Bestellen op ali express na 1 juli

21-09-2021 11:49 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er nog bij ali express besteld nadat daar vanaf 1 juli belasting + inklaringskosten over moet worden betaald?
Wat zijn jullie ervaringen en hoeveel moet je ongeveer betalen?
Gaat dat naar gewicht, naar grootte van wat je besteld op naar prijs wat je ervoor hebt betaald?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
22-09-2021 12:33
En iedereen die auto rijdt en op vakantie gaat steekt ook de kop in het zand maar dat doet ze ook gewoon. Leef en laat leven zou ik zeggen.

Leef en laat leven is nu juist het probleem.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat bij ons vooral om kleding die mijn dochter daar bestelt, als je de maten goed opmeet en je de commentaren van anderen die het product eerder kochten goed leest heb je prima producten.
Niet dat de kwaliteit dusdanig is dat het 3 jaar mee gaat maar dat hoeft ook niet want na zoveel jaar is het al uit de mode en als het product toch nog mooi is geven we het aan de kringloopwinkel dan kan iemand anders er ook nog plezier van hebben.
Electronica bestellen we daar niet want gaat het stuk dan is het toch lastig communiceren over de garantie.
Als ik het hier in de winkel koop en er staat made in China in dan heeft het vliegtuig dus ook gevlogen om mijn product naar Nederland te krijgen ik voel me dus niet schuldig daarover want als ik het hier in de winkel zou hebben gekocht zou ik er daar ook niet over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Sherry750106 schreef:
23-09-2021 10:41
Het gaat bij ons vooral om kleding die mijn dochter daar bestelt, als je de maten goed opmeet en je de commentaren van anderen die het product eerder kochten goed leest heb je prima producten.
Niet dat de kwaliteit dusdanig is dat het 3 jaar mee gaat maar dat hoeft ook niet want na zoveel jaar is het al uit de mode en als het product toch nog mooi is geven we het aan de kringloopwinkel dan kan iemand anders er ook nog plezier van hebben.
Electronica bestellen we daar niet want gaat het stuk dan is het toch lastig communiceren over de garantie.
Als ik het hier in de winkel koop en er staat made in China in dan heeft het vliegtuig dus ook gevlogen om mijn product naar Nederland te krijgen ik voel me dus niet schuldig daarover want als ik het hier in de winkel zou hebben gekocht zou ik er daar ook niet over nadenken.

Prachtig! :cheer:
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Sherry750106 schreef:
23-09-2021 10:41
Het gaat bij ons vooral om kleding die mijn dochter daar bestelt, als je de maten goed opmeet en je de commentaren van anderen die het product eerder kochten goed leest heb je prima producten.
Niet dat de kwaliteit dusdanig is dat het 3 jaar mee gaat maar dat hoeft ook niet want na zoveel jaar is het al uit de mode en als het product toch nog mooi is geven we het aan de kringloopwinkel dan kan iemand anders er ook nog plezier van hebben.
Electronica bestellen we daar niet want gaat het stuk dan is het toch lastig communiceren over de garantie.
Als ik het hier in de winkel koop en er staat made in China in dan heeft het vliegtuig dus ook gevlogen om mijn product naar Nederland te krijgen ik voel me dus niet schuldig daarover want als ik het hier in de winkel zou hebben gekocht zou ik er daar ook niet over nadenken.

Het gaat erom dat in NL verkochte producten door een waarschijnlijk Nederlandse, of andere, fabrikant in China geproduceerd worden volgens een bepaalde STANDAARD en daarom het gewenste KEURMERK krijgen. Die standaard bepaalt bijvoorbeeld dat er geen voor de gezondheid schadelijke stoffen in mogen zitten. Dat jij dat wil omzeilen betekent dat je het óf niet snapt, óf dat je gezondheid (of in dit geval die van je kinderen) je niet zoveel doet.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
22-09-2021 13:08
Leef en laat leven is nu juist het probleem.
Verkondig je dan ook bij iedere vliegvakantie dat die persoon dat beter niet kan doen? Of ieder biefstukje die op iemands bord ligt?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat Eidde doet, maar ik zou er wel iets van zeggen als iemand met bijvoorbeeld het Nigeriaanse Med-View Airline (staat op de zwarte lijst) wil vliegen om een paar euro uit te sparen. Voor iemands eigen bestwil he, niet om de betweter uit te hangen. Ik zeg dat erbij omdat mensen de neiging hebben zich aangevallen te voelen als je ze wijst op slecht gedrag.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-09-2021 15:03
Verkondig je dan ook bij iedere vliegvakantie dat die persoon dat beter niet kan doen? Of ieder biefstukje die op iemands bord ligt?

Soms wel, soms niet.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven