Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior


Opgeloste issues:

  • forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.


Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

  • linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk


communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
09-08-2019 10:22
Ik weet niet of er wat gerepareerd is met het opnieuw opstarten van het forum, maar ik had net weer de 503 melding.
Ik ook
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds 503 hoor, weten jullie zeker dat IT niet op het strand met een schepje een kuil aan het graven is?

En het icoontje dat een pb meldt doet het niet meer, maar ook dat is eerder geschreven, geloof ik.
Het forum kachelt alleen maar weer achteruit.
nounou
Ik kreeg net deze melding

Algemene fout

SQL ERROR [ mysqli ]

Deadlock found when trying to get lock; try restarting transaction [1213]

Een SQL-fout is opgetreden tijdens het ophalen van deze pagina. Neem contact op met de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.

Breng de beheerder op de hoogte: forum@viva.nl
gizzmo-returns schreef:
09-08-2019 10:44
Ik kreeg net deze melding

Algemene fout

SQL ERROR [ mysqli ]

Deadlock found when trying to get lock; try restarting transaction [1213]

Een SQL-fout is opgetreden tijdens het ophalen van deze pagina. Neem contact op met de beheerder als dit probleem zich blijft voordoen.

Breng de beheerder op de hoogte: forum@viva.nl
Deze heb ik ook af en toe.
Vandaag ook veel problemen met het plaatsen van reacties. Het bericht blijft lang hangen voor het geplaatst wordt en regelmatig wordt het dan 2 x geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het lijkt er aan onze kant op dat er steeds minder 503 errors zijn, is dat bij jullie inderdaad het geval?

Mochten jullie hier toch nog steeds last van hebben, zouden jullie dan aan mij de het tijdstip + de actie waarbij je 'm kreeg (reactie plaatsen, naar nieuw topic oid) willen doorgeven? Dan kan IT gerichter zoeken!

Dank alvast voor jullie hulp!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
13-08-2019 13:39
Beste forummers,

Het lijkt er aan onze kant op dat er steeds minder 503 errors zijn, is dat bij jullie inderdaad het geval?

Mochten jullie hier toch nog steeds last van hebben, zouden jullie dan aan mij de het tijdstip + de actie waarbij je 'm kreeg (reactie plaatsen, naar nieuw topic oid) willen doorgeven? Dan kan IT gerichter zoeken!

Dank alvast voor jullie hulp!

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Nou, ik had er zojuist weer één. Niet opgelet na of voor welk topic, helaas.
nounou
De ‘toon meer-knop’ is weer steeds niet te zien op iPad met Safari, waardoor je slechts de OP en eerste reacties op een pagina kunt lezen en de verdere reacties dus niet.
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-08-2019 06:40
De ‘toon meer-knop’ is weer steeds niet te zien op iPad met Safari, waardoor je slechts de OP en eerste reacties op een pagina kunt lezen en de verdere reacties dus niet.


Ik gebruik de iPad altijd in 'landscape' en dan heb ik geen toonmeerknop nodig, misschien helpt dat?
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-08-2019 13:45
Nou, ik had er zojuist weer één. Niet opgelet na of voor welk topic, helaas.
Vervelend!

Ik hoef niet per se te weten om welk topic het gaat, maar om welke actie is wel belangrijk. Dus ging je van het ene topic naar het andere in dezelfde pijler, of vanaf home naar een topic o.i.d.

Dank alvast!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-08-2019 06:40
De ‘toon meer-knop’ is weer steeds niet te zien op iPad met Safari, waardoor je slechts de OP en eerste reacties op een pagina kunt lezen en de verdere reacties dus niet.
Dank voor het melden, ik heb dit probleem al neergelegd bij IT.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-08-2019 06:40
De ‘toon meer-knop’ is weer steeds niet te zien op iPad met Safari, waardoor je slechts de OP en eerste reacties op een pagina kunt lezen en de verdere reacties dus niet.
Nadat je je scherm gekanteld hebt kan je sowieso niet meer verder lezen.
Marana schreef:
14-08-2019 07:59
Ik gebruik de iPad altijd in 'landscape' en dan heb ik geen toonmeerknop nodig, misschien helpt dat?

Dank voor je tip, maar de toon-meer-knop heb ik dan nog steeds nodig. Daarbij vind ik het irritant. ;)
CommunityManagerViva schreef:
14-08-2019 10:35
Dank voor het melden, ik heb dit probleem al neergelegd bij IT.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Fijn; hartelijk dank!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld hier nooit wat, nu dan toch maar want vind het echt mega irritant. Forummen op mobiel lukt niet meer omdat ik telkens de foutmelding 502 krijg. Dit is al bijna 2(?) weken zo.
Nu zit ik via de laptop op het forum en is het echt tergend langzaam. Heel jammer. Hoop dat er iets aan gedaan kan worden. Het is toch een soort van ontspannend bedoeld dat forummen, maar de leukheid gaat er zo wel af.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
14-08-2019 06:40
De ‘toon meer-knop’ is weer steeds niet te zien op iPad met Safari, waardoor je slechts de OP en eerste reacties op een pagina kunt lezen en de verdere reacties dus niet.
Hi Tijdschriftenverslindster,

Zou jij misschien aan kunnen geven welke iPad je gebruikt?
Dank alvast!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
13-08-2019 13:39
Beste forummers,

Het lijkt er aan onze kant op dat er steeds minder 503 errors zijn, is dat bij jullie inderdaad het geval?

Mochten jullie hier toch nog steeds last van hebben, zouden jullie dan aan mij de het tijdstip + de actie waarbij je 'm kreeg (reactie plaatsen, naar nieuw topic oid) willen doorgeven? Dan kan IT gerichter zoeken!

Dank alvast voor jullie hulp!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Bij deze:

502 en 503 diverse keren
Tijd 10.56
Alleen al bij het Lezen polopos topic, bij het teruggaan naar vorige pagina
Alle reacties Link kopieren
Is eindelijk de paginanummering aangepast? Ik kom eindelijk op de laatste pagina als ik die aanklik.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
21-08-2019 11:06
Is eindelijk de paginanummering aangepast? Ik kom eindelijk op de laatste pagina als ik die aanklik.
Hi SombraOnline,

Je bent me te snel af ;-)

Zojuist is inderdaad de paginering in de topiclijsten aangepast en kom je ook daadwerkelijk terecht op de pagina die je aanklikt.
Daarnaast is er ook paginering toegevoegd aan de inbox van je privéberichten. Zo kun je al je oude privéberichten inzien.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Wow, eindelijk. Wat fijn!
...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik krijg nog steeds continu de 502 foutmelding op telefoon. Wanneer wordt er iets aan gedaan? Duurt nu al 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
-opgelost
Hello error 503, nice to see you again.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
20-08-2019 14:02
Hi Tijdschriftenverslindster,

Zou jij misschien aan kunnen geven welke iPad je gebruikt?
Dank alvast!

Vriendelijke groet,
CM VIVA
hier het zelfde probleem. IPad Pro.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
26-08-2019 18:56
Hello error 503, nice to see you again.
Beste Marnamai,

Dankjewel voor je bericht, wat vervelend dat je de 503 error te zien kreeg. We geven het door!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven