Bezemtopic deel 4

05-10-2009 12:43 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

Eerste bezemtopic

Het oude topic
Zo ik zit.

Druk, druk , druk mensen, heb 5 opvangkindjes en het is dus druk, maar leuk druk.

Het grut ligt nu allemaal op 1 oor.

Bezemen doe ik de hele dag door al, maar voor piet snot, want een seconde later is het weer goor.

Morgen weer een dag, dan maar doen, nietwaar.

Het is hier lekker weer en hopelijk blijft dat zo want ik wil nog wel even naar buiten, om de boel even uit te laten, zo maar gezegd.

Coebergh alles goed?

Livre ben je er nog?
Ik haat solliciatie brieven schrijven, ik ga liever langs, in persoon, maar dat gaat niet he?

Ik vind het zo moeilijk om het te beschrijven, wie ik ben, wat ik doe en wat mijn ervaring is, ik bewijs het liever.

Maar ja, in wat voor sector zoek je een baan MvdK
MdK, de opzet klinkt leuk! Doe je het in hun stijl of heb je juist een hele andere gekozen? Voor allebei valt iets te zeggen natuurlijk.

En dat persoonlijke is iig opvallend, dat lijkt me een must in jouw werk.

Hoe laat je die klik van jouw kant uit zien? Heb je de kernwaarden / visie van het bedrijf daarin meegenomen?

Ach dat hoef ik een communicatiemiep niet te vertellen natuurlijk
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Communicatie. Zuid Holland. Gezien de markt en mijn beperkte ervaring: anything goes.
Ik vind het super! Doe ze nu ook voor Mr N. Ik tik, hij geeft commentaar want het moet natuurlijk wel helemaal 'hem' zijn. En dat lukt best goed
Leuke vragen HPL. Ik denk dat het t.n.t vooral in eigen stijl van schrijven zit in tegenstelling tot de standaard 'sollicitatiebrievenstijl'.

Opmerkelijkste kernwaarde die uit hun advertentie opmaak is een ' niet lullen maar poetsen' mentaliteit, daar probeer ik aan te refereren in de brief zelf maar ook mijn brief redelijk kort te houden. Ga eens kijken of ik er nog meer uit op kan pikken.

Dit helpt wel, toch een ander setje ogen erbij!
Vroeg opgestaan vanmorgen door zoon, maar er komt niet echt iets uit mijn handen. Heb wel al gestofzuigd en gedweild, maar daar is inmiddels niets meer van te zien. Moet eigenlijk een ingestuurde huiswerk-opdracht nog een keer opnieuw maken (zaten wat veel foutjes in, weliswaar een 7,5 voor gekregen, maar toch even opnieuw maken, voor mezelf).

Moet ook nog naar de winkel, maar ik denk dat ik daar even mee wacht tot man weer terug is van zijn werk.
Z&Z, 5 opvangkinderen. Poehee, da's best heavy! Bij jullie waren luizen he? Had je ook aan de bank en de autostoeltjes gedacht? Moest ik gisteravond in bed opeens aan denken, dat ze daar ook op kunnen zitten, de viezerds.

Zo'n middagje je kind naar school stelt ook niets voor he. Je brengt ze heen, draait je om en je kunt al bijna weer terug. Terwijl het soms als ik werk wel als heel lang kan voelen.

Even een wasje vouwen en dan maar weer aan de wandel.
En hun site, zie je daar iets waar je iets mee kunt?

Dat niet lullen maar poetsen is wel een mooie kapstok, daar kun je veel mee.

De brief kort en bondig, jouw kwaliteiten daaraan linken (pro actief, resultaat gericht, taak verantwoordelijk dat zien dergelijke bedrijven graag)
Ze zijn ook behoorlijk commercieel en modern (hebben bijvoorbeeld vrij prominent een medewerker die twittert als soort campagne op de site)

Over die minicampagnes heb ik gevonden dat ze voor bedrijven dingen aanpassen in huisstijl van het bedrijf in kwestie. Kan me dus voorstellen dat ik over mijn eigen brief nog iets sterker dan normaal een 'persoonlijke huisstijl' gooi.

Dat commerciele weet ik nog niet zo goed. Ik ben wel goed in gelikte teksten maar ben zelf verre van het lekker commerciele type.
Och, met commercieel kun je alle kanten op
Kan jij je solli niet Twitteren dan?
Of Twitter een plek geven in je sollicitatie?

(MevrdeKees mailt nu haar sollicitatiebrief naar Meneer X van Bedrijf A. Is ook meteen rete commercieel)
Ik twitter helemaal niet, dat gelul in de ruimte, daar heb ik het vivaforum voor.
Hahahahahaa, ik ook niet hoor. Snap er helemaal niks van
Ik ben nu wel mijn verhaal in hun woorden aan het omzetten. Heb er net het woord ' successtory' in verwerkt
Ghe Maar werkt altijd Niet te opvallend maar hier en daar een paar steekwoorden
Man Vrouw, deze brief begint wel een uitdaging op zich te worden.
Ach, het houdt je van de straat
Fuss, bedankt voor de reminder, autostoeltjes hebben we gedaan idd en gelukkig hebben we lederen bekleding in de auto en een leren bank, dus dat scheelde, hoefde ik alleen even flink te stofzuigen en soppen.

Tja 5 kindjes met die van mij erbij 7, maar die van mij zijn alweer 6 en 10 jaar.

Het is en blijft een gezellige boel, ik hou er echt van, pedagogisch bezig zijn .

Het is heel wat anders dan de verpleging maar minstens zo leuk.

Alleen nu met de gastouder toestand moet ik met mijn hbo-v ineens een mbo-2 opleiding gaan volgen om kinderen te mogen opvangen.

Gelukkig heb ik heel veel modules in de verpleging die eender zijn met de spw dus dat scheelt en kan ik dus zo een evc procedure door lopen op mijn slofjes.

Maar toch is het behoorlijk irritant, hoewel een betere zorg nooit slecht is.

Wie weet ga ik wel een kdv beginnen (geintje want is te veel werk, bestuurlijk en administratief ben ik een ei vandaar)
Kind vond sorry vrij overbodig, ik heb hem wel gezegd dat ik er niet veel woorden aan vuil wil maken, maar dat uitschelden er wat mij betreft niet bij hoort. Dat snapte 'ie wel.

Verder vroeg hij zich af waarom we naar de GGD moesten, het gaat toch goed met hem? Proberen uit te leggen, maar hij ziet het niet zo. En hij moest er leuke dingen op school voor missen.

Bij de GGD wel tips gekregen, maar als het om onderzoek gaat moet dat uit mijn zak komen (evt. met een vergoeding van de zorgverzekering ernaast) of moet het vanuit school geregeld worden. De arts ziet zeker de zin in van onderzoek, maar mag hierover niet beslissen.

Lunchpakket bleek op de schouw te liggen. Ik word altijd chaotisch van ruzie en gedoe, vandaar.

Kind is nog steeds nukkig, hoewel hij vanmiddag heel gezellig was. Zit nu een boek te lezen.
Dus sfeer thuis was goed te doen als ik het zo lees Mamz?

Was jij dat btw die zulke lieve dingen zei over oudste dochter en mij, over het vertrouwen en zo?

Nou ja, wie het dan ook was: Thanks! (deja-vue! Had ik dat dus al gezegd?)

Manlief belde net: hij neemt ons mee uit eten.

Gezellie!
-naar de dokter

- naar de tandarts

- een was of zes vier drie twee

- caviakooi verschonen

- slaapkamer opruimen en poetsen

-woonkamer idem

- iets ophalen in de stad

- (aanvulling vergeten sleutel terug brengen naar het werk)

aardig gedaan dus
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Lekker, Goldie, veel plezier.
quote:fussie schreef op 08 oktober 2009 @ 08:54:

- spullen naar de schuur sjouwen

- bed uit elkaar halen

- vaatwasser uitruimen

- vaatwasser inruimen

- wasmachine uithalen

- wassen (liefst 2 vandaag)

- wachten op bank en stoelen

- overal een lappie overheen

- schilderen

Plus:

- lamp in elkaar gezet

- boodschapje

Gelukkig, Lief is thuis. Ik was al bezorgd ondertussen!

Wij gaan eten!

Fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven