaas.

Maar het kan dus wel hoewel je veel geluk moet hebben.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Bij mijn schoonzus achter op het tuinpad.
quote:ikbenikhetisnietanders schreef op 24 oktober 2009 @ 11:45:

Bij mijn zus is de fiets uit huis gejat! Stond nog geen 2 uur later op marktplaats. Met hulp van de politie terug gehaald. Wel al veel schade helaas.

Maar het kan dus wel hoewel je veel geluk moet hebben.
ooh dat is zo naar. super pissig wordt je daarvan. Bij mij is het een aantal keren achter elkaar gebeurd en het irritante is dat mensen meteen vragen "hoeveel sloten zaten er op de fiets?"' Wat maakt dat uit , al stond het niet op slot..

Maar ik wens je succes, hoop dat je je fiets weer terug vind.
.
quote:beter laat schreef op 24 oktober 2009 @ 10:11:

Beste Moerg81,

Houd moed!

Zorg dat je je reservesleutel bij je draagt (heb je die nog wel?) en ga vandaag door de stad fietsen.(oh nee, fietsen kan natuurlijk niet..., sorry!).

Ga kijken op plaatsen waar veel fietsen staan.

Zorg eventueel dat je een los slot bij je hebt, zodat je hem kunt vastzetten als hij ergens staat.

En, doe aangifte, dan heb je ook bewijs áls je hem terugziet dat hij van jou is.

Ik heb eenmaal een gestolen fiets teruggevonden, enkele uren later. Het slot was geforceerd, de postcode eruit gelakt, het zadel stond lager. We hebben hem gewoon teruggepakt.

Je zult zien dat je maandenlang naar fietsen loopt te staren, maar dat gaat voorbij.

Van mijn huidige fietsen heb ik trouwens een goed signalement, inclusief kleur, type, framenummer, zodat ik weet hoe ze eruit zien, voor het geval er weer een gestolen wordt!

Sukses hoor!Binnen enkele uren lakken ze wel de postcode eruit en zijn dan zo dom om dat ding ergens te laten staan dat jij hem kunt vinden??
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ja hoor, vannacht liep ik terug uit de kroeg met een vriendin.

Waren we bijna bij haar huis, viel mijn oog op een wel heel bekende fiets.

Sleutel erin en ja hoor: die van mij. Hij staat nu weer braaf hier in de schuur.

Wel bizar, ze hebben geen enkele poging gedaan om de herkenningspunten te camoufleren. Ben ik dan wel weer blij mee

Alleen het slot moet vervangen worden, anders neemt de onrechtmatige eigenaar hem straks weer mee.
Hahahahahaha, jij hebt ook een boemerangfiets!

Super dat hij terug is! Veel fietsplezier .
Pffff bij mij zijn wel VIER fietsen gejat, verspreid over een aantal jaren, dat dan weer wel.

Dat komt waarschijnlijk omdat ik zo'n lekker zadel heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven