Boodschappen laten bezorgen, ervaringen

21-05-2024 10:33 87 berichten
Ik overweeg om een bezorgbundel van ah aan te schaffen. Heb dat jaren geleden gehad en vond het toen ok. Maar ik hoor hier en daar dat het echt slecht is geworden, heel vaak artikelen niet leverbaar, slechte communicatie. Etc. Als dat zo is wil ik er mijn geld niet aan besteden.

Een alernatief is Jumbo, daar heb ik geen ervaring mee.

Wat zijn jullie ervaringen met de bezorgdiensten van AH en Jumbo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
21-05-2024 15:54
Geen last van bij picnic. Nog nooit slechte groente of fruit gehad. In tegenstelling tot wat ik soms in de winkel zie liggen bij onze jumbo en ah. Daar ligt soms gewoon rot fruit of groente in het schap.
Als iets niet op voorraad is, krijg je in de app vanzelf de alternatieven te zien als ze die hebben. Net zoals in de gewone winkel dus.
Goed om te weten, destijds hadden we nog geen Picnic hier.
Maar ik zit even te kijken, die prijzen op de voorpagina zijn hoog, dan mag het ook wel vers zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik bestel altijd bij Jumbo maar vorige week was het echt drama. Echt 70% van de producten die ik nodig had stonden op niet leverbaar. Echt een ergernis. Hoop dat het deze week beter is.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
21-05-2024 11:42
Wat ik mij dan afvraag, hebben jullie nou nooit dat je iets vergeet? Of ze hebben het product niet etc. Dan kun je alsnog naar de winkel :P
Als ik al mijn boodschappen naar boven moet sjouwen (woon driehoog, zonder lift), dan ben ik kapot als ik ze binnen heb. Maar ga ik alleen voor een doosje koffiecapsules, omdat ik die vergeten ben, dan ga ik lekker even wandelen naar een van de 4 supers in de buurt en kom fluitend met mijn boodschapje thuis.
En als ik tijdens het bestellen de melding krijg "morgen niet leverbaar" dan kies ik voor een latere bezorgdatum en meestal is het er dan wel. Alleen als de andere boodschappen ook kunnen wachten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier 2 jaar geleden kortdurend bezorgbundel van AH gehad. Is slecht bevallen, dus weer opgezegd. Redenen:
- Online bieden ze vaak niet de wat goedkopere alternatieven. Bijvoorbeeld: in de winkel kon je een pak eieren van 10 stuks voor 2,99 kopen (oid), maar online was de goedkoopste optie 4,99. Wij gingen ineens 20-30% meer uitgeven aan onze boodschappen daardoor.
- Sowieso veel producten die wij graag haalden waren online niet beschikbaar
- Bijna iedere week kregen we wel bericht dat er iets uit onze bestelling niet leverbaar was. Dat bericht kreeg je dan op de dag dat je bestelling bezorgd werd. En dan mocht je dus alsnog naar de supermarkt daarvoor, erg irritant.
- Ik miste het ook om last minute nog iets toe te kunnen voegen aan je aankopen. Als je door de winkel loopt zie je soms nog wel iets liggen waarvan je denkt: oh ja, dat had ik ook nodig.

Geen idee of picnic / jumbo beter is wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik laat de boodschappen bezorgen door de Appie sinds die dienst bestaat, zo ongeveer. Dat ging en gaat eigenlijk altijd goed, m.u.v. hooguit de coronatijd.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
AH bezorgen doe ik weleens maar ben er niet erg tevreden over. Ik ga voornamelijk naar de AH voor de bonusaanbiedingen en is dan wel irritant als het niet leverbaar is.
Alle reacties Link kopieren Quote
AH en Crisp. Die laatste hebben nu ook meer basics in hun assortiment.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
AH premium bezorgbundel.
Vast moment in de week, zelden dat er iets niet bezorgd wordt.

Ik vind het erg handig en overzichtelijk. Bij mij zijn de boodschappenkosten juist naar beneden gegaan omdat ik niet verleid kan worden :P

Sinds kort kan ik ook met de spaarzegels betalen, erg handig!
pimpom wijzigde dit bericht op 21-05-2024 21:37
0.17% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
21-05-2024 11:42
Wat ik mij dan afvraag, hebben jullie nou nooit dat je iets vergeet? Of ze hebben het product niet etc. Dan kun je alsnog naar de winkel :P
Ik ga sowieso nog een keer of 3 per week naar de Appie. Het laten bezorgen is voornamelijk voor diepvriesfruit, kattengrit, pakken wc papier en keukenrol, blikjes gepelde tomaten en flessen spa rood. Ik heb geen auto en dat zijn van die onhandige dingen om mee te slepen. Ze nemen ook de lege blikjes en flessen weer mee. Superhandig.

Groente en fruit kies ik liever zelf uit dus dat bestel ik eigenlijk bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het assortiment van AH en Jumbo groter dan van Picnic of maakt dat geen verschil? Weet iemand dat?
Geen motto
Alle reacties Link kopieren Quote
Honingbij_ schreef:
21-05-2024 17:40
Hier 2 jaar geleden kortdurend bezorgbundel van AH gehad. Is slecht bevallen, dus weer opgezegd. Redenen:
- Online bieden ze vaak niet de wat goedkopere alternatieven. Bijvoorbeeld: in de winkel kon je een pak eieren van 10 stuks voor 2,99 kopen (oid), maar online was de goedkoopste optie 4,99. Wij gingen ineens 20-30% meer uitgeven aan onze boodschappen daardoor.
- Sowieso veel producten die wij graag haalden waren online niet beschikbaar
- Bijna iedere week kregen we wel bericht dat er iets uit onze bestelling niet leverbaar was. Dat bericht kreeg je dan op de dag dat je bestelling bezorgd werd. En dan mocht je dus alsnog naar de supermarkt daarvoor, erg irritant.
- Ik miste het ook om last minute nog iets toe te kunnen voegen aan je aankopen. Als je door de winkel loopt zie je soms nog wel iets liggen waarvan je denkt: oh ja, dat had ik ook nodig.

Geen idee of picnic / jumbo beter is wat dat betreft.
Dat idee heb ik dus ook. Je betaald de hoofdprijs en waarom zou ik het laten bezorgen als ik zelf makkelijk naar de winkel kan. Mijn schoonmoeder is slecht ter been en laat het wel bezorgen. Of als ik in the middle of nowhere zou wonen, zou ik het ook doen.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
21-05-2024 18:54
Ik ga sowieso nog een keer of 3 per week naar de Appie. Het laten bezorgen is voornamelijk voor diepvriesfruit, kattengrit, pakken wc papier en keukenrol, blikjes gepelde tomaten en flessen spa rood. Ik heb geen auto en dat zijn van die onhandige dingen om mee te slepen. Ze nemen ook de lege blikjes en flessen weer mee. Superhandig.

Groente en fruit kies ik liever zelf uit dus dat bestel ik eigenlijk bijna nooit.
Aan houdbare artikelen kun je je sowieso geen buil vallen, toch?
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alleen ervaring met Picnic. Erg tevreden over. Mocht het toch een keer voorkomen (wat niet vaak is) dat er iets niet goed is, wordt dit netjes opgelost
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel voor de antwoorden!
Ik wil nl online boodschappen regelen voor mijn vader- en ik woon zelf niet in de buurt. Het is nl het handigst als het al betaald is, dan kunnen ze het zo in de keuken neerzetten, op het moment dat zijn hulp er is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Super handig, we maken er wekelijks gebruik van.
Ik wissel Picnic en Ah met elkaar af.

Plussen van Picnic;
Veel bezorgmomenten
Geen bezorgkosten
Zeer klantvriendelijk

Min;
Bestelde artikelen kan je niet meer verwijderen

AH plussen;
Uitgebreid assortiment
Zegels
Boodschappen verwijderen
Bonus aanbiedingen

Min;
Bezorgkosten kunnen erg hoog zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een bundel van Jumbo maar ga er niet mee door. Ik heb nu twee keer kort op elkaar een krat met verkeerde boodschappen gehad. Uiteindelijk wel opgelost maar niet echt chill. De stickers op die kratten worden dan verkeerd geplakt of ze kleven aan elkaar om die bus? Geen idee. Picnic gedaan toen ze net begonnen maar ik vond de verpakkingen vaak gericht op 2-persoonshuishouden, geen 2,4 liter melk bijvoorbeeld en het was ook duurder. Bij AH ook een bundel op proef gehad en daar wel meer niet leverbare artikelen last minute.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben sinds een paar jaar een bezorgbundel van AH. Ook Picnic geprobeerd, maar daar was vaak iets niet leverbaar en de keuze was me te beperkt. Qua kwaliteit overigens wel prima.

Jumbo zit hier om de hoek, daar halen we wekelijks een paar heel specifieke dingen die we bij AH niet lekker vinden en daar wel.

Verder dus vooral AH. Een vast moment vrijdagmiddag, maar daar schuif ik ook geregeld mee als dat beter uitkomt. Werkt goed, houdbaarheid is over het algemeen goed, bezorgers vriendelijk en snel. Soms zijn de basis-artikelen niet leverbaar (de goedkoopste van het huismerk, en dan weet je al, niet leverbaar is op korte termijn uit assortiment of duurder met een nieuwe verpakking). Meestal gaat het goed, gaat er iets niet goed, dan geef je het door en krijg je je geld terug. Geen gezeur, geen gedoe.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb heel slechte ervaringen met de bezorging van Jumbo. Bezorgers waren standaard flink te laat. En ik heb ook vaak meegemaakt dat een deel van de bestelling niet geleverd werd. En vervolgens bleek de klantenservice onbereikbaar. Daar bestel ik dus nooit meer.

Bij Picnic was de bezorging een stuk beter, maar gebeurde het ook vaak dat artikelen niet leverbaar waren. En ik vind Picnic duur. Je betaalt geen bezorgkosten, maar dat komt doordat die kosten verrekend zitten in de prijs van de producten. Als je weinig bestelt, merk je dat niet zo. Maar voor mijn gezin van 5 personen gaat dat wel tellen.

Nu heb ik een bezorgbundel van de AH. Bezorging is prima en netjes op tijd. Helaas nu ook vaak producten niet leverbaar, maar dan is er meestal nog wel een alternatief beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de AH steeds slechter worden. Ik had laatst een flinke bestelling gedaan en toen kreeg ik op de dag dat ze zouden bezorgen een bericht dat 60 vd 83 producten niet leverbaar waren. Echt schandalig was dat. Ook was de bezorger ruim een uur vertraagd dus toen heb ik die hele bestelling maar geannuleerd.

wat al gezegd is, zijn sommige goedkopere producten niet te bestellen online en kan je alleen de duurdere variant kiezen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
21-05-2024 18:57
Dat idee heb ik dus ook. Je betaald de hoofdprijs en waarom zou ik het laten bezorgen als ik zelf makkelijk naar de winkel kan. Mijn schoonmoeder is slecht ter been en laat het wel bezorgen. Of als ik in the middle of nowhere zou wonen, zou ik het ook doen.
Ik woon toevallig in de middle of nowhere maar ik vind boodschappen voor een heel huishouden doen gewoon echt zonde van mijn tijd en energie die ik heel goed anders kan gebruiken.
Vergeten dingen koop ik in de buurtwinkel (duur!) of haal ik even aan bij Lidl/Jumbo/AH als ik uit mijn werk kom. Sowieso haal ik vaak nog even een keer extra fruit tussendoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quinnepin schreef:
21-05-2024 21:22
Ik vind de AH steeds slechter worden. Ik had laatst een flinke bestelling gedaan en toen kreeg ik op de dag dat ze zouden bezorgen een bericht dat 60 vd 83 producten niet leverbaar waren. Echt schandalig was dat. Ook was de bezorger ruim een uur vertraagd dus toen heb ik die hele bestelling maar geannuleerd.

wat al gezegd is, zijn sommige goedkopere producten niet te bestellen online en kan je alleen de duurdere variant kiezen.
Dat is wel heel bizar o_o
Alle reacties Link kopieren Quote
zouteaugurk schreef:
21-05-2024 19:10
Dank jullie wel voor de antwoorden!
Ik wil nl online boodschappen regelen voor mijn vader- en ik woon zelf niet in de buurt. Het is nl het handigst als het al betaald is, dan kunnen ze het zo in de keuken neerzetten, op het moment dat zijn hulp er is.
Volgens mij werkt picnic met een vaste route op een tijdstip.
AH kun je tegenwoordig vooraf betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Claudia2010 schreef:
21-05-2024 19:58
Super handig, we maken er wekelijks gebruik van.
Ik wissel Picnic en Ah met elkaar af.

Plussen van Picnic;
Veel bezorgmomenten
Geen bezorgkosten
Zeer klantvriendelijk

Min;
Bestelde artikelen kan je niet meer verwijderen

AH plussen;
Uitgebreid assortiment
Zegels
Boodschappen verwijderen
Bonus aanbiedingen

Min;
Bezorgkosten kunnen erg hoog zijn
Je kan bestelde artikelen wel verwijderen hoor. Alleen moet je dan even de hele bestelling annuleren. Dan komt alles weer in je mandje, artikel verwijderen en de rest weer bestellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
21-05-2024 18:57
Dat idee heb ik dus ook. Je betaald de hoofdprijs en waarom zou ik het laten bezorgen als ik zelf makkelijk naar de winkel kan. Mijn schoonmoeder is slecht ter been en laat het wel bezorgen. Of als ik in the middle of nowhere zou wonen, zou ik het ook doen.
Omdat ik een schurfthekel heb aan fysiek boodschappen doen. Niks zo erg als met die kar door die winkel, alles bij elkaar zoeken, langs de kassa, in de auto tillen, naar huis rijden, auto uitladen en dan nog alles opruimen. Kost me gewoon teveel tijd die ik aan wat leukers wil besteden :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, ik vind boodschappen doen juist heel leuk. Alleen woon ik in de binnenstad en de Appie hier is zo'n klein winkeltje en het is altijd superdruk. Dan ga ik liever naar een grote, op een kwartier lopen maar ik moet al die dingen wel lopend mee naar huis slepen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven