Ben moe van het lui zijn.

11-05-2010 16:59 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Confessions van Zus.

Ik ben moe van het lui zijn.

Als ik opsta ontbijt ik soms, wanneer ik er zin in heb, anders drink ik koffie met veel melk en suiker, ben dus te lui om gewoon brood voor mijzelf te maken, of nog erger ik pak gewoon een handvol winegums en dat is dan mijn ontbijt.

Ik ben dus zo lui, dat ik dus te dik ben omdat ik te lui ben om normaal eten voor mijzelf te maken.

Terwijl ik allerlei soorten brood, beleg, fruit in huis heb...

Avond eten doe ik soms aan mee, soms alleen een stukje vlees.....

De post komt binnen en het verdwijnt in een la, aanmaningen ook, terwijl er genoeg geld is om de rekeningen te betalen, maar kom er gewoon niet toe. Te lui.

Ik wil tijd voor mijzelf, wat resulteert in een hele dag forum en een schuldgevoel over mijn luiheid.

Huishouden loopt opzich goed, mede doordat er eens in de week een huishoudster komt en ik werk aan huis waardoor het er gewoon netjes uit moet zien, alles voor de schone schijn.

Ik ben gewoon te lui om met vriendinnen af te spreken, heb er gewoon geen zin in, teveel moeite om er te komen of lukt niet met werk etc.

Kinderen, ja mijn kinderen, ze weten dat mama lui is, maar wel veel voor ze doet en over het algemeen vermaken zij zichzelf prima en groeien op tot gezellige jongemannen. Tot zover iig.

Huis; er moeten klusjes gedaan worden maar zit liever op mijn gat, gevolg wederom een schuldgevoel dat ik alles afschuif op de lange termijn.

Geld: Komt genoeg binnen maar,net genoeg om het gat in mijn hand te vullen, probeer te besparen op de boodschappen maar dat lukt mij gewoonweg niet, ik hou wel geld over hoor maar dat zou vele malen meer kunnen zijn als ik niet zo een schijthouding heb.

Ik moet mij nog steeds inschrijven bij de Kvk omdat ik zzper ben, ook nog steeds niet gedaan, ik zit straks ecth met gebakken peren, zeg maar.

Ok dat was het.

Hier zit ik dus mee, dagelijks, stomme dingen waar ik geen energie voor heb, wat ook niet gek is met mijn eetpatroon.

Is het enigzins herkenbaar of ben ik de enige luie trut hier ?

En wie heeft er tips voor mij om uit deze vicueuze cirkel van luiheid te komen.

(ik weet het opstaan helpt al een groot deel )
quote:zusenzo schreef op 11 mei 2010 @ 17:07:

Helpt het te zeggen dat ik wel meer dan 50 uur per week werk en ook niet minder kan werken, maar wel van huis uit doe.Dan stop je volgens mij al je energie in je werk. Iemand die 50 uur per week werkt kan ik met de beste wil van de wereld niet lui noemen hoor.
Ik vind je verhaal best herkenbaar...

Ik stel ook altijd dingen uit. Kan ook de hele dag op de bank hangen om te forummen of tv te kijken o.i.d.

En dan aan het eind van de dag voel ik mij ook schuldig dat ik mijn dag zo nutteloos heb besteed.

Maar kan me er gewoon niet toe verzetten...

Dus heel herkenbaar.... Ik lees dus ook met je topic mee om te kijken wat verdere reacties zijn.
Wat Smoepie zegt, de schop en lijstjes enzo helpen voor een dag of twee en dan denk ik ja dag, schijt...

Ik werk ook veel waardoor ik dus veel dingen bewust laat liggen, komt wel, nee komt dus niet, want ik vergeet het gewoon.
Dus je huishouden loopt goed. Je houdt geld over. Je bent zelfstandige: iets wat veel mensen willen, maar die durven de stap niet te zetten. Je hebt blijkbaar ook opdrachten, als je niks doet zou je immers geen probleem met de KvK kunnen krijgen. Je kinderen vermaken zichzelf prima. Je bent blijkbaar ook niet eenzaam, anders zou je die vriendinnen wel opzoeken. Je doet boodschappen, want er is vanalles in huis (je hebt alleen geen zin om het op te eten.) Je bent te dik - maar dat heb je gemeen met veel zzp-ers, is een bijverschijnsel van thuis werken.

Ik kan je wel allerlei tips gaan geven om post weg te werken, af te vallen, klusjes in huis weg te werken enz. Maar zou je jezelf eerst niet 's een heel groot compliment geven dat je het allemaal prima voor elkaar hebt?
quote:zusenzo schreef op 11 mei 2010 @ 17:11:

Dat soort zaken vergeet ik dus echt Evi.

En ik herinner mij het pas om 17.08 bijv, of in bed.

Ik heb het over de rekeningen, kvk ed.Maar dat is dus geen luiheid. Zoals ik al zei ben je ook gewoon niet lui als je 50 uur in de week werkt, maar ben je hooguit uitgeblust omdat je al je energie daarin stopt. Maar bij goed werk afleveren hoort ook rekeningen betalen en je inschrijven, dus zet het op de agenda voor morgen. Direct doen. Voorkom problemen.
Ik ben allang blij dat het wel herkenbaar is phh zucht van verluchting.

Al mijn kasten zijn een ongeorganiseerd zooitje en ik ruim het heus wel weer op, zo eens per 3 maanden om vervolgens weer een zooitje te worden omdat ik even snel snel alles op moet ruimen of ik stop het even snel weg, omdat ik telefoon of werk krijg.
Ik herken het wel, maar heb het van mezelf ook nooit begrepen. Nou gaat het wel iets minder ver als bij jou, maar ik heb wel dat soort periodes gekend. Bij mij heeft het heel erg te maken met het ontbreken van een structuur en het ontbreken van druk van buitenaf. Ik ben ook zzp-er, en als ik niet het gevoel heb dat er echt uiteindelijk dingen mis gaan lopen als ik niet NU dingen ga doen, dan doe ik ook niet zoveel. Ook te lang forummen, daar apathisch van worden, en dan helemaal niks meer doen.

Bij mij is de enige remedie geweest: Het gewoon heel druk krijgen Ik heb nu bijna non-stop werkdruk, en dan komt er veel uit m'n vingers en daar voel ik me lekker bij. Wat ook helpt is dat ik bewust in mijn werk iets meer een kant op ben gegaan waarvoor ik ook vaker buitenshuis moet werken, daardoor krijg ik meer structuur. Zo moet ik dus vandaag en morgen een bepaald stuk af schrijven, omdat ik vrijdag en zaterdag in Groningen op locatie zit, en de deadline is zaterdag. Samenwerken werkt ook, blijkbaar is me schuldig voelen over mezelf niet erg genoeg, en werkt het schrikbeeld van me schuldig moeten voelen naar iemand anders toe, beter. Ook belangrijk voor mij (en toch, ondanks alles, nog steeds moeilijk) wél vrije dagen nemen, en dan ook iets leuks gaan doen ipv een beetje achter de computer hangen met het vage idee nog een klein beetje te werken, en dan dus weer de hele dag op het forum te hangen. Misschien ben je niet fysiek moe, maar wel mentaal moe, omdat je jezelf vanwege je schuldgevoel nooit echt vrij geeft?

Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit hoor, het is absoluut veel hanteerbaarder geworden dan het was, maar heel soms word ik nog echt gek van mezelf. En ik snap gewoon nog steeds niet helemaal wat er gebeurt dan, waarom ik dan niet óf kan zeggen: Hop, je weet best dat als je eenmaal bezig bent, je er lol in hebt, dus ga gewoon nu iets doen, óf zeggen: Allez, het wordt niks vandaag, dan ga ik lekker lezen/buiten lopen/plantjes kopen voor op m'n balkon. Want van beide opties zou ik me 1800000 keer beter gaan voelen dan een beetje achter de computer te zitten met het vage voornemen dat ik zo iets ga doen.
Precies Korenwolf.

Zusenzo, wat motiveert jou?
Ik herken het wel Zus. Vooral op het moment. Op de momenten dat ik het overzicht kwijt raak (te druk ben) is mijn valkuil dat ik dreig te vervallen in passiviteit.

Ik kan uren tijd verspillen aan bedenken waar ik eens zal beginnen.

En wat betreft het KVK; zolang je nog geen 'dreigbrief' hebt ontvangen dat je op het punt staat een economisch delict te plegen heb je nog even!

quote:korenwolf schreef op 11 mei 2010 @ 17:14:

Dus je huishouden loopt goed. Je houdt geld over. Je bent zelfstandige: iets wat veel mensen willen, maar die durven de stap niet te zetten. Je hebt blijkbaar ook opdrachten, als je niks doet zou je immers geen probleem met de KvK kunnen krijgen. Je kinderen vermaken zichzelf prima. Je bent blijkbaar ook niet eenzaam, anders zou je die vriendinnen wel opzoeken. Je doet boodschappen, want er is vanalles in huis (je hebt alleen geen zin om het op te eten.) Je bent te dik - maar dat heb je gemeen met veel zzp-ers, is een bijverschijnsel van thuis werken.

Ik kan je wel allerlei tips gaan geven om post weg te werken, af te vallen, klusjes in huis weg te werken enz. Maar zou je jezelf eerst niet 's een heel groot compliment geven dat je het allemaal prima voor elkaar hebt?

Geweldig

Ík ben ook gezegend hoor maar niet met mijzelf....
Maar ben je dan net pas begonnen als zzp'er? Daar ga ik even vanuit aangezien je niet ingeschreven bent bij de kvk....

Komt dit alles dan niet doordat je net begonnen bent als zelfstandige en je daar moe van bent. Dat je in je werk alles geeft en gewoon niet meer kan als je klaar bent?

Misschien een stapje terug doen qua werk?
quote:zusenzo schreef op 11 mei 2010 @ 17:07:

Helpt het te zeggen dat ik wel meer dan 50 uur per week werk en ook niet minder kan werken, maar wel van huis uit doe.

Jij bent echt gek. 50 uur werken, kinderen erbij en dan denken dat je te weinig doet? Heb je je al afgevraagd wanneer het genoeg is? Als je 60 uur werkt? 70? Als al je administratie is weggewerkt en je ramen gezeemd?

- oeps, ik moet ophouden. nu moet ik eerst 10 minuten administratie wegwerken. laaghangend fruit, zeg ik altijd maar, laaghangend fruit...-
Ik heb nu dus twee weken vakantie en had hele goede voornemens, waarvan ik er werkelijk geen een heb uitgevoerd....

Gewoon weg uberhaupt helemaal geen zin om iets te doen, dat verdien ik ook nml, maar toch voel ik mij daardan weer klote onder.
Nee ik verdien nu zoveel bij dat het verstandig is mij in te schrijven bij de Kvk omdat ik anders teveel bij verdien en dus niet kan meegenieten van de zelfstandigeaftrek ed.
Dit is stiekem best wel herkenbaar...
quote:Moosey schreef op 11 mei 2010 @ 17:17:

Ook te lang forummen, daar apathisch van worden, en dan helemaal niks meer doen.

...

Ook belangrijk voor mij (en toch, ondanks alles, nog steeds moeilijk) wél vrije dagen nemen, en dan ook iets leuks gaan doen ipv een beetje achter de computer hangen met het vage idee nog een klein beetje te werken, en dan dus weer de hele dag op het forum te hangen.

...

En ik snap gewoon nog steeds niet helemaal wat er gebeurt dan, waarom ik dan niet óf kan zeggen: Hop, je weet best dat als je eenmaal bezig bent, je er lol in hebt, dus ga gewoon nu iets doen, óf zeggen: Allez, het wordt niks vandaag, dan ga ik lekker lezen/buiten lopen/plantjes kopen voor op m'n balkon. Want van beide opties zou ik me 1800000 keer beter gaan voelen dan een beetje achter de computer te zitten met het vage voornemen dat ik zo iets ga doen.

Zo..! Jij legt je vinger even precies op mijn zere plek.

Waarom kan ik me er niet toe zetten om actie te ondernemen, terwijl ik weet dat ik er een goed gevoel bij krijg? Tijdens én erna?

Geldt dit voor de andere luie trutten dames ook?
Vijftig uur per week werken, dan ben je idd. niet lui.

Ik word al moe als ik eraan denk.
Ik werk trouwens in de kinderopvang dus ben echt de hele dag met kleine kinderen bezig en heb pauze als ze slapen, maar dan verval ik vaak in dit gedrag, zo van nu ff niks.

Terwijl er dus wel dingen te doen zijn.
Moosey jij snapt het idd, wat fijn dat jij er wel komt, vaak dan althans.
Ja Smoepp, vandaar ook het schuldgevoel.

Ik moet nu bijv koken....X-D
quote:Moosey schreef op 11 mei 2010 @ 17:17:

Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit hoor, het is absoluut veel hanteerbaarder geworden dan het was, maar heel soms word ik nog echt gek van mezelf. En ik snap gewoon nog steeds niet helemaal wat er gebeurt dan, waarom ik dan niet óf kan zeggen: Hop, je weet best dat als je eenmaal bezig bent, je er lol in hebt, dus ga gewoon nu iets doen, óf zeggen: Allez, het wordt niks vandaag, dan ga ik lekker lezen/buiten lopen/plantjes kopen voor op m'n balkon. Want van beide opties zou ik me 1800000 keer beter gaan voelen dan een beetje achter de computer te zitten met het vage voornemen dat ik zo iets ga doen.

Haha, dat herken ik wel. Volgens mij komt dat omdat je bij leuk plantjes kopen of lekker lezen zeker weet dat je dan niet aan het werk gaat. Achter de pc, met ook nog de schijnwerkelijkheid dat je daadwerkelijk iets aan het doen bent, kun je jezelf nog voorhouden dat je zometeen iets gaat doen.

Terwijl je achteraf in die tijd wel 10 keer plantjes had kunnen kopen
quote:floor72 schreef op 11 mei 2010 @ 17:17:

Ik herken het wel Zus. Vooral op het moment. Op de momenten dat ik het overzicht kwijt raak (te druk ben) is mijn valkuil dat ik dreig te vervallen in passiviteit.

Ik kan uren tijd verspillen aan bedenken waar ik eens zal beginnen.

En dit!
En ik heb nog wel tig boeken liggen die ik wil lezen maar het komt er niet van, net als al die tig andere dingen.
quote:zusenzo schreef op 11 mei 2010 @ 17:25:

Ja Smoepp, vandaar ook het schuldgevoel.

Ik moet nu bijv koken....X-D

Precies!

En jezelf maar wijsmaken:

-nog even de nieuwe topics langs en dan begin ik.

-nog even een sigaretje en dan begin ik.

-nog even een kop koffie en dan begin ik

-nog even het ontbijtnieuws kijken en dan begin ik

-nog even mijn mail checken en dan begin ik

-goh, er zijn weer nieuwe topics, als ik die gelezen heb, begin ik.

En dat hou ik gerust de hele dag vol.
Hier ook zo één!! Herkenning alom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven