Boek verkocht via bol.com, mag ik het zelf langsbrengen?

14-10-2009 13:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt het al...ik heb via bol.com een boek verkocht, en nu moet ik EUR 7 betalen voor de verzendkosten, maar de persoon in kwestie woont bij mij in de buurt.

Is het raar om het boek zelf langs te brengen of zouden jullie het professioneel houden en het boek alsnog per post versturen?

Het gaat om 2de hands verkoop, dus de koper betaalt geen verzendkosten, slechts bemiddelingskosten.
quote:gelukkigmeisje schreef op 14 oktober 2009 @ 21:43:

heb jij nu dan ¤7 van bol gekregen of had jij in andere gevallen flink toe moeten leggen op het boek??Ze heeft zeven euro bespaard die ze anders aan verzendkosten had uitgegeven.
This is an unacceptable timeline
Ok mijn vraag niet duidelijk gesteld. De koper betaalt ¤1,95 aan verzendkosten..zijn alle kosten boven de ¤1,95 voor rekening van de verkoper? Lijkt me zo oneerlijk in geval van dikke boeken zoals deze..(of je moet het natuurlijk al in de verkoopprijs berekenen)
@ gelukkig meisje: de verkoper betaalt geen verzendkosten, slechts bemiddelingskosten. De bemiddelingskosten zijn standaard 1,95.

Maar inderdaad, als je dikke pillen verkoopt voor een tientje en je daarbij EUR 7 al uitgeeft aan het verzenden van een boek....maak je 'winst' van 3 euro!
Dat klopt niet helemaal. De bemiddelingskosten zijn een percentage van het verkoopbedrag. Ik geloof 10 of 15%.

Voor sommige boeken krijg je trouwens nog een pakketbijdrage van 2,95.

Ik had trouwens heel vaak dat de bemiddelingskosten niet ingehouden werden.
Zozozo, dan zou ik dus zeker niets verkopen via Bol zeg, straks leg je er nog geld op toe ook. Geef mij maar MP!
quote:GezondopViva schreef op 14 oktober 2009 @ 13:56:

[...]

Jij leest je boek zonder hem open te slaan begrijp ik? Knap!

Ik kan inderdaad boeken (ook paperbacks) lezen zonder dat het aan de kaft en/of rug te zien is dat het boek ooit opengelezen is. Ik heb ook meerdere studieboeken tweedehands op bol.com gekocht die er ook zo uitzien, dus ik ben niet de enige.

Als ik een boek opengeslagen toegestuurd zou krijgen (waardoor de rug beschadigt), zou ik daar inderdaad niet blij mee zijn, en dat zou ik ook als negatief punt noemen in de verkopersbeoordeling (die je bij bol.com verplicht moet invullen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven