Ben moe van het lui zijn.

11-05-2010 16:59 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Confessions van Zus.

Ik ben moe van het lui zijn.

Als ik opsta ontbijt ik soms, wanneer ik er zin in heb, anders drink ik koffie met veel melk en suiker, ben dus te lui om gewoon brood voor mijzelf te maken, of nog erger ik pak gewoon een handvol winegums en dat is dan mijn ontbijt.

Ik ben dus zo lui, dat ik dus te dik ben omdat ik te lui ben om normaal eten voor mijzelf te maken.

Terwijl ik allerlei soorten brood, beleg, fruit in huis heb...

Avond eten doe ik soms aan mee, soms alleen een stukje vlees.....

De post komt binnen en het verdwijnt in een la, aanmaningen ook, terwijl er genoeg geld is om de rekeningen te betalen, maar kom er gewoon niet toe. Te lui.

Ik wil tijd voor mijzelf, wat resulteert in een hele dag forum en een schuldgevoel over mijn luiheid.

Huishouden loopt opzich goed, mede doordat er eens in de week een huishoudster komt en ik werk aan huis waardoor het er gewoon netjes uit moet zien, alles voor de schone schijn.

Ik ben gewoon te lui om met vriendinnen af te spreken, heb er gewoon geen zin in, teveel moeite om er te komen of lukt niet met werk etc.

Kinderen, ja mijn kinderen, ze weten dat mama lui is, maar wel veel voor ze doet en over het algemeen vermaken zij zichzelf prima en groeien op tot gezellige jongemannen. Tot zover iig.

Huis; er moeten klusjes gedaan worden maar zit liever op mijn gat, gevolg wederom een schuldgevoel dat ik alles afschuif op de lange termijn.

Geld: Komt genoeg binnen maar,net genoeg om het gat in mijn hand te vullen, probeer te besparen op de boodschappen maar dat lukt mij gewoonweg niet, ik hou wel geld over hoor maar dat zou vele malen meer kunnen zijn als ik niet zo een schijthouding heb.

Ik moet mij nog steeds inschrijven bij de Kvk omdat ik zzper ben, ook nog steeds niet gedaan, ik zit straks ecth met gebakken peren, zeg maar.

Ok dat was het.

Hier zit ik dus mee, dagelijks, stomme dingen waar ik geen energie voor heb, wat ook niet gek is met mijn eetpatroon.

Is het enigzins herkenbaar of ben ik de enige luie trut hier ?

En wie heeft er tips voor mij om uit deze vicueuze cirkel van luiheid te komen.

(ik weet het opstaan helpt al een groot deel )
Ik ben gewoon nog steeds zo ontzettend blij dat ik niet de enige ben, hoe naar ook voor de rest van jullie
Phoe.... ook hier ga'k meelezen: herkènbàààr, mijn hemel...
Pfff ik heb ook zo'n lui en onbevredigend weekend achter de rug!

Dan heb ik een keer geen afspraken en dan zit ik dus 48 uur in mijn badjasje te smetten op de bank en voor de computer!

Tis dat ik echt wat in huis moest halen om vies te kunnen vreten tijdens het computeren anders had ik ook geen boodschappen gedaan.....ik walg echt van mijzelf na zo'n weekend!

Maar heel herkenbaar dus!
quote:Farfalla65 schreef op 17 mei 2010 @ 11:25:

Pfff ik heb ook zo'n lui en onbevredigend weekend achter de rug!

Dan heb ik een keer geen afspraken en dan zit ik dus 48 uur in mijn badjasje te smetten op de bank en voor de computer!

Tis dat ik echt wat in huis moest halen om vies te kunnen vreten tijdens het computeren anders had ik ook geen boodschappen gedaan.....ik walg echt van mijzelf na zo'n weekend!

Maar heel herkenbaar dus!

Inderdaad, ik ben vandaag vrij en heb nog niet gedouched, niet gegeten.. en dat terwijl ik om 9 uur al op was. Heb alleen maar geinternet en gebeld.....

Niks nuttigs gedaan nog en dit voelt niet erg goed voor je eigenwaarde. Zoveel te doen in huis en juist als ik vrij ben, verlam ik. Ik regel niks meer, ruim niks op enz enz.
Voor iedereen die het nodig heeft!
quote:druifje76 schreef op 17 mei 2010 @ 13:35:

Voor iedereen die het nodig heeft!

Haha een schop onder mijn hol dat is wat ik nodig heb!

Maar evengoed bedankt!
Zusenzo, ik weet niet hoe je je (inwendig) voelt. Maar heb je niet gewoon last van een (milde) depressie?

Althans, het is mij jaren amper gelukt mezelf uit bed te slepen, mezelf te verzorgen (zelfs wassen en aankleden voelde als een marathon lopen) en alles te doen wat ik elke dag weer op een papiertje had opgeschreven voor mezelf om te moeten doen. Mijn takenlijstje zeg maar.

Ik voelde me dan ook weer zoooooo slecht over mezelf. Vond mezelf lui, niks waard, etc.

Ik lees niet die heftigheid bij jou. Maar zou me wel kunnen voorstellen dat een milde depressie een beetje hetzelfde lamlendige gevoel veroorzaakt. Geen reden overigens om bij de pakken neer te zitten. Want je moet jezelf dan wel aanpakken. Maar misschien lukt het je om vanuit dat perspectief wat milder te zijn naar jezelf.

En btw, als dingen je niet uit jezelf lukken, zoek dan hulp van bijvoorbeeld een diëtiste. Wist je hoe ontzettend moeilijk het is voor veel mensen om alleen uit jezelf de discipline op te brengen om alles te doen. Als veel mensen geen baas hebben die in de gaten houdt hoe laat het personeel er is, gaan steeds meer mensen smokkelen hoor. Dus het is wat dat betreft al best netjes dat je uit eigen beweging 50 uur werkt zonder dat iemand daar je uren voor in de gaten houdt.
Pfffff... te làm om te reageren.... maar denk wel aan jullie allemaal... (da's ook wat, toch?)
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2017 11:32
Reden: spam
96.35% gewijzigd
Djaza schreef: ↑
21-05-2010 08:44
Pfffff... te làm om te reageren.... maar denk wel aan jullie allemaal... (da's ook wat, toch?)
haha geniaal :-D
Hoe is het mogelijk dat er ineens gereageerd wordt op een topic van 2010? Op dit forum. Waar je niks terug kunt vinden? :bonk:
Oh wacht, ik snap het al. Je bent een linkspammer. Je zit je eigen vers geschreven column te spammen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven