Boek verkocht via bol.com, mag ik het zelf langsbrengen?

14-10-2009 13:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al...ik heb via bol.com een boek verkocht, en nu moet ik EUR 7 betalen voor de verzendkosten, maar de persoon in kwestie woont bij mij in de buurt.

Is het raar om het boek zelf langs te brengen of zouden jullie het professioneel houden en het boek alsnog per post versturen?

Het gaat om 2de hands verkoop, dus de koper betaalt geen verzendkosten, slechts bemiddelingskosten.
Zijn daar geen regels voor?

Ik zou het gewoon opsturen. De koper heeft natuurlijk bedrag x neergeteld voor dat boek, das fraai dan als jij daarvan nog 7 euro in je zak steekt. Ik begrijp het wel, maar ik zou het niet doen.
Van mij mag het.
Gewoon zelf in de bus stoppen of langs brengen als het niet in de bus past. Zou er in elk geval geen 7 euro aan verspillen als de koper geen verzendkosten betaalt.

Volgens mij is dat verkopen via bol.com helemaal niet zo rendabel als MP heb ik 't idee...
Neem contact op met de koper, doe des noods een briefje in de brievenbus met je telefoonnummer en/of emailadres en vraag of hij/zij het een probleem vindt als je het boek langsbrengt.

Als het boek door de brievenbus past dan zou ik het gewoon in een envelop in de bus doen. Waarschijnlijk zal het de koper en zorg zijn of jij het er in hebt gestopt of de postbode.
quote:kaatje_85 schreef op 14 oktober 2009 @ 13:35:

Zijn daar geen regels voor?

Ik zou het gewoon opsturen. De koper heeft natuurlijk bedrag x neergeteld voor dat boek, das fraai dan als jij daarvan nog 7 euro in je zak steekt. Ik begrijp het wel, maar ik zou het niet doen.Vind ik raar, want waarom zou de koper geen verzendkosten moeten betalen in the first place? Zeker als het om zulke dure pakketkosten gaat. Dan is nieuw kopen bijna voordeliger, zeker als je via cosmox koopt ipv via bol, want cosmox rekent helemaal geen verzendkosten.
ik doe dat ook gewoon langsbrengen..

je moet altijd de verzendkosten zelf betalen.. als het dichtbij is zou ik het gewoon brengen..door de bus gooien
Zie website.... *zucht*

Verkoper worden en boeken online aanbieden is gratis.

U bepaalt de verkoop- prijs. Bij verkoop zijn de verzendkosten voor uw rekening.

U krijgt automatisch betaald door bol.com. Op de verkoopprijs houdt bol.com bemiddelings- bijdrage in.

Kortom: JIJ betaalt de verzendkosten, dus JIJ mag ook bepalen hoe het verzonden wordt.
Kaatje, volgens mij steekt Suzy geen 7 euro in haar zak, maar moet ze 7 euro zélf betalen aan verzendkosten. En dan is langsbrengen wel zo goedkoop.

Ik zou het doen.
Ik zou hier niet zo moeilijk over doen, koper woont in de buurt, gewoon door de bus doen.
Moeilijk hoor, de FAQ lezen....
Das dan duidelijk!

Kijk, het boek past niet door de brievenbus, dus vind het lichtelijk genant om daar aan te komen met mijn boek, maar daarentegen...ze krijgt het boek dus dat is het belangrijkste.
Boek openvouwen in een A4 envelop, past ook niet door de brievenbus??
quote:Snormel schreef op 14 oktober 2009 @ 13:42:

Kaatje, volgens mij steekt Suzy geen 7 euro in haar zak, maar moet ze 7 euro zélf betalen aan verzendkosten. En dan is langsbrengen wel zo goedkoop.

Ik zou het doen.

Klopt, ik had namelijk nog niet op de site van bol.com gekeken.

quote:GezondopViva schreef op 14 oktober 2009 @ 13:49:

Boek openvouwen in een A4 envelop, past ook niet door de brievenbus??

Ik zou liever hebben dat de verkoper even aanbelt dan dat ik een boek krijg met een gekraakte rug.

Zolang jij niet verwacht dat je koffie krijgt vindt ik het prima als je bij mij zou aanbellen om een boek af te geven.
quote:sugarmiss schreef op 14 oktober 2009 @ 13:53:

[...]

Ik zou liever hebben dat de verkoper even aanbelt dan dat ik een boek krijg met een gekraakte rug.

Zolang jij niet verwacht dat je koffie krijgt vindt ik het prima als je bij mij zou aanbellen om een boek af te geven.Jij leest je boek zonder hem open te slaan begrijp ik? Knap!
Nee, is niet raar. heb ik ook eens gedaan en de mevrouw was erg blij dat ze het boek zo snel had! Ik vind 6,20 verzendkosten ook veel, was maar 5 minuutjes fietsen, dus snel verdiend!

En zij betaalt wel verzendkosten hoor, maar 1,95 ongeacht de zwaarte of dikte van het boek!
Ik wil zeer zeker niet op de koffie! Echt niet hahaha...wil gewoon geld besparen. Maar die 1,95 dat zijn bemiddelingskosten en die betaalt zij aan bol.com en ik betaal de verzendkosten...dus bol.com strijkt zoiezo wel wat op
*ding dong*

-hallo, ik heb een pakje voor u.

>Oh fijn, bedankt.

-Dag.

Zo doet de TNT het ook denk ik......?
Het zal je koper jeuken hoe dat boek bij haar gekomen is: als het maar niet te lang duurt en als het er maar okee vanaf is gekomen. Gewoon even heenfietsen, aanbellen, boek afgeven, klaar. Iedereen blij.
Ik zou het ook gewoon afgeven hoor. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen. Niet professioneel?? Je bent niet in dienst van bol, je verkoopt een tweedehands boek, je bent niet op je werk hoor.

Ik zie er geen probleem in, en als ik diegene was die het boek had gekocht, zou ik het ook geen probleem vinden.
Heb ik zelf ook gedaan hoor. Nooit klachten over gehad.
Ik wil ook een motto
zou idd niet weten waarom niet...kijk als koper zelf die ¤7 heeft betaald...kan ik me voorstellen dat zij graag een keuze had tussen zelf ophalen en opsturen, maar dat is hier niet het geval...

Gewoon doen dus en lekker extra winst van je boek
Bedankt voor alle reacties. Ik heb het gedaan, ben erheen gefietst en aangebeld. Mocht het boek achterlaten in traphuis...dus eind goed al goed!

:-)
heb jij nu dan ¤7 van bol gekregen of had jij in andere gevallen flink toe moeten leggen op het boek??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven