Ben ik nou een rotmens? Niet iemand binnen willen laten

19-09-2025 09:33 127 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed, ik wist even geen goede titel te bedenken.

Momenteel ben ik alleen thuis (vriend is even een weekje naar het buitenland voor werk). Gisteravond werd er aan de deur gebeld door een stel (Man en vrouw). Die hebben blijkbaar in onze straat een huis gekocht zoals die van ons. Kan prima kloppen want er stond er een te koop. Enfin, ze belden dus aan om 20:00. De bewoners van het huis wat zij hebben gekocht zijn momenteel op vakantie en ze vroegen mij of ze bij mij binnen mochten komen om alvast wat maten op te nemen. Immers, precies hetzelfde huis. Ik wilde dat dus absoluut niet. Het is donker, ik ben alleen thuis, ik ken die hele mensen niet en ik wil gewoon geen vreemden door mijn huis heen hebben. Het stel vond dat dus absoluut belachelijk (nou ja, dat zeiden ze niet, maar bleek uit de lichaamstaal). Dus toen ik zei dat ik dat liever niet wilde begrepen ze dat en vroegen dan of het overdag kon. Maar nee, ik wil dat gewoon echt niet. Ook niet als mijn vriend wel thuis was. Het worden geen directe buren, gewoon ergens in de straat en de huidige bewoners ken ik ook niet eens.

Ik voelde me eigenlijk best lullig achteraf, maar mijn gevoel sprak gewoon alles tegen.

Zouden jullie dat doen en ben ik een rotmens of zouden jullie dat ook niet doen?
Karrota schreef:
19-09-2025 17:44
Ik zeg toch ook dat ik het een raar verzoek vind?
Maar bij mij ben je welkom hoor, op een ander moment, nadat ik contact heb opgenomen met de makelaar om het verhaal te verifiëren.

Alle huizen hier zijn overigens exact hetzelfde, dus het zou in mijn straat niet gek zijn.
Ben bij twee buren ter plekke spontaan uitgenodigd om bij hen even te kijken om inspiratie op te doen, en heb ook twee andere buren spontaan over de vloer gehad zodat ze konden kijken hoe het is geworden. Maargoed, dan weet je natuurlijk wel zeker dat dat geen oplichters zijn en ze daadwerkelijk in de straat wonen.
Op moment dat jij hun makelaar kan bereiken, de dag erna, kunnen zij zelf ook bellen met de makelaar en vragen of ze met de eigenaren daar gewoon mogen meten en daar dan een afspraak mee maken.
Er is nul reden om dat dan nog met jou te gaan doen voor jouw huis.
MissNuada schreef:
20-09-2025 11:21
Op moment dat jij hun makelaar kan bereiken, de dag erna, kunnen zij zelf ook bellen met de makelaar en vragen of ze met de eigenaren daar gewoon mogen meten en daar dan een afspraak mee maken.
Er is nul reden om dat dan nog met jou te gaan doen voor jouw huis.
Sowieso is er nul reden, want weinig huizen hebben niet ergens een scheef muurtje oid. Dus meet je altijd anders dan in het huis van de buren.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven