Boekensintcadeautip gevraagd

04-12-2009 11:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met lootjes trekken heb ik dit jaar mijn vader, en hij wil graag n boek van 'een bekende romanschrijver'

Hij las vroeger Ludlum, Wilbur Smith vond ie ook goed, en nu is ie o.a. van de Nicci French en Saskia Noort boeken.

Maar! Ivm ziekte heeft hij al zo'n lading boeken cadeau gekregen van vrienden en kennissen, en ik wil hem natuurlijk geen boek geven dat (of toch 'wat'...?) ie al heeft. Boekenbon vind ik nix, dat is de allerlaatste optie wat mij betreft.

Tips welkom, alvast bedankt!
Als ie ook Ludlum etc. las, vind ie hij David Baldacci misschien ook leuk? Heeft ook een nieuw boek, waarvan ik de titel even kwijt ben, maar die je zo kunt googlen waarschijnlijk.
Peas on earth!
Of de millenium serie? Van..eh.. hoe heet die man ook alweer?

O, ja Stieg Larsson (dank je Google)
Dan Brown, Stieg Larson?
Pode ben bang dat ie die al heeft, zal het eerst even aan mn moeder moeten vragen voor ik die ga halen.
Ben zelf de romans van Niccolo Ammaniti aan het lezen, hou ook van Saskia Noort, Nicci French en soortgelijke romans.

Vond tot nu toe 'Ik haal je op, ik neem je mee' het meest 'makkelijk' leesbaar.
Ja, nieuwe boek van Dan Brown is ook spannend. Als je vader al zo'n lading boeken heeft gekregen, is er volgens mij wel een aanzienlijke kans dat hij de Millenniumtrilogie al heeft, omdat die er al even is.
Peas on earth!
Ow haha allemaal namen die ik in het ziekenhuis voorbij heb zien komen!
De Alchemist vind ik erg mooi. Doet me altijd aan mijn vader denken.
de boeken van rene appel zijn ook erg goed
Jorina die klinkt als n goeie optie, zal de naam noteren want dat onthou ik nooit
Je hebt ook websites waarje boeken kan bestellen waarin je vader de hoofdrol speelt. De dader is dan niet bijvoorbeeld Linke Loetje maar vader van Tijgermeisje. Volgens mij kon dat met Baantjer boeken.
Oh boek van David Baldacci heet trouwens 'in het geheim' (voor als je het navraagt bij je moeder).
Peas on earth!
de eenzaamheid van de priemgetallen is ook een heel mooi boek
Even een blik in mijn boekenkast werpen

Boeken van Henning Mankell, Harlan Coben, Karin Slaughter,

Tom Rob Smith: Kind 44.

Oja, van Nicci French is onlangs ook een nieuwe titel verschenen.
Bertha das leuk! Ben ik nu wel te laat voor, die tip bewaar ik voor zn verjaardag
Nieuwe Nicci French= geen aanrader! Beetje saai in vergelijking met de eerdere boeken!

Als hij van misdaad houdt is Karin Slaughter wel een goeie tip!

Wat ik zelf een heel mooi, bijzonder boek vond "Extreem luid en ongelooflijk dichtbij" .
Jemig hij heeft alles al lijkt wel.

Lastig hoor om iets te kiezen. Dank voor het meedenken!
Als hij Saskia Noord en Nicci French goede boeken vindt dan zijn Barbara Vine ( aka Ruth Rendell) en Minette Walters waarschijnlijk ook goed. Dit zijn goede beklemmende psychologische thriller schrijfsters.

Steven Saylor schrijft erg in de stijl van Wilbur Smith ( ook historische thrillers)

Ludlum is vooral actie thrillers. Chris Ryan is dan een goede optie. Dit is een Brit die veel over de SAS schrijft.

Werk zelf in een boekhandel en deze raadt ik deze boeken altijd aan
John Grisham heeft ook hele mooie, spannende boeken!

Het testament bijv.
Haar naam was Sarah - Tatiana de Rosnay

De tienjarige Sarah wordt samen met haar ouders opgepakt en naar het wielerstadion in Parijs gebracht, waarvandaan duizenden joden worden gedeporteerd. Niemand heeft echter gezien dat Sarah haar kleine broertje Michel in een kledingkast opsloot, net voordat de politie het appartement binnendrong, en de sleutel bij zich stak.

Kost ¤10,- ideaal sinterklaascadeau
@Bramble, dat boek zag ik laatst bij V&D liggen en ben daar dagen mee bezig geweest. Hopelijk krijg ik hem voor Kerst, anders koop ik hem. Sterft dat arme kleine mannetje nu alleen in die kast of wordt hij gered?
Misschien gewoon even je moeder bellen en vragen of je vader het recent nog over een boek gehad heeft dat hij zou willen hebben
Peas on earth!
@mamax...ik ga niets zeggen ,maar koop het boek.Hij is zeer indrukwekkend.

@tijgermeisje..1953 is ook een goed boek
avaeyebrow! Ik las over n schrijver van financiele thrillers, ben de naam vergeten, weet jij welke ik bedoel?

Mijn moeder houdt het allemaal niet bij denk ik, zeker niet nu met al die aanpassingen in huis (mn vader is aant revalideren na beenamputatie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven