Bijzondere hobby's

12-09-2008 10:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een bijzondere hobby. Nou ja, we vinden het zelf niet zo heel bijzonder, maar over het algemeen wordt er nogal glazig gekeken als je vertelt dat je aan re-enactment doet in je vrije tijd.

Re-enactment is het zo waarheidsgetrouw mogelijk een deel van de geschiedenis naspelen. Dus in historisch correcte kleding(met de hand genaaid, stoffen die in die tijd gebruikt werden), historisch correcte dingen doen op historische evenementen en festivals.

Wie heeft nog meer een aparte hobby? Taxidermie, salamanders verzamelen...noem maar op.
Ik doe aan legpuzzelen en ik mag graag borduren

Tis echt waar, maar niet iets waar ik mee te koop loop
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik borduur. Mijn vriend noemt dat punnikken, dus ik ben tijdens het borduren een prachtig sinterklaasgedicht aan het fabriceren. Als iemand nog weet waar ik zo'n punnikset kan kopen....

Ik zou op zich wel willen breien, maar daar heb ik dan weer het geduld niet voor.
ik verzamel tattoos.
ik forum....
JWvB

Punniksetjes zijn bij handwerkzaken maar ook speelgoedzaken te krijgen. Zag er laatst ook ééntje bij de HEMA

Ik heb Bonsaiboompjes, vinden veel mensen bijzonder. Zijn ze natuurlijk ook
Later is nu
Punnikset hebben ze volgens mij wel bij Pipoos of anders degelijke ouderwetsche handwerkwinkel.

Ja, ik brei re-enactment-gedwongen. Met houten breipennen en zelfgesponnen ongeverfd schapenwol. Maar om te zeggen dat ik het heel erg leuk vind...het is vooral practisch, lekkere warme sokken als je op een verregend evenement staat. Naaien gaat met de hand, met linnen garen. Al het syntethische is uit den boze:)
Vroeger mocht ik graag breien tijdens lange vluchten. Maar sinds 9-11 vinden ze het niet zo leuk meer als je met een paar breipennen het vliegtuig in wil.
Mijn hobby is slapen (maar dat staat zo raar op je CV). Beetje jammer dat ik deze hobby niet vaker kan beoefenen de laatste tijd
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Luna, wat een ontzettend leuke hobby zeg!

In mijn vorige woonplaats hadden ze om de zoveel jaar een historisch kijkspel, werd er van de hele stad (klein stadje hoor) verwacht dat je in de kledij uit de middeleeuwen zou komen, en werd een een heus schouwspel uitgevoerd, met schepen op het meer enzo, echt heel leuk!

Zeld heb ik eigenlijk weinig hobby's, moet er maar eens wat meer tijd voor gaan maken, en bedenken welke hobby ik nu eigenlijk wil
@calvijn1

Dat zijn ook mijn hobby's naast lezen. Ik loop hier ook maar niet mee te koop, geeft een heel verkeerd beeld van mijzelf......
quote:luna1 schreef op 12 september 2008 @ 10:51:

Wij hebben een bijzondere hobby. Nou ja, we vinden het zelf niet zo heel bijzonder, maar over het algemeen wordt er nogal glazig gekeken als je vertelt dat je aan re-enactment doet in je vrije tijd.

Re-enactment is het zo waarheidsgetrouw mogelijk een deel van de geschiedenis naspelen. Dus in historisch correcte kleding(met de hand genaaid, stoffen die in die tijd gebruikt werden), historisch correcte dingen doen op historische evenementen en festivals.Buren van mij doen ook zoiets, die zitten bij 'n vereniging die een burgeroorlog van rond 1600 naspeelt. Vind alleen wel dat zij sommige details missen: een bril dragen en 'n horloge vind ik namelijk niet echt historisch correct
quote:maroon5 schreef op 12 september 2008 @ 11:16:

Luna, wat een ontzettend leuke hobby zeg!

In mijn vorige woonplaats hadden ze om de zoveel jaar een historisch kijkspel, werd er van de hele stad (klein stadje hoor) verwacht dat je in de kledij uit de middeleeuwen zou komen, en werd een een heus schouwspel uitgevoerd, met schepen op het meer enzo, echt heel leuk!

Zeld heb ik eigenlijk weinig hobby's, moet er maar eens wat meer tijd voor gaan maken, en bedenken welke hobby ik nu eigenlijk

wil

Wij staan tijdens het seizoen(van april tot oktober) gemiddeld elke maand wel ergens, soms vaker. De kinderen vinden het ook geweldig, de hele dag buiten rondrennen op blote voeten(mits niet te koud), zwaardvechten(nog met houten zwaarden, vanaf 10 jaar mogen ze met ijzer), "badmintonnen" met schouderbladen van koeien en een bolletje wol;)

We beelden geen Nederlandse geschiedenis uit, maar Schotse, uit de Jacobitische periode(rond 1754 zitten wij). Een beetje terug naar de natuur zeg maar. Maar na een heel slecht weekend is het ook weer heerlijk om in je stenen huis met cv te komen ipv een tentje(historisch correct hè).
quote:elninjoo schreef op 12 september 2008 @ 11:29:

[...]

Buren van mij doen ook zoiets, die zitten bij 'n vereniging die een burgeroorlog van rond 1600 naspeelt. Vind alleen wel dat zij sommige details missen: een bril dragen en 'n horloge vind ik namelijk niet echt historisch correct Haha, nee, dat is bij ons not done! Een bril mag, maar wel een historisch correcte replica. Horloge mag ook, maar dan een historisch correct zakhorloge.
quote:luna1 schreef op 12 september 2008 @ 10:51:

Re-enactment is het zo waarheidsgetrouw mogelijk een deel van de geschiedenis naspelen. Dus in historisch correcte kleding(met de hand genaaid, stoffen die in die tijd gebruikt werden), historisch correcte dingen doen op historische evenementen en festivals.

Wie heeft nog meer een aparte hobby? Taxidermie, salamanders verzamelen...noem maar op.

Hoi Luna,

Leuk topic!

Inderdaad is jullie hobby voor een ons bijzonder, maar het klinkt wel leuk zeg! Ik stel me daar iets bij voor zoals in de film 'Alles is Liefde'; Daan Schuurmans als vriend van Paul de Leeuw die ook over een weide denderde in vol ornaat ;)

Enne....ik ben ook van de legpuzzels

Voornamelijk in de herfst/winter en dan het liefst van Jan van Haasteren!!
oja, en ik verzamel ook wapens, van messen en zwaarden tot een goedendag.

Just for fun.
OK, ik beken, ik doe aan buikdansen, compleet met 1001 nacht kostuum

Vind ik heel leuk, goed voor de conditie en je figuur en mooi om naar te kijken.
Alles kan, maar je moet het wel zelf doen!
@sonnine, daar lijkt het wel op ja! dat is ook meestal het eerste wat mensen zeggen als je uitlegt wat re-enactment is. "o, net als in Alles is Liefde!"

Wij hebben ook een vrij groot wapenarsenaal, zwaarden(waaronder een Claymore), dolken, een dorsvlegel als alternatief wapen, bijlen en een lochaber. En zelfgemaakte schilden.

Buikdansen is leuk! Ik ben een houten plank met vastzittende heupen, maar het lijkt me enig om te doen.
quote:absoluteEinstein schreef op 12 september 2008 @ 11:10:

Vroeger mocht ik graag breien tijdens lange vluchten. Maar sinds 9-11 vinden ze het niet zo leuk meer als je met een paar breipennen het vliegtuig in wil.Haha... nee meis, dat gaat niet meer...
Role Playing Games (table top), breien en Buffy kijken.
quote:luna1 schreef op 12 september 2008 @ 12:20:

@sonnine, daar lijkt het wel op ja! dat is ook meestal het eerste wat mensen zeggen als je uitlegt wat re-enactment is. "o, net als in Alles is Liefde!"Nee-hee, dat is LARPen.
ik verzamel trouwens ook geld. Maar om nou te zeggen dat dat echt hard gaat....
quote:korenwolf schreef op 12 september 2008 @ 13:35:

[...]

Nee-hee, dat is LARPen.

Niet helemaal. LARPERs mogen beslist geen echte wapens gebruiken, maar neppers. Voor zover ik me herinner raakte de vriend gewond door een wapen in de film, in principe dus niet mogelijk. Voor outsiders is de scheiding misschien wat moeilijk tussen LARP en re-enactment. LARP is Live Action Role Playing en gebaseerd op fantasy. Historisch correct zijn is bij LARP helemaal niet aan de orde, al lopen er tussen de buitenaardse wezens, vampiers en andere griezels ook vaak ridders.

Wij staan elk jaar op Castlefest in de Keukenhof in Lisse en hebben dan een gezamelijke battle met alle re-enactors en LARPERs. Voor ons altijd weer even wennen dat hun wapens nep zijn en de onze echt...
Nee, hij raakte gewond omdat hij z'n geduld verloor en iemand een mep gaf. Niet door de wapens.
Een beetje LARPer haalt trouwens geen buitenaardse wezens en vampiers door elkaar in hetzelfde spel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven