Beste Moderator: is het forum te koop ?

16-06-2021 18:22 44 berichten
en zoja, wat kost dat dan? Oprechte vraag en serieuze vraag!

ik denk dat we een crowdfunding kunnen starten om dit forum over te kopen.. Tevens is er genoeg kennis en kunde hier op het forum aanwezig om het draaiende te houden.


Ik wil best de aanjager zijn. Ik zal contact leggen met de CM en via haar met degene die er over kunnen gaan ( zie CM topic ).

Indien er echt serieuze forummers zijn die zich hiervoor willen inzetten dan graag via een DM aan mij.

oh aanvulling: ik zit er aan te denken om met de forummers die zich willen inzetten via teams te brainstormen. Dit betekent dat je een deel van je forumprivacy kwijt bent bij degene die meedoen aan het teams overleg

wie doet mee?

overkopen door de community

Totaal aantal stemmen: 195

ja (57%)
nee (19%)
ik denk er over na (24%)
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 11:20
53.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Precies wat ik dacht in het waar gaan we heen topic

Domein,
Forumsoftware licenties
Hostingkosten per jaar
Hoeveel mods zijn er nodig (vrijwillig)
En wat doen we als de software te oud wordt? Pro-actief up to date houden kost een vermogen
Alle reacties Link kopieren
Domein kost inderdaad geld.
Forumsoftware bestaat ook gratis: https://www.phpbb.com/ , en is simpel te installeren door iemand met een beetje ict kennis.

Over hoeveel mods er nodig zijn: ik ben zelf wel eens lid geweest van een groot forum, denk dat je aan ongeveer 8 mensen genoeg hebt. Of 1 a 2 per pijler.

Bijhouden van phpbb is best simpel als het geïnstalleerd is.
Alle reacties Link kopieren
We hebben dat met een ander forum geprobeerd. Kostte dan 12 euro per jaar. Heeft toch nog een paar jaar bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel mod zijn voor een pijler. Die service kan ik aanbieden.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van ICT achtergrond maar ben retegoed in organiseren en mod zijn lijkt me ook geen enkel probleem, dus ik haak graag aan!

Kan iemand een serieuze raming maken van wat zoiets zou kosten?

Er is maar weinig tijd om het te regelen lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ook mod op een ander phb forum, ik dacht dat de vraag was echt dit forum over te nemen
nou, mijn gedachte is om gewoon dit forum over te kopen ... lijkt me het meest efficiënte.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook jarenlang mod op een forum geweest met phpbb. Maar de software is zo gebruiksvriendelijk, iedereen die niet compleet digibeet is kan het leren. Het belangrijkste is de rechten goed instellen per gebruikersgroep.
Alle reacties Link kopieren
30 pagina's teleurgestelde reacties op het andere topic, maar weinig mensen die blijkbaar echt brood zien in het heft in eigen handen nemen... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best moderaten (vaker gedaan).

Ik zei in het andere topic:
Misschien een vereniging met tientjesleden van maken? Zoiets? Ik heb ook veel bestuurservaring dus vind het prima om in het bestuur te zitten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Misschien valt het wel mee als er dadelijk een poll komt.

@ Dit forum overkopen. Ik ben niet zo technisch, maar het zou mij niet verbazen als het zo verweven is met de website dat dat onhaalbaar is. Of je krijgt alle fouten in de huidige forumsoftware er gratis bij.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
16-06-2021 19:53
Ik wil best moderaten (vaker gedaan).

Ik zei in het andere topic:
Misschien een vereniging met tientjesleden van maken? Zoiets? Ik heb ook veel bestuurservaring dus vind het prima om in het bestuur te zitten.

Er moeten een paar mensen zich gaan verenigen denk ik inderdaad, om initiatief te nemen. Waarschijnlijk is het forum letterlijk overnemen niet mogelijk (ivm privacy enzo) maar een nieuw forum met dezelfde indeling waar iedereen een nieuwe nick aan kan maken, zoiets zou toch mogelijk moeten zijn?

[o kak, maar dan mis je natuurlijk nog wel alle oude topics....]
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag serieus meedenken om het op een andere manier een doorstart te geven. Maar gaan er dan genoeg mensen mee. Is het rendabel?
Alle reacties Link kopieren
Geen tijd voor modereren en ook geen waardevolle kennis in huis :) , maar wil best tientjeslid oid zijn.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
tientjeslid.

modereren heb ik gedaan (ergens anders; lang nog wel) maar dat vond ik niet iets wat ik ooit ga herhalen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er echt wel wat geld tegenaan willen smijten als we daarmee het Viva forum in stand kunnen houden…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goed plan!
Ik ben vóór en wil ook wel wat betalen.
Ja, ik wordt lid!
Misschien kan er ook een poll in met hoeveel men wil betalen per maand of jaar. Wat men er voor over heeft.
Geen idee wat ik kan betekenen, but count me in!
Jep ik word lid.
Alle reacties Link kopieren
Moet er wel een gek te vinden zijn die afrekent en voorschiet. Iedereen kan wel vrijblijvend ‘ja’ roepen maar als puntje bij paaltje komt moet er natuurlijk wel betaald worden.

Misschien met zo’n gofundme achtig iets? Iemand die daar verstand van heeft?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik wil best de aanjager zijn. Ik zal contact leggen met de CM en via haar met degene die er over kunnen gaan ( zie CM topic ).

Indien er echt serieuze forummers zijn die zich hiervoor willen inzetten dan graag via een DM aan mij.

oh aanvulling: ik zit er aan te denken om met de forummers die zich willen inzetten via teams te brainstormen. Dit betekent dat je een deel van je forumprivacy kwijt bent bij degene die meedoen aan het teams overleg.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 17-06-2021 10:26
31.96% gewijzigd
lemoos2 schreef:
17-06-2021 01:50
Moet er wel een gek te vinden zijn die afrekent en voorschiet. Iedereen kan wel vrijblijvend ‘ja’ roepen maar als puntje bij paaltje komt moet er natuurlijk wel betaald worden.

Misschien met zo’n gofundme achtig iets? Iemand die daar verstand van heeft?
ja, inderdaad crowdfunding of zo.

iemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven